-98 Gt moottorinohjaus
-98 Gt moottorinohjaus
Onkos jollain tietoa mitä vaihtoehtoja täällä meidän mantereella on päästä muuttamaan -98 GT:n moottorinohjauksen ohjelmaa?
1998 GT
Re: -98 Gt moottorinohjaus
Ei mitään. Täälä ei, ihme kyllä, kellään ole siihen tarvittavia johtoja ja ohjelmistoja. Ainut vaihtoehto lienee ostaa joku kaupallinen tuote ohjalman muokkkaamiseen. Sekin on tehty kauhea vaikeaksi. SCT:n kapula tai LiveWire antaa vain muokata rajallisesti jotain ja ladata valmistajan itse tekemiä karttoja. Sitte SCT:llä on joku ProRacer Package, joka maksaa vielä enemmän mutta sillä pystyy muokkaamaan jokaista säätökohtaa portaattomasti, ihan kuin missätahansa säädettävässä moottorinohjauksessa. Ainut vaan että kaikki nämä tuotteet lukittuu naimisiin yhden ECU:n kanssa.
Sitte toinenvaihtoehto olisi asentaa autoon kokonaan uusi moottorinohjaus. Sekään vaan ei ole helppoa eikä halpaa. Mikätahansa paketti maksaa reilun tonnin, asennus ja se ihanin eli kaikki säädöt ja kartat tehdä ihan nollista ja se ei olekaan helppoa hommaa. Kaikenlisäksi näissä autoissa ECU hoitaa myös jossain määrin cruisea ja ilmastointia, joten niidenkin toimiminen jälkiasennettavalla ruiskulla on kysymysmerkki.
Jollain tuommosella peruskapulalla vois lähteä liikkeelle ja miettiä sitten jatkossa lisää jos virittää lisää.
Onkos muuten kuinka monella noita kapuloita lastuja ym näissä EEC-V ECU:lla varustetuissa USA Fordeissa!?!?!? Kiinnostaisi minuakin että mikä toimii ja antaa parhaat säätömahdollisuudet?
Sitte toinenvaihtoehto olisi asentaa autoon kokonaan uusi moottorinohjaus. Sekään vaan ei ole helppoa eikä halpaa. Mikätahansa paketti maksaa reilun tonnin, asennus ja se ihanin eli kaikki säädöt ja kartat tehdä ihan nollista ja se ei olekaan helppoa hommaa. Kaikenlisäksi näissä autoissa ECU hoitaa myös jossain määrin cruisea ja ilmastointia, joten niidenkin toimiminen jälkiasennettavalla ruiskulla on kysymysmerkki.
Jollain tuommosella peruskapulalla vois lähteä liikkeelle ja miettiä sitten jatkossa lisää jos virittää lisää.
Onkos muuten kuinka monella noita kapuloita lastuja ym näissä EEC-V ECU:lla varustetuissa USA Fordeissa!?!?!? Kiinnostaisi minuakin että mikä toimii ja antaa parhaat säätömahdollisuudet?
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: -98 Gt moottorinohjaus
No mulla on toi SCT Pro Racer softa. Toistaiseksi en sillä ole mitään ihmeitä tehnyt, vain nopeusmittarin kalibroin uudelleen perävälityksen vaihduttua. Mutta ehkä jo ensi talvena tehdään vähän radikaalimpia muutoksia
Omani tilasin VMP Tuningilta. Itse ohjelmointia varten tarvitaan myös joku noista ohjelmointikapuloista, itsellä on toi X3. Pelkällä kapulalla ei kyllä voi tehdä mitään muutoksia softaan vaan samalla on hankittava omaan autoon sopiva softa (jenkkikielellä "tune"). Tähän voi sitten ohjelmontivaiheessa tehdä jotain pieniä korjauksia kapulasta, näitäkin on voinut tuon "tunen" tekijä olla rajoittanut. Täysin vapaasti parametreja pääsee sitten muokkaamaan tuolla Pro Racerilla joka on siis PC:lle asennettava softa. SCT:llä on varsin kattava tiedonkeruuohjelmisto joka toimii ton kapulan kautta, ei siis vaadi tuota Pro Raceria. Se mahdollistaa periaatteessa myös softan muokkaamisen autoa edes näkemättä niin että ajellaan tiedonkeruuseen dataa ja lähetetään se jollekin jolla on tarvittavat työkalut muokkaamiseen. Monet jenkkipajat myykin tuollaisia "mail order tuneja". Nekin on kai ihan toimivia kunhan vähän seurailee foorumeja että kuka niitä osaa oikeasti tehdä.
