Juuri Näin !!!Jones kirjoitti:ja ääniä vaimentamaan marjapuuroa peräölpäksi...
3.55 vai 3.73 välitys?
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: 3.55 vai 3.73 välitys?
Re: 3.55 vai 3.73 välitys?
Mielestäni kannattaa ottaa huomioon myös vaihteisto. Eli ei pelkkä perävälitys aina ratkaise.
Itselläni oli sn95 malli jossa laatikkona oli juurikin tuo mainittu T5. Perävälityksenä juurikin tuo 3.73. Paketti oli toimiva
ja tarjosi "voimantunnetta" muuten ehkäpä hieman alitehoiseen autoon jos ajatellaan myös auton teho/painosuhdetta,
eli sitä tuntuuko sitä potkua vai ei...
Ainoa huono puoli mun mielestäni oli ykkösvaihteen lyhyys. Käytännössä kunnon kiihdytyksessä ei ehtinyt edes reagoida kierroksiin kun
tuli aika vaihtaa kakkoselle. Ykkönen oli lähes turha vaihde.
Samoin slalomkisoissa piti jatkuvasti vekslata ykkösen ja kakkosen välillä.
Itselläni oli sn95 malli jossa laatikkona oli juurikin tuo mainittu T5. Perävälityksenä juurikin tuo 3.73. Paketti oli toimiva
ja tarjosi "voimantunnetta" muuten ehkäpä hieman alitehoiseen autoon jos ajatellaan myös auton teho/painosuhdetta,
eli sitä tuntuuko sitä potkua vai ei...

Ainoa huono puoli mun mielestäni oli ykkösvaihteen lyhyys. Käytännössä kunnon kiihdytyksessä ei ehtinyt edes reagoida kierroksiin kun
tuli aika vaihtaa kakkoselle. Ykkönen oli lähes turha vaihde.
Samoin slalomkisoissa piti jatkuvasti vekslata ykkösen ja kakkosen välillä.
Re: 3.55 vai 3.73 välitys?
No aika samoilla linjoilla itseasiassa, ei tuolla ykkösellä tee omassakaan juuri mitään, ei tehnyt kyllä 3.55 välitykselläkään...2065 kirjoitti: Ainoa huono puoli mun mielestäni oli ykkösvaihteen lyhyys. Käytännössä kunnon kiihdytyksessä ei ehtinyt edes reagoida kierroksiin kun
tuli aika vaihtaa kakkoselle. Ykkönen oli lähes turha vaihde.
Samoin slalomkisoissa piti jatkuvasti vekslata ykkösen ja kakkosen välillä.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
Re: 3.55 vai 3.73 välitys?
Ville K kirjoitti:No niin minäkin lueskelin, että koneistetaan nykyään jotenkin eri tavalla. Onko niissä vanhoissa sitten ollut jotain ongelmia?Dervish kirjoitti:3.73 tuli itsellekin laitatettua tuossa vast'ikään 3.55 tilalle...
Joku uusi parannettu hammastus tuossa ford racingin välityssetissä kait oli..
Eli onko noita ongelmia ollut vielä näissäkin, missä koneistusta on muutettu?GTS kirjoitti: Ford racingin välityksissä on ollut ongelmia hammaskuvion ja äänen suhteen. Lukuisien välitysmerkkien asennuskokemusksella voisi sanoa että Motive Gear on helpoiten hiljainen.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 3.55 vai 3.73 välitys?
Vertailun vuoksi, vaikkakin kyse on 8" perästä, richmondin rattaat tuntuvat ihan kohtuu hiljaisilta.
Re: 3.55 vai 3.73 välitys?
No mulla nyt on verrokkina toi vanha 3.55 perä joka piti niin v*tunmoistaVille K kirjoitti: Eli onko noita ongelmia ollut vielä näissäkin, missä koneistusta on muutettu?
jurinaa ja tärinää ajaessa että ei tosikaan, mutta nyt kuulee jo pakoäänetkin autoon sisälle
ja ei tuo perä mielestäni mitään ittestään ilmottele enää...
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: 3.55 vai 3.73 välitys?
No jos ykkösellä ei tee enää mitään niin eikö oo sitte sama vaikka ajelis vaan neljällä ekalla vaihteella ja vakioruuvilla 

