BIG BIG BIG BLOCK FORD
BIG BIG BIG BLOCK FORD
Herätys isolohko miehet (naiset).
Uusi lohko tulossa ellei jo ole tullut.
833 cid alkaa jo kuulostaa hyvältä 2 x 416 cid, siinähän on jo kaksi isolohkoa valmiina.
The 12.3 will be a true MONSTER, move over King Kong, able to hold a 6.000" stroke crank and with a maxed out 4.700" Bore we get 833CID.
http://www.strokerengine.com/IDTEngines.html
Uusi lohko tulossa ellei jo ole tullut.
833 cid alkaa jo kuulostaa hyvältä 2 x 416 cid, siinähän on jo kaksi isolohkoa valmiina.
The 12.3 will be a true MONSTER, move over King Kong, able to hold a 6.000" stroke crank and with a maxed out 4.700" Bore we get 833CID.
http://www.strokerengine.com/IDTEngines.html
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: BIG BIG BIG BLOCK FORD
Juu,olishan tollainen vuoristomotti asiaa. IHRA promodeissa jo standardi.900-1000cid rajapykki jo
häämöttää ja nekin on terästetty kaasulla/metanoli/ahdinyhdistelmillä. eli hieman alle 500cid motit
alkaa olla vaan kohta pikkulohkoja näiden rinnalla. BIG CUBES RULES.
häämöttää ja nekin on terästetty kaasulla/metanoli/ahdinyhdistelmillä. eli hieman alle 500cid motit
alkaa olla vaan kohta pikkulohkoja näiden rinnalla. BIG CUBES RULES.
Re: BIG BIG BIG BLOCK FORD
"1.5:1 Rod/Stroke ratio, important for making RPM"
Tästä voidaan olla montaa mieltä, mutta jos asia näin on niin suorakuutonenkin on kierroskone, yhtälailla

Tästä voidaan olla montaa mieltä, mutta jos asia näin on niin suorakuutonenkin on kierroskone, yhtälailla
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: BIG BIG BIG BLOCK FORD
Kaase teki jo vuosia sitten +900 cid moottorin. Osia on kyllä olemassa, ettei tuo IDT:n lohko nyt mitään uutta ole auringon alla. Kaikesta huolimatta hienoa, että IDT:ltä tulee uusi extra korkea lohko. Metkaa sinänsä että borespacing on stanu 4,900". Se rajoittaa porausta aika riskisti. Tuo 833 cid on oikeasti vielä pieni megalohko. Sitä kun saa 5,000" borespacingilla olevia korkeita lohkoja. Sonny's julkisti hiljattain GM:n sukuisen 5,300" borespacing lohkon, 932 cid GM roikaletta saa Sonnysracingiltä tilaamalla (2140hv@8100rpm
halvalla 89.300 taalaa ), 932 cid kuulostanee MAHTAVALTA 8100 rpm kierroksilla. Jokainen voi muistella miltä mexicon motti kuulosti natikoissa, sen kun kertoo kolmella
Melkoista puhinaa ilmeisti? Pari kaiffaria ketkä täälläkin lueskelevat ovat nähneet & kuulleet Kaasen 815 cid Hemin laulavan dynamometrissä 1800 hv tauluun. Tasan ei käy onnen lahjat.
1000cid ei ole enää mikään tabu, se on puhkaistu jo monta kertaa.
IDT:n uutukaisessa stanu borespacing johtaa siihen hyvään asiaan, että voit käyttää standardi 429/460 kansia. Kaikki muut onkin sitten melkein custom kalikkaa. Todella kallista, mutta asiallista kamaa kyllä, mutta "out of my league". Pitää vaan tyytyä noihin stanu dekkisiin lohkoihin.
Tästä alta puoleen hintaan....
http://www.racingjunk.com/category/92/D ... Motor.html
1000cid ei ole enää mikään tabu, se on puhkaistu jo monta kertaa.
IDT:n uutukaisessa stanu borespacing johtaa siihen hyvään asiaan, että voit käyttää standardi 429/460 kansia. Kaikki muut onkin sitten melkein custom kalikkaa. Todella kallista, mutta asiallista kamaa kyllä, mutta "out of my league". Pitää vaan tyytyä noihin stanu dekkisiin lohkoihin.
Tästä alta puoleen hintaan....
http://www.racingjunk.com/category/92/D ... Motor.html
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: BIG BIG BIG BLOCK FORD
More importantly the 4.500" length stroke allows for a 6.800" long rod providing a 1.5:1 Rod/Stroke ratio, important for making RPM and minimizing Friction.GT-350 kirjoitti:"1.5:1 Rod/Stroke ratio, important for making RPM"
Tästä voidaan olla montaa mieltä, mutta jos asia näin on niin suorakuutonenkin on kierroskone, yhtälailla![]()
![]()
Oletko ollut esimerkin kaltaisen 4.500" iskuisen 6.800" kangilla olevan pirteän moottorin kyyditettävänä?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: BIG BIG BIG BLOCK FORD
Heh,
kun kävin viime kevättalvella morjestamassa Kaasea pajallaan Atlantan lähellä, niin mestari sanoi ettei ole omalla 604( vai 598) cid BossMustangillaan kertaakaan painanut kaasua pohjaan tai kierrättänyt yli 4000 kierroksen. Pito kun katoaa niin totaalisesti aina. Sanoi silloin että kadulle paljon parempi moottori olisi max 520 ci. Jaapa jaa..suutarin lapsilla ei ole kenkiä vai mitä sanontaa tähän nyt voisi soveltaa..?
kun kävin viime kevättalvella morjestamassa Kaasea pajallaan Atlantan lähellä, niin mestari sanoi ettei ole omalla 604( vai 598) cid BossMustangillaan kertaakaan painanut kaasua pohjaan tai kierrättänyt yli 4000 kierroksen. Pito kun katoaa niin totaalisesti aina. Sanoi silloin että kadulle paljon parempi moottori olisi max 520 ci. Jaapa jaa..suutarin lapsilla ei ole kenkiä vai mitä sanontaa tähän nyt voisi soveltaa..?
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.