Kannentiivisteen vaihto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Cakke
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 10:54

Kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Cakke »

Son moro!

Kannentiivisteen vaihtoa olen tekemässä -65 musseen 289 koneesen.



Onko siihen olemassa jokin kikka kolmonen?

Kaasari on vielä kannessa kiinni, mutta ei liene haittaavan kannen irroitusta?
Viimeksi muokannut Cakke, 11 Touko 2006, 02:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Make_O
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 19:32
Auto: Ford Galaxie XL -68
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Make_O »

No jos sulla on kaikki pultit irti niin kyllä se siitä pitäis irrota... Yleensä aina imukansi on kyllä tarttunu tosi kovaa kiinni tiivisteistä mutta irtoaa kyllä kunhan jaksaa varovasti kangotella imukannen päistä jollain isolla ruuvimensselillä tai mikä ettei sillä kirveelläkin kunhan vaan käyttää järkeä sen käytös.. :D kaasarin paikallaan olo ei vaikuta irtoamiseen..
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Ei irtoo

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Oiskohan puuttunut niihin korkki tiivisteen pätkiin kannattaa kasatessa pyyhkästä tiivistesilikoonia hieno kerros ei puutu kiinni vaikka ois 20 votta kiinni samoin imukanavien tiivisteet hieno sipaisu silikoonia varmistaa että ei jää vuotamaan vesikanavien ympärille vähän reilummin ja korkki tiivisteiden kulmiin pikku mällit pysyy öljyt sisä puolella pulttien alle kannattas laittaa sellaset prikat joissa on tiisiste huullos estää öljyn nousun pulttia pitkin ylös omassani oli ongelma just tuo pultin kannan välistä öljyn tihuaminen mut konstilla se loppu.
Cakke
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 10:54

Viesti Kirjoittaja Cakke »

Jep! Tattis vastauksista. Imukansi lähti tänään sitten lopulta irti. Kun vaan jaksoi naputella sitä. Puukalikka osottautui hyväksi välineeksi, kalikan päähän varovasti sitten vasaralla.

Mites muuten sylinterikansia irrottaessa, löysätäänkö pultteja samalla kaavalla kuin kiristäessäkin?

Pitääkö kannenpultit vaihtaa uusiin joka avaamisen jälkeen?
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Irrotus

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Ei ole väliä missä järjestyksessä pultit ava eikä tarvitte vaihtaa putsaa vain kierteet myös lohkon puolelta CRC:tä kierteihin ja momenttiin tietysti jos halua 100% mielen rauhan vaihda sit pultit nykyisissä moottoreissa on niinsanotut venyvät pultit jotka kiritään astekiristyksellä niihi suositellaan vaihdettavaksi pultit ne kyllä kestävät uudelleen kiristyksen kertaalleen olen monet venyvä pulttiset kannet laittanut vanhoilla pulteilla eikä ole pahvit palaneet mut( suositus on pultit uusiksi astekiristeisissä )
Cakke
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 10:54

Viesti Kirjoittaja Cakke »

Aattelinpa tuossa että nyt kun kone on avattu,



Onko tuossa kompinaatiossa mitään ideaa?
Viimeksi muokannut Cakke, 11 Touko 2006, 02:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Kevyt kiristys

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo tuota noin jos sulla on vain ylä kerta auki vaihda samalla 4reikä sarja + kaasari jotain 500 -650 itelläni on edlprokin peformen rpm ja 500 edelprokin ruokinta laite hivenen pieni mut taloudellinen kumminki polttele kumia tarvittaessa aivan riittävästi ja kulkeekin reilu pari sataa joskus saa pieniläkin räpllyksillä ihmeitä aikaan omasta mussesta porttasin itse kannet eikä ainakaan huonontunut eikä se nokan vaihto hivenen kireämpään ole pahitteiksi ja jos nokan vaihdat niin myös nokan llaakerit ja oljy reijä kohdalleen ja oikea oppinen nokan sisään käyttö ei suoraan radalle soitteleppa Niemensivulle /Nymannille /Kar koivistolle näiltä saat jo tietoa riittävästi ja myös tarvittavat osat !!
Vastaa Viestiin