#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: 3.55 vai 3.73 välitys?
Pitää taas ensikesänä tarkoituksella tehdä slalom radat niin, ettei juuri kukaan pysty sitä yhdellä vaihteella ajamaan.
Manuaali vaihteistolla tarkoitetaan vaihteistoa jota joutuu tarpeen mukaan käyttämään parhaan vedon aikaansaamiseksi juuri oikeaan aikaan. Jos vaihdevälit eivät ole käyttäjän mielestä sopivat tai ajaessa tuntuu, ettei aina oikeaa vaihdetta löydy niin suosittelen automaatti vaihteistoa. Onneksi näissä harraste autossa ei vielä ole 7 tai jopa 8 portaista manuaalia.
Voi lohdutta niitä joiden mielestä 1-vaihde on liian lyhyt, kokeilkaapa tai ajatelkaapa vaihteistoa jonka 1-vaihe on liian pitkä. Tämä vastaa teidän osalta lähinnä tilannetta, että aina joutuisitte lähtemään liikkeelle 2-vaihteella joka saattaa aiheuttaa ongelmia esim. ruuhka-ajossa kaupungissa tai vaikka ahtaissa parkki halleissa.
Ja jos kädet ei kerkiä hämmentämään askia niin miten on jalkapelin laita?
Manuaali vaihteistolla tarkoitetaan vaihteistoa jota joutuu tarpeen mukaan käyttämään parhaan vedon aikaansaamiseksi juuri oikeaan aikaan. Jos vaihdevälit eivät ole käyttäjän mielestä sopivat tai ajaessa tuntuu, ettei aina oikeaa vaihdetta löydy niin suosittelen automaatti vaihteistoa. Onneksi näissä harraste autossa ei vielä ole 7 tai jopa 8 portaista manuaalia.
Voi lohdutta niitä joiden mielestä 1-vaihde on liian lyhyt, kokeilkaapa tai ajatelkaapa vaihteistoa jonka 1-vaihe on liian pitkä. Tämä vastaa teidän osalta lähinnä tilannetta, että aina joutuisitte lähtemään liikkeelle 2-vaihteella joka saattaa aiheuttaa ongelmia esim. ruuhka-ajossa kaupungissa tai vaikka ahtaissa parkki halleissa.
Ja jos kädet ei kerkiä hämmentämään askia niin miten on jalkapelin laita?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: 3.55 vai 3.73 välitys?
Mun mielestä foxin (yhdistelmällä T-5/2,78) ykkönen on liian pitkä kaupunkiajoon..mulla ainakin joutui pumppaamaan kytkintä valoista lähtiessä kun edellämenijät lähtivät tyhjäkäynnillä eteenpäinMexico65 kirjoitti: Voi lohdutta niitä joiden mielestä 1-vaihde on liian lyhyt, kokeilkaapa tai ajatelkaapa vaihteistoa jonka 1-vaihe on liian pitkä. Tämä vastaa teidän osalta lähinnä tilannetta, että aina joutuisitte lähtemään liikkeelle 2-vaihteella joka saattaa aiheuttaa ongelmia esim. ruuhka-ajossa kaupungissa tai vaikka ahtaissa parkki halleissa.



-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 3.55 vai 3.73 välitys?
Toi viimeinen noista kolmesta näytti homman osaavan. Oli kyllä lyhyempi otoskin, lienee leikattu sorvaukset pois.
Mieletön ero tuon ensimmäisen Porchen ja toisen esimerkin jarru pedaali tuntumassa.
Mieletön ero tuon ensimmäisen Porchen ja toisen esimerkin jarru pedaali tuntumassa.
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: 3.55 vai 3.73 välitys?
Vähän ihmetyttää millaisia lähtöjä Mustang harrastajat ottavat normiliikenteen seassa jos 1.vaihde tuntuu liian lyhyeltä
Mulla Ford Racing Z-laatikko jossa 1. vaihde 2.95:1 ja peräruuvi 3.8:1. 1. vaihde on just sopiva normi lähtöihin koska kone ottaa kierroksia helposti eikä ala nykimään ym. Edellisellä 3,0:1 välityksellä oli huomattavasti vaikeampi ajaa juuri normiliikenteen seassa.
Performance ajo/kiihdyttely onkin sitten eri asia. Muutaman rivakan lähdön ottaneena uudella laatikolla ja perällä voisin sanaoa ettei 1. vaihde ole liian lyhyt. Jos vaihtaminen ei onnistu niin suosittelen automaatin hankkimista.



Mulla Ford Racing Z-laatikko jossa 1. vaihde 2.95:1 ja peräruuvi 3.8:1. 1. vaihde on just sopiva normi lähtöihin koska kone ottaa kierroksia helposti eikä ala nykimään ym. Edellisellä 3,0:1 välityksellä oli huomattavasti vaikeampi ajaa juuri normiliikenteen seassa.
Performance ajo/kiihdyttely onkin sitten eri asia. Muutaman rivakan lähdön ottaneena uudella laatikolla ja perällä voisin sanaoa ettei 1. vaihde ole liian lyhyt. Jos vaihtaminen ei onnistu niin suosittelen automaatin hankkimista.


-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Re: 3.55 vai 3.73 välitys?
No nyt on 3.73 välitys tilattu
Tossa Kopan tekstissä tulikin hyvin ilmi vielä yksi ongelma minkä unohdin kirjata tuohon aloitusviestiin, tosiaan kaupunkiajo on tuolla nykyisellä yhdistelmällä ihan tuskaa, ja varmasti muuttuu parempaan suuntaan. Nykyisellään joutuu tosiaan ruuhkissa ryömiessä joko luistattamaan tai pumppaamaan, kun tyhjäkäynnilläkin on liikaa vauhtia muihin nähden.

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: 3.55 vai 3.73 välitys?
Sulla on Ville aina liikaa vauhtia muihin nähden.... ei johdu perävälityksestäVille K kirjoitti:..... kun tyhjäkäynnilläkin on liikaa vauhtia muihin nähden.

- Juha -
Re: 3.55 vai 3.73 välitys?
Hehepokkinen kirjoitti:Sulla on Ville aina liikaa vauhtia muihin nähden.... ei johdu perävälityksestäVille K kirjoitti:..... kun tyhjäkäynnilläkin on liikaa vauhtia muihin nähden.

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- Sulkava
- Mega-addikti
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
- Auto: 1995 Mustang
- Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....
Re: 3.55 vai 3.73 välitys?
viel jäi vähän eppätitova,,, SN 95 + AOD mitä välityksiä ootte käyttäneet ??
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne