katsastusvaatimukset
Valvoja: Ville K
katsastusvaatimukset
Oliskos missään olemassa jotain sivua, mistä vois katsella noita katsastusvarustevaatimuksia eri vuosimalleille? Olis kiva jo katsella vähän etukäteen mitä toi 66:nen vaatisi leimalle..
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: katsastusvaatimukset
Eihän tuo vaadi mitään muutoksia, jos viet sen asianymmärtävälle katsurille, ainoastaan takamarkkerit pois toiminnasta katsastuksen ajaksi.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: katsastusvaatimukset
Ei -66:ssa ole mitään takamarkkereita. Peruutus valojakaan ei tarvita. Ratti lukkoakaan ei ole. Käsijarrustakaan ei ole tehosta ollut kovin tarkkoja.
Re: katsastusvaatimukset
Lähinnä noita että mistä vuosimallista mitäkin tarvii olla. Pissapoika oli tuolla toisessa topikissa, eli se 1958 alkaen.. Mutta entäs kun joissain kuvissa näkee jotain ihan törkeitä takaheijastimia, ei kai sellaisia tarvi laittaa? Entäs tuo sealed beam hommeli, onko siitä oikeesti jotain lakipykälää olemassa, että täytyy polttimon olla vaihdettavissa, vaiko jonkin katsurin mielivaltainen vaatimus? Rattilukko homma on ihan jees, ettei tarvi laittaa, mutta tarviiko olla jotain muuta luvatonta ajoa estävää laitetta (siis lain puolesta, toki itsekin ymmärrän että ajonesto on hyvä olla ettei lähde varkaiden matkaan). Vilkut saa vissiin palaa parkkeina vielä tuon ikäisessä?
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: katsastusvaatimukset
Ei saa van pitää!Ville K kirjoitti: Vilkut saa vissiin palaa parkkeina vielä tuon ikäisessä?

Vie Kangasalalle rekisteröintikatsastukseen niin saat hyvää palvelua.
Latella taisi olla tästä ihan omakohtainen kokemus?
-Jukka-
Re: katsastusvaatimukset
Siis joo, joka tapauksessa leiman jälkeenhän ne olisi laitettu palamaan, kuten avoonkin laitoin, mutta hyvä kun saavat olla!Jukka kirjoitti:Ei saa van pitää!Ville K kirjoitti: Vilkut saa vissiin palaa parkkeina vielä tuon ikäisessä?![]()
Vie Kangasalalle rekisteröintikatsastukseen niin saat hyvää palvelua.
Latella taisi olla tästä ihan omakohtainen kokemus?

Joo, olen kuullut, että Kangasalabamassa olis amerikanjenkkilotjapaskojen päälle ymmärtävää henkilökuntaa

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: katsastusvaatimukset
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... ntuominen/
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... B6auto.htm
Tuolta löytyy yleisimpiä.
Ton ikäiselle ei tarvii muuta kun ajaa vaan konttorille, kyllä ne siellä sitten kertoo
pitääkö jotain korjata..
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... B6auto.htm
Tuolta löytyy yleisimpiä.
Ton ikäiselle ei tarvii muuta kun ajaa vaan konttorille, kyllä ne siellä sitten kertoo
pitääkö jotain korjata..
Re: katsastusvaatimukset
No perkele muistelinki ettei noin vanhassa ole.. käsijarrukin oli varmaan special order kamaaAntti66HT kirjoitti:Ei -66:ssa ole mitään takamarkkereita. Peruutus valojakaan ei tarvita. Ratti lukkoakaan ei ole. Käsijarrustakaan ei ole tehosta ollut kovin tarkkoja.

Viimeksi muokannut PeteP, 23 Loka 2009, 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-
- Aktiivi
- Viestit: 111
- Liittynyt: 30 Elo 2009, 12:54
- Auto: 73 cabriolet 351
Re: katsastusvaatimukset
mistä vuosimallista lähtien ohjauslukko on vakiona?
- Handyy
- Addikti
- Viestit: 277
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 08:16
- Auto: 1966 Ford Mustang HT (302)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: katsastusvaatimukset
Polttimoista ei tullut mun '66:n kanssa mitään sanomista, joskin oli jo melkein haastavaa saada ajovaloja oikeille korkeuksille. Takaheijastimista ei ollut mitään puhettakaan eikä niitä mun autosta löydykään. Valmistenumero pitää olla meistettynä jonnekin kohtaan korissa, ovessa oleva valmistenumerokilpi ei kelpaa. Vilkut voi palaa parkkeina kuten on autoon suunniteltukin. Tuossa noita mitä äkkiseltään muistuu mieleen...Ville K kirjoitti:Lähinnä noita että mistä vuosimallista mitäkin tarvii olla. Pissapoika oli tuolla toisessa topikissa, eli se 1958 alkaen.. Mutta entäs kun joissain kuvissa näkee jotain ihan törkeitä takaheijastimia, ei kai sellaisia tarvi laittaa? Entäs tuo sealed beam hommeli, onko siitä oikeesti jotain lakipykälää olemassa, että täytyy polttimon olla vaihdettavissa, vaiko jonkin katsurin mielivaltainen vaatimus? Rattilukko homma on ihan jees, ettei tarvi laittaa, mutta tarviiko olla jotain muuta luvatonta ajoa estävää laitetta (siis lain puolesta, toki itsekin ymmärrän että ajonesto on hyvä olla ettei lähde varkaiden matkaan). Vilkut saa vissiin palaa parkkeina vielä tuon ikäisessä?
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: katsastusvaatimukset
-68 vuodesta ollut Suomessa pakollinen, tehtaalta mustangeissa tuli vasta -69 malliin. Ei siis -66 mikään ongelma. Käsijarru noissa lienee ollut jo kaikissa...moottori-hannu kirjoitti:mistä vuosimallista lähtien ohjauslukko on vakiona?
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: katsastusvaatimukset
Eiku tehtaalta tuli vasta -70:een.Antti66HT kirjoitti:-68 vuodesta ollut Suomessa pakollinen, tehtaalta mustangeissa tuli vasta -69 malliin. Ei siis -66 mikään ongelma. Käsijarru noissa lienee ollut jo kaikissa...moottori-hannu kirjoitti:mistä vuosimallista lähtien ohjauslukko on vakiona?
Mustang -69 SR