Spacerit taakse SN95:seen?
Spacerit taakse SN95:seen?
Onko kokemusta miten vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin? Ihan ulkonäöllisistä syistä ajattelin tuoda vanteet kaaren tasalle, mutten haluisi sen tapahtuvan ajo-ominaisuuksien kustannuksella. Ja ilmanmuuta käyttäisin vain läpipultattavia keskittäviä spacereita.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Ei mitään vaikutusta ajettavuuteen, ulkonäköön kylläkin. Yleensä on käytetty 1/2" spaceria.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Niin kuin GTS jo kerkisi, ei oikein asennetuilla spacereilla ole minkäänlaista negatiivista vaikutusta auton ajettavuuteen tai turvallisuuteen. HUOM! Ovat kuitenkin laittomat, ellei ole tehtaan tai maahantuojan alkuperäsi asennuksia.GTS kirjoitti:Ei mitään vaikutusta ajettavuuteen, ulkonäköön kylläkin. Yleensä on käytetty 1/2" spaceria.
Rata-autoissa on käytössä spacereita aina 2" saakka, itselläni vanteesta riippuen joko 8 mm tai 18 mm.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Lähinnä miten entistä uraherkemmäksi auto muuttuu, se on se mikä mietityttää. Tuolla toisaalla kyselin asiasta ja sain seuraavat cons 'n pros listan...
Mitä mexico tarkotat oikein asentamisella? Ei kai sitä väärin voi asentaa jos pinnat on puhtaat ja palikat huolella tehty / laadukkaita.Kun levität takapäätä :
- aliohjautuu enemmän
- sladit äkkinäisempiä
- uraherkkyys kasvaa / suuntavakavuus vähenee
+ pystyy pitämään helpommin isommassa luistokulmassa pyörähtämättä
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Erittäin hyvin sanottu, mutta käytäntö voi olla ihan jotain muuta. Sitä on vaan melkoisia pääsiäiskäsiä, ihme kun eivät vanteita saa väärinpäin navalle. Enkä tarkoita ketään tuntemaani kerholaista, mutta noin yleensä sitä löytyy monenmoista takapiha mekaanikkoa.MouTine kirjoitti: Mitä mexico tarkotat oikein asentamisella? Ei kai sitä väärin voi asentaa jos pinnat on puhtaat ja palikat huolella tehty / laadukkaita.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Tässä teille spacerin mallia..
http://www.partanen.net/gallery/display ... pos=-17437
Muistaaksnei 30cm
http://www.partanen.net/gallery/display ... pos=-17437
Muistaaksnei 30cm

--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Kyse olisi varmaankin tällaisista keskittävistä lisättynä ARP 2"pitkillä pulteilla ja pyörä on paremmin kiinni kuin vakiona. Vaikutus on sama kun laittaisi leveämmän 99 mustangin akselin alle: akselin kiinnityspisteet säilyvät samana mutta raideleveys kasvaa. Periaatteessa laakerikuorma kasvaa mutta emme ole huomanneet kestossa eroa ja näitä on sentään laitettu useita.


Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Lähinnä varmaan Mexico tarkoitti " väärin asennettuja" eli paksuja spaisereita liian lyhyille /heikoille pyörän pulteille tai saati pelkästään pulteista
keskittäviä patentteja . Ymmäran kyllä miksi ne on kiellettyjä tieliikenteessä ja virallisissa kilpailuissa.
Ehkä paras ratkaisu on etu napaan pulttavava adapteri ja siitä tulee sitten pyörän pultti ja sekin vielä paksu.
ja taka akseliin kun tehoa on oikeesti niin 1/2" normipultit alkaa olla heikoilla , niin vaihto 5/8" pultteihin ei pitäs hajota sen puolesta.
keskittäviä patentteja . Ymmäran kyllä miksi ne on kiellettyjä tieliikenteessä ja virallisissa kilpailuissa.
Ehkä paras ratkaisu on etu napaan pulttavava adapteri ja siitä tulee sitten pyörän pultti ja sekin vielä paksu.
ja taka akseliin kun tehoa on oikeesti niin 1/2" normipultit alkaa olla heikoilla , niin vaihto 5/8" pultteihin ei pitäs hajota sen puolesta.
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Mulla on ollu kolme vuotta Eibachin 35mm spacerit eikä ongelmia niin ajossa kuin konttorillakaan
1998 GT
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Jos totaali limiitillä lähetään ASVALTTI rataa vetään, rupee etupään / takapään leveysero vaikuttaan. Mulla -67.kassa peiserit molemmissa päissä, että sn95 17" vanteet mahtuu pyöriin. Ajossa ei huomannut vaikutusta kun tuon auton limiitti tulee muuten todella nopeesti vastaan. Jos lakikirjainta tuijottaa niin takapään "irralliset" olis laittomat, mutta edessä pultattu napaan kiinni olis sallitut...
Ymmärtääkseni tälläiset kelpais: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG
Mutta nämä ei: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG
Ymmärtääkseni tälläiset kelpais: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG
Mutta nämä ei: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...