Musti ensi kesäksi
Valvoja: Ville K
Musti ensi kesäksi
Tervehdys tietäjät,
kirjoitan teille nyt ensimmäistä kertaa... Ja mikäs on kirjoitellessa, tällä palstalla näyttää tieto-taitoa piisaavan, ainakin Mustangien suhteen. Mun edelliset jenkki/harrasteautokokemukset on tuolta jostain -80 luvun alkupuolelta, Olssi Cutlass -65, karmee laiva. Nyt on elämäntilanne sellainen, että olisi mahdollista taas hommata harrasteauto kesäkäyttöön - vaimon vastustuksen ajattelin eliminoida ostamalla ajokin vaimolle 50-vuotislahjaksi; eipä varmaan kehtaa muija autosta naputtaa! Ja kun kerran pikkupojasta asti olen avo-Mustangia halunnut, niin nyt sen sitten aion hankkia.
Tykkään kyllä puuhailla käsillä kaikennäköistä, mutta aika eikä into piisaa mihinkään varsinaiseen projektiin; pikemminkin auton tulee olla sellainen, jolla voi ajaa enemmän tunteja kuin mitä rassaamiseen menee. Mutta kyllä tuumamittaisetkin avaimet tallista löytyy. Esimerkiksi Mobile.de:ssä näyttäisi olevan jonkinverran sopivaa tarjontaa, mutta tuollaisen veteraaniauton osto ulkomailta hieman arveluttaa - kun en siis ole hirveän innostunut siitä auton rassaamisesta. Suomesta löysin kuitenkin yhden kiinnostavan auton, eli Hakala Performancen kunnostama -67 avo, http://www.hhp.fi/index.php?option=com_ ... 1&Itemid=4. Eli se päivän kysymys kuuluukin, että millaisia kokemuksia ihmisillä tuosta HHP:stä on, millainen maine verstaalla on alan ihmisten keskuudessa ja olisiko tuo kyseinen auto sopiva esitettyyn käyttötarkoitukseen. Ja onko 32 k€ ns. järkihinta moisesta - näin noviisista ainakin hinta vaikuttaa ihan asialliselta.
kirjoitan teille nyt ensimmäistä kertaa... Ja mikäs on kirjoitellessa, tällä palstalla näyttää tieto-taitoa piisaavan, ainakin Mustangien suhteen. Mun edelliset jenkki/harrasteautokokemukset on tuolta jostain -80 luvun alkupuolelta, Olssi Cutlass -65, karmee laiva. Nyt on elämäntilanne sellainen, että olisi mahdollista taas hommata harrasteauto kesäkäyttöön - vaimon vastustuksen ajattelin eliminoida ostamalla ajokin vaimolle 50-vuotislahjaksi; eipä varmaan kehtaa muija autosta naputtaa! Ja kun kerran pikkupojasta asti olen avo-Mustangia halunnut, niin nyt sen sitten aion hankkia.
Tykkään kyllä puuhailla käsillä kaikennäköistä, mutta aika eikä into piisaa mihinkään varsinaiseen projektiin; pikemminkin auton tulee olla sellainen, jolla voi ajaa enemmän tunteja kuin mitä rassaamiseen menee. Mutta kyllä tuumamittaisetkin avaimet tallista löytyy. Esimerkiksi Mobile.de:ssä näyttäisi olevan jonkinverran sopivaa tarjontaa, mutta tuollaisen veteraaniauton osto ulkomailta hieman arveluttaa - kun en siis ole hirveän innostunut siitä auton rassaamisesta. Suomesta löysin kuitenkin yhden kiinnostavan auton, eli Hakala Performancen kunnostama -67 avo, http://www.hhp.fi/index.php?option=com_ ... 1&Itemid=4. Eli se päivän kysymys kuuluukin, että millaisia kokemuksia ihmisillä tuosta HHP:stä on, millainen maine verstaalla on alan ihmisten keskuudessa ja olisiko tuo kyseinen auto sopiva esitettyyn käyttötarkoitukseen. Ja onko 32 k€ ns. järkihinta moisesta - näin noviisista ainakin hinta vaikuttaa ihan asialliselta.
Re: Musti ensi kesäksi
HHP:stä yleisesti vain positiivista sanottua ja kuultua.
Jos tuolta auton ostat niin takuut ja huollot pelaa paremmin kuin missään muussa firmassa.
Hinta kuulostaa asiasta tietämättömästä korkealta mutta auto on tuossa tapauksessa vähintään hintansa veroinen.
Jos tuolta auton ostat niin takuut ja huollot pelaa paremmin kuin missään muussa firmassa.
Hinta kuulostaa asiasta tietämättömästä korkealta mutta auto on tuossa tapauksessa vähintään hintansa veroinen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/2760386
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/2704580
Onhan noita netti autossakin. Omasta maksoin 24000 mk , jonka jälkeen on varmaan investoitu saman verran euroja... Eli kaikkihan näihin saa menemään.
20000e pitäisi Suomen maasta löytää melko siisti. Ja sitä paitsi noistakin saattaa hyvä tarjous aina antaa. Taitaa nimittäin olla tällä hetkellä ostajan markkinat.
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/2704580
Onhan noita netti autossakin. Omasta maksoin 24000 mk , jonka jälkeen on varmaan investoitu saman verran euroja... Eli kaikkihan näihin saa menemään.
20000e pitäisi Suomen maasta löytää melko siisti. Ja sitä paitsi noistakin saattaa hyvä tarjous aina antaa. Taitaa nimittäin olla tällä hetkellä ostajan markkinat.
- pokkinen
- Aina äänessä
- Auto: Ford Transit
Aikas monisäikeisiä asioita.
Itse olen sitä mieltä että, Jos haluaa ottaa "varman päälle" , niin ei tuo HHP:n musti ole paha vaihtoehto, saat melko takuutoimivan laitteen ja ei tarvitse heti sitä 5-10 tonnia laittaa siihen ropaamiseen, että saa auton varmaan ajokuntoon. Myös huolto ja korjauspalvelu pelaa aikas kivasti, luulen että perävalotakuuta saa myös pidennettyä.
Jos on paljon aikaa ja paljon ymmärrystä ja pelitaitoa sekä ropaamis-intoa , ihan takuulla säästää rahaa , kun katselee jonkun muun auton/projektin, kuin tuo HHP:n.
...mutta onko mustiharrastus ja säästäminen edes yhteenkuuluvia asioita ?
Nämä on näitä valintoja.
Itse olen sitä mieltä että, Jos haluaa ottaa "varman päälle" , niin ei tuo HHP:n musti ole paha vaihtoehto, saat melko takuutoimivan laitteen ja ei tarvitse heti sitä 5-10 tonnia laittaa siihen ropaamiseen, että saa auton varmaan ajokuntoon. Myös huolto ja korjauspalvelu pelaa aikas kivasti, luulen että perävalotakuuta saa myös pidennettyä.
Jos on paljon aikaa ja paljon ymmärrystä ja pelitaitoa sekä ropaamis-intoa , ihan takuulla säästää rahaa , kun katselee jonkun muun auton/projektin, kuin tuo HHP:n.
...mutta onko mustiharrastus ja säästäminen edes yhteenkuuluvia asioita ?
Nämä on näitä valintoja.
- Juha -
- CFR-759
- Aina äänessä
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Itse HHP:n palveluita paljon käyttäneenä voin vain suositella kyseistä firmaa. Ko. mainitsemasi Musti oli parhaillaan
siellä projektin alussa kun tänään poikkesin siellä, eli voisi vielä ilmeisesti vaikuttaa lopputulokseen mitä kaikkea
haluaa siihen teettää ja/tai haluaako jotain muuta.
siellä projektin alussa kun tänään poikkesin siellä, eli voisi vielä ilmeisesti vaikuttaa lopputulokseen mitä kaikkea
haluaa siihen teettää ja/tai haluaako jotain muuta.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
HHP:stä vain hyvää sanottavaa. Siellä tehdään hommia sydämmellä ja oikean autoharrastuksen hengessä. Jos auto on kallis niin se tarkoittaa
että se on rakennettu aikaa, rahaa ja vaivaa säästämättä. Eli parasta mitä saa, tuota kunnon ammattimiesten meininkiä ei nimittäin aina saa
edes rahalla.
Jos hhp:n auto (autot) on liian kallis niin halvemmallakin löytää ajokuntoisen pelin, ei yhtä huippuyksilöä, mutta ihan kelpo harrastepelin.
että se on rakennettu aikaa, rahaa ja vaivaa säästämättä. Eli parasta mitä saa, tuota kunnon ammattimiesten meininkiä ei nimittäin aina saa
edes rahalla.
Jos hhp:n auto (autot) on liian kallis niin halvemmallakin löytää ajokuntoisen pelin, ei yhtä huippuyksilöä, mutta ihan kelpo harrastepelin.
Osta tuo mun Mustangi, niin mä pääsen taas harrastuksessa eteenpäin.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
- Fastback
- Over The Top
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
juu, ei saa. Tiedän tuskan ja rahamäärän mitä auton entistäminen ottaa - se on vaan kallista. Mulla on palanut +35tonnia tuohon Machiin kaikkinensa ja siinä ei ole 5v vapaa-aikojen käyttöä muutettuna tuntityöksi tai edes urakkapalkkioksi. Jos laskisi 10e/h mitä on autoon käytetty aikaa niin 24tonttua saisi kaataa hintaan lisää, oltaisiin jo 59t hinnassa2065 kirjoitti:tuota kunnon ammattimiesten meininkiä ei nimittäin aina saa
edes rahalla.

Parasta mitä uusi harrastaja voi tehdä on ostaa niin valmis auto mihin ikinä rahat riittävät, harvemmin niistä myyjä saa omiaan. Nyt kun on ostamassa liikkeestä niin moista myyjän omissa nahoissaan kärsimistä ei synny. Toisaalta tuossa on mahdollisuus vaikuttaa lopputulokseen eli väriin, alustaan, sisustaan jne, kaikki tosin maksaa lisää. Hyvä pointti on myös tehdä itselleen selväksi mitä autolta haluaa ja ostaa juuri sellainen auto. Makuasioista on turha keskustella harrastajien kanssa, mutta neuvoja esim. viritysasteeseen tai alustan suhteen kannattaa kuunnella.
Harrasteauto on sellainen suo, että siihen saat tyrkättyä 80te ilman ettei huomaakaan jos vaan persetasku sen kestää.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Huh! Harvalla vaan valitettavasti tuo 80 teraeuroa löytyyFastback kirjoitti:80te ilman ettei huomaakaan jos vaan persetasku sen kestää.

-71 HT 351C 4v
- pokkinen
- Aina äänessä
- Auto: Ford Transit
J-PS ... Tuossa on mielestäni koko asian ydin, eli vastaus topicin alkuperäiseen kysymykseen kiteytyy noihin yllä olevaan kolmeen lauseeseen, jotka lainasin. (2065 ja Fastback viisauksia)Fastback kirjoitti:Parasta mitä uusi harrastaja voi tehdä on ostaa niin valmis auto mihin ikinä rahat riittävät,.....2065 kirjoitti:tuota kunnon ammattimiesten meininkiä ei nimittäin aina saa
edes rahalla.
.... Makuasioista on turha keskustella harrastajien kanssa, mutta neuvoja esim. viritysasteeseen tai alustan suhteen kannattaa kuunnella.
- Juha -
Mut homma riippuu taas siitä mitä haetaan; ajoautoa vai harrasteautoa.
Mulla esimerkiksi ei tulisi IKINÄ mieleenikään ostaa valmista autoa vaikka loppuhinnaltaan se varmasti tuleekin halvemmaksi.
Vaikka omista tekeleistä ei koskaan tule ns. valmiita eikä ainakaan parempia kuin ammattimiehen tekemistä,
niin mun mielestä just se rakentaminen on tämän harrastuksen suola.
Siinä sitä oppii - monesti kantapään kautta - moottoritekniikasta, koritöistä, alustageometriasta, autosähköstä, you name it. Ja enemmän kuin mistään oppikirjoista.
Mulla esimerkiksi ei tulisi IKINÄ mieleenikään ostaa valmista autoa vaikka loppuhinnaltaan se varmasti tuleekin halvemmaksi.
Vaikka omista tekeleistä ei koskaan tule ns. valmiita eikä ainakaan parempia kuin ammattimiehen tekemistä,
niin mun mielestä just se rakentaminen on tämän harrastuksen suola.
Siinä sitä oppii - monesti kantapään kautta - moottoritekniikasta, koritöistä, alustageometriasta, autosähköstä, you name it. Ja enemmän kuin mistään oppikirjoista.
-71 HT 351C 4v
Huomenta täältä helteisestä Espanjasta
Hauska kuulla että tällainen nöösi sattui osumaan ihan tuurilla noinkin arvostetun ja hyvämaineisen firman (HHP) sivuille autoa etsiessään - lupaava merkki projektin onnistumisen kannalta. Ja nuo kommenttinne ko. firmasta vahvistivat uskoani, että meikäläisen kannattaa asioida ennemmin asiallisen liikkeen kanssa kuin yksityisen myyjän tai jonkun ulkomaanjobbarin kanssa. Arvostan kuitenkin niin takuu- kuin huoltopalveluitakin.
Pokkinen ja Fastback saivat hyvin ajatuksestani kiinni - hakusessa on valmis auto, joka ei lähivuosina tarvitse juuri muuta kuin ylläpitohuoltoa. Ymmärrän että sellaiset autot maksavat, mutta kuten Pokkinen totesikin, ei tätä säästösyistä harrastetakaan. Itse tekemällä tatusti säästäisi rahaa, mutta kun se ei satu olemaan mun harrastus, mä haluan ennemminkin ajaa autolla kuin rakennella sitä. Toisaalta noilta ulkomaan myyntisivuilta olen huomannut, että Mustiin saa jo hankintavaiheessa upotettua lähes rajattomasti fyrkkaa, eikä sekään ole homman tarkoitus ainakaan mun kohdalla. Olen ajatellut että parin ensimmäisen vuoden kustannukset tässä harrastuksessa eivät saisi juurikaan ylittää 50 k€, sisältäen tietysti auton hankinnan.
Mitenkäs jos vertaillaan kahta autoa, molemmat HHP:n tarhasta, niin mitä käytännön eroa mun käytössä niillä voisi olla, mitä saisin enemmän/vähemmän autosta riippuen?
Ykkösenä tämä josta on jo puhuttukin: http://www.hhp.fi/index.php?option=com_ ... ry2&gid=11
ja toisena tämä: http://www.hhp.fi/index.php?option=com_ ... ry2&gid=12
Tuon jälkimmäisen saisi ilmeisesti sellaisenaan museorekisteriin, mutta mitä hyötyä siitä mulle olisi? En nimittäin ole aivan oivaltanut tuon museorekisterin ajatusta, voisiko joku hieman valaista mua? Mutta mitä muuta mä saisin sillä 11k€:lla, joka noiden hintaero on? Jos ainoa lisäarvo tuolla rahalla on autenttisuus ja alkuperäisyys, niin täytyy sanoa että kalliilta tuntuu; mun harrastus kun edelleenkin tulee olemaan vanhalla avo-Mustilla ajelu kesäisin, ei täysin alkuperäisiksi rakennettujen keräilyautojen haaliminen. Fastback kirjoitti että tällaisen nöösin kannattaa hankkia niin valmis auto kuin mitä perssaus ikinä kestääkään, se on varmasti totta. Jos nyt kuitenkin vertaillaan noita kahta fiudea, niin onko niistä toinen jotenkin valmiimpi kuin toinen, edelleenkin käyttötarkoitus muistaen?
Pakkaahan voidaan tietysti vielä sekoittaa kolmannellakin vaihtoehdolla, eli sillä että hommaan jonkun sopivan aihion, jonka kiikuttaisin esim. juuri HHP:n pajalle rakennettavaksi. Tämä ajatus syntyi kun sain vihjeen tästä: http://www.nettiauto.com/ford/mustang/2608388 Korimalli on hieman väärä, mutta tuo rekisterinumero korvaisi kaiken!
Mutta noin esimerkin vuoksi, osaisiko joku antaa edes summittaista arvioa siitä, millainen savotta olisi jos tuosta lähti autoa tekemään/teettämään. Näin nöösinä ja autoa näkemättä, auto vaikuttaisi ihan hyvältä lähtökohdalta - menikö nöösi pahasti metsään?
Hauska kuulla että tällainen nöösi sattui osumaan ihan tuurilla noinkin arvostetun ja hyvämaineisen firman (HHP) sivuille autoa etsiessään - lupaava merkki projektin onnistumisen kannalta. Ja nuo kommenttinne ko. firmasta vahvistivat uskoani, että meikäläisen kannattaa asioida ennemmin asiallisen liikkeen kanssa kuin yksityisen myyjän tai jonkun ulkomaanjobbarin kanssa. Arvostan kuitenkin niin takuu- kuin huoltopalveluitakin.
Pokkinen ja Fastback saivat hyvin ajatuksestani kiinni - hakusessa on valmis auto, joka ei lähivuosina tarvitse juuri muuta kuin ylläpitohuoltoa. Ymmärrän että sellaiset autot maksavat, mutta kuten Pokkinen totesikin, ei tätä säästösyistä harrastetakaan. Itse tekemällä tatusti säästäisi rahaa, mutta kun se ei satu olemaan mun harrastus, mä haluan ennemminkin ajaa autolla kuin rakennella sitä. Toisaalta noilta ulkomaan myyntisivuilta olen huomannut, että Mustiin saa jo hankintavaiheessa upotettua lähes rajattomasti fyrkkaa, eikä sekään ole homman tarkoitus ainakaan mun kohdalla. Olen ajatellut että parin ensimmäisen vuoden kustannukset tässä harrastuksessa eivät saisi juurikaan ylittää 50 k€, sisältäen tietysti auton hankinnan.
Mitenkäs jos vertaillaan kahta autoa, molemmat HHP:n tarhasta, niin mitä käytännön eroa mun käytössä niillä voisi olla, mitä saisin enemmän/vähemmän autosta riippuen?
Ykkösenä tämä josta on jo puhuttukin: http://www.hhp.fi/index.php?option=com_ ... ry2&gid=11
ja toisena tämä: http://www.hhp.fi/index.php?option=com_ ... ry2&gid=12
Tuon jälkimmäisen saisi ilmeisesti sellaisenaan museorekisteriin, mutta mitä hyötyä siitä mulle olisi? En nimittäin ole aivan oivaltanut tuon museorekisterin ajatusta, voisiko joku hieman valaista mua? Mutta mitä muuta mä saisin sillä 11k€:lla, joka noiden hintaero on? Jos ainoa lisäarvo tuolla rahalla on autenttisuus ja alkuperäisyys, niin täytyy sanoa että kalliilta tuntuu; mun harrastus kun edelleenkin tulee olemaan vanhalla avo-Mustilla ajelu kesäisin, ei täysin alkuperäisiksi rakennettujen keräilyautojen haaliminen. Fastback kirjoitti että tällaisen nöösin kannattaa hankkia niin valmis auto kuin mitä perssaus ikinä kestääkään, se on varmasti totta. Jos nyt kuitenkin vertaillaan noita kahta fiudea, niin onko niistä toinen jotenkin valmiimpi kuin toinen, edelleenkin käyttötarkoitus muistaen?
Pakkaahan voidaan tietysti vielä sekoittaa kolmannellakin vaihtoehdolla, eli sillä että hommaan jonkun sopivan aihion, jonka kiikuttaisin esim. juuri HHP:n pajalle rakennettavaksi. Tämä ajatus syntyi kun sain vihjeen tästä: http://www.nettiauto.com/ford/mustang/2608388 Korimalli on hieman väärä, mutta tuo rekisterinumero korvaisi kaiken!

- FBFIN65
- Mega-addikti
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Tossa sun HHP ykkös vaihtoehdossa ei ainakaan tule mitään yllätyksiä ja saat takuu varmasti sellaisen auton minkälaisen haluat (tiedät mitä ostat)
1 ääni sille
1 ääni sille
- munmummu69
- Addikti
Museorekisteröidyn auton pitäminen on käytännossä ilmaista (vakuutus <50eur vuosi, ei ajoneuvoveroa) ja katsastus joka toinen vuosi (1960 vuotta vanhemmissa joka 4. vuosi). Näillä maksuilla korkeintaan 30 ajopäivää vuodessa. Voi ajaa enemmän jos maksaa kuten normaalista autosta. MR autoon ei saa tehdä muutoksia ja katsastusmies voi poistaa auton MR rekisteristä. Avoautoilua Suomen suveen