Omani tilasin VMP Tuningilta. Itse ohjelmointia varten tarvitaan myös joku noista ohjelmointikapuloista, itsellä on toi X3. Pelkällä kapulalla ei kyllä voi tehdä mitään muutoksia softaan vaan samalla on hankittava omaan autoon sopiva softa (jenkkikielellä "tune"). Tähän voi sitten ohjelmontivaiheessa tehdä jotain pieniä korjauksia kapulasta, näitäkin on voinut tuon "tunen" tekijä olla rajoittanut. Täysin vapaasti parametreja pääsee sitten muokkaamaan tuolla Pro Racerilla joka on siis PC:lle asennettava softa. SCT:llä on varsin kattava tiedonkeruuohjelmisto joka toimii ton kapulan kautta, ei siis vaadi tuota Pro Raceria. Se mahdollistaa periaatteessa myös softan muokkaamisen autoa edes näkemättä niin että ajellaan tiedonkeruuseen dataa ja lähetetään se jollekin jolla on tarvittavat työkalut muokkaamiseen. Monet jenkkipajat myykin tuollaisia "mail order tuneja". Nekin on kai ihan toimivia kunhan vähän seurailee foorumeja että kuka niitä osaa oikeasti tehdä.
Re: -98 Gt moottorinohjaus
Samoja tuotteita olen itekin katsellu.. meinaan tässä vaihdella kannet, nokat ja imu-pakosarjat jossain vaiheessa niin voisi olla ihan aiheellista vähän tutkailla sitten sitä moottorinohjauspuoltakin.. no sen näkee sitten kun palikat on kiinni
1998 GT
Re: -98 Gt moottorinohjaus
Heippa
Oletko kerhon jäsen? Jos olet niin, jäsenlehti Corralissa ilmoittelee yrityksiä, jotka osaavat auttaa mustangasioissa.
-Kun ecuohjattua mootoria alkaa virittämään mekaanisesti, täytyy suunnitelmissa ehdottomasti huomioida myös moottorinohjauksen muutokset.
Eli viritysbudjettiin kannattaa aina lisätä myös kustannukset moottorinohjauksen muutoksista ja mahdollisesta uudelleenohjelmoinnista.
Vakio ecu on melko kranttu mekaanisen virityksen suhteen.
-Yleisin ratkaisu lienee ohjelmoitava lastu, joka puolestaan "ohjaa ja manipuloi" alkuperäisen ecun signaalia. Yleisimpiä ovat Tweecer ja SCT. Muistaakseni ainakin HHP ja Tuumacid ovat niitä mustangeihin myyneet ja asennelleet. Tee se itsemiehille sopii myös megasquirt...
-Työläämpi, eikä välttämättä parempi ratkaisu on kokonaan ohjelmoitava uusi ecu. Paras on Motec, jota kannattaa todellakin suosia.
Muut tulevat sitten kaukana perässä. Esimerkiksi AEM ja Suomalainen Tatech. Lopulliset kustannukset, auton viimein toimiessa,
näillä kohoavat helposti 4 000- 5 000e yläpuolelle.
Tässä aiheeseen viittaavaa keskustelua palstalla: http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 620#p50620
Kannattaa käyttää hakutoimintoa....
Oletko kerhon jäsen? Jos olet niin, jäsenlehti Corralissa ilmoittelee yrityksiä, jotka osaavat auttaa mustangasioissa.
-Kun ecuohjattua mootoria alkaa virittämään mekaanisesti, täytyy suunnitelmissa ehdottomasti huomioida myös moottorinohjauksen muutokset.
Eli viritysbudjettiin kannattaa aina lisätä myös kustannukset moottorinohjauksen muutoksista ja mahdollisesta uudelleenohjelmoinnista.
Vakio ecu on melko kranttu mekaanisen virityksen suhteen.
-Yleisin ratkaisu lienee ohjelmoitava lastu, joka puolestaan "ohjaa ja manipuloi" alkuperäisen ecun signaalia. Yleisimpiä ovat Tweecer ja SCT. Muistaakseni ainakin HHP ja Tuumacid ovat niitä mustangeihin myyneet ja asennelleet. Tee se itsemiehille sopii myös megasquirt...
-Työläämpi, eikä välttämättä parempi ratkaisu on kokonaan ohjelmoitava uusi ecu. Paras on Motec, jota kannattaa todellakin suosia.
Muut tulevat sitten kaukana perässä. Esimerkiksi AEM ja Suomalainen Tatech. Lopulliset kustannukset, auton viimein toimiessa,
näillä kohoavat helposti 4 000- 5 000e yläpuolelle.
Tässä aiheeseen viittaavaa keskustelua palstalla: http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 620#p50620
Kannattaa käyttää hakutoimintoa....
Re: -98 Gt moottorinohjaus
Noita jälkiasennettavia moottorin-ohjauskai on tosi montaa ja toiset tykkää toisesta. Itse olen hyvin vakuuttunut Autorinicista ja Haltechista. MS:ää pidän enempi halpisratkaisuna joka sopii enempi johonkin tein-itse-ja-säästin kikottimiin. Yksinkertasin kuitenkin lienee jos ja kun pääsisi auton orkkista EEC-V ('96->) ohjausta muokkaamaan. Basetune olisi valmiina ja muutenkaan ei tarvisi pilppoa koko johtosarjaa.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: -98 Gt moottorinohjaus
En ole jäsen. Jotenkin tuntuu että sellaset pahvilaatikkotunet ei ehkä ole mikään lääke siihen moottorinohjausongelmaan.. jos jotain niin sitä alkuperäistä ohjelmaa nimenomaan muokata ihan dynossa, niin saa arvot kohdilleen.
1998 GT
Re: -98 Gt moottorinohjaus
Omassa 98:ssa on Anderson MotorSportin PMS ja se on toiminut ihan hyvin. Tulee siis kiinni orgis ecuun ja on ns. piggyback laite.
Sain silla saadettya niin hyvin saadot kohdalleen, etta meni Kalifornian smogitestista lapi heittamalla ja samaan aikaan jauhaa Procharger 12psi paineilla, suuttimet on 42lbs, imari on vaihdettu jne.
Elikka saadin ihan vain PMS:lla ja Innovativen laajakaista lambdalla ajossa eika dynossa. Hevosia varmasti pystyy hakemaan lisaa dynossa, mutta todella helppo laite kayttaa noin ihan "lonkaltakin".
Tossa linkki Andersonille: http://www.andersonfordmotorsport.com/
Nyt uusi smogitesti edessa ja sen jalkeen vaihtuu sitten moottori muutaman asteen rajumpaan versioon.
Sain silla saadettya niin hyvin saadot kohdalleen, etta meni Kalifornian smogitestista lapi heittamalla ja samaan aikaan jauhaa Procharger 12psi paineilla, suuttimet on 42lbs, imari on vaihdettu jne.
Elikka saadin ihan vain PMS:lla ja Innovativen laajakaista lambdalla ajossa eika dynossa. Hevosia varmasti pystyy hakemaan lisaa dynossa, mutta todella helppo laite kayttaa noin ihan "lonkaltakin".
Tossa linkki Andersonille: http://www.andersonfordmotorsport.com/
Nyt uusi smogitesti edessa ja sen jalkeen vaihtuu sitten moottori muutaman asteen rajumpaan versioon.
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
Re: -98 Gt moottorinohjaus
http://www.moddedmustangs.com/forums/pa ... eview.html
Sattupa silmään tollanen systeemi, näyttää melko simppeliltä ja todennäköisesti riittäis meikäläisen hommiin, ainakin alkuuun.. vaan maksaa se tuokin
Sattupa silmään tollanen systeemi, näyttää melko simppeliltä ja todennäköisesti riittäis meikäläisen hommiin, ainakin alkuuun.. vaan maksaa se tuokin
1998 GT
- Sulkava
- Mega-addikti
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
- Auto: 1995 Mustang
- Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....
Re: -98 Gt moottorinohjaus
toi Anderssonmotorsport:
Programmable Engine Management System
(PMS) Series 4 for 94-95 ECC-IV
vaikuttaa aika OK ...onks kellään kokemuksia ??
vihdoinkin on Atlantin yli tulossa kaikenmoista palikkaa--- toinen prochargeri + injectoria jne.... jos saisi rojektin eteneen.......
Programmable Engine Management System
(PMS) Series 4 for 94-95 ECC-IV
vaikuttaa aika OK ...onks kellään kokemuksia ??
vihdoinkin on Atlantin yli tulossa kaikenmoista palikkaa--- toinen prochargeri + injectoria jne.... jos saisi rojektin eteneen.......
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
-
96PurpleStang1
- Addikti
- Viestit: 334
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
- Paikkakunta: Alavus
Re: -98 Gt moottorinohjaus
Onkos kellään tovereista käytössä tuota Diablosportin Predator-programmeria?Näyttää olevan tarjolla -96-08 tehtyihin autoihin ainakin Msunlimitedin luettelossa.Tekstin mukaan autoon liitettäessä haistelee ecun ja automaattisesti hakee parhaat asetukset autoon.Onko todella näin yksinkertaista ja onko vastinetta rahalle?Tarviiko tuohon PC:n vai toimiiko laite täysin omillaan?Hinta noin 400$.Ei ole mitään kokemusta näistä kapuloista..Täytyisi nyt hommata ensin edes jonkinlainen vikakoodienlukulaite kun tuo Cel-valokin joskus välillä kummittelee.. 
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Re: -98 Gt moottorinohjaus
No nyt on sniperi tilattu, jos vaikka jo ensi viikolla pääsis kokeileen!
1998 GT
Re: -98 Gt moottorinohjaus
Sniperi tuli ja nyt on uusi ohjelma asennettu. Ja pari muuta tehty kokeeksi.. Ehti siinä tohinassa kerran jo tyhjentyä koko ECU, mutta aika helpolla siitäkin selvisi, 5min. puhelu floridaan ja taas alko mustangi laulaan!
1998 GT
-
96PurpleStang1
- Addikti
- Viestit: 334
- Liittynyt: 06 Huhti 2009, 16:24
- Paikkakunta: Alavus
Re: -98 Gt moottorinohjaus
No kerros ny vähän autosta muutakin, mitä muutoksia siihen on tehty ja mikä oli vaikutus tuolla uudella ohjelmalla?TPN kirjoitti:Sniperi tuli ja nyt on uusi ohjelma asennettu. Ja pari muuta tehty kokeeksi.. Ehti siinä tohinassa kerran jo tyhjentyä koko ECU, mutta aika helpolla siitäkin selvisi, 5min. puhelu floridaan ja taas alko mustangi laulaan!
Obd-vikakoodiluku Fordeihin ja muihin Usa-autoihin.Bmw täysi diagnostiikka, livedata ja koodaukset.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Alavus ja lähiympäristö, privalla tavoittaa.
Re: -98 Gt moottorinohjaus
Tällä hetkellä on vaihdettu cat-back, k&n filtteri, välitys 3.73 ja shifteri tohon manuaaliin. mutta talli on pullollaan kaikkee kivaa, pi vaihto rojut mm. ja jotkut vähän kireemmät nokat tulee. Mitä tossa persdynossa näillä liukkailla pystyny kokeileen niin paremmin vetää jo 2000 kierroksen jälkeen ja äänet muuttu matalammiksi. Kun vaan sulais tiet niin pääsis jatkaan projektia 
1998 GT