JAKAJAN SIELUN SÄÄDOT

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

JAKAJAN SIELUN SÄÄDOT

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Nokka-akselia ja puristussuhdetta ankarasti muutettaessa menevät jakajan tehdassäädöt raskaasti pieleen. Vakio sääto voi olla 12 astetta tyhjäkäynnillä ja 42 yli 2500 kierroksilla.

Viritetyt moottorit tykkäävät 32-38 maksimi ennakosta yllättävän vakaasti: 250cc moottoripyörästa isolohkoon. Tyhjäkäynti on sitten eri juttu. Kireä eurooppalainen moottori pärjää 10-12 tyhjäkäyntiennakolla mutta olen antanut itselleni kertoa että viritetty V8 tarvitsee yllättävän paljon tyhjäkäynti ennakkoa.

Please kertokaa millä ennakolla teidän moottorit toimivat ja mikä kone.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Mottina on kutkuteltu 302.
Käyntiennakkoa oli ostaessa jotain 21 ja jopa alle ja se ei ollut hyvä.
Nakutusta vedättäessä, tehot hukassa jne.

Säädettiin johonkin 31-32 tienoolle ja tehot löytyi ja auto käyttäytyy paljon paremmin. 34 kuulemma pitäisi olla käyntiennakko, näin sanoi Rautakummulla kaveri joka sääti.

Tulikohan tyhjäkäynnin ennakko johonkin vajaa 20 tienoolle.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

moottori 429 0.30 ylikoossa , tyhjäkäynnillä 15 kierroksilla 38
ei nakuta missään vaihessa kun on säädettävä alipainekello,
ruttua 11.0
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Kone 302, puristukset noin 11:1, nokka Ford Racing B303 int. 284 lift 0,480" / exh. 284 lift 0,480", imusarja RPM Air-Gap, kaasari Holley 650 db prim. 68, sec 74, pw 65, ym...
Sytytysennakot 15 astetta tyhjäkäynti n. 800 rpm, täysenakko alkaen 2500 rpm 35 astetta. EI alipaine säätöä.
Jakaja Ford C7DF + Crane optinen lukia + XR700 + Hi 6. Ennakko käyrä itse säädetty sopivilla advance curve kitillä.
Teho 360 hp / 5900 rpm.
PS. kone myynnissä!!!!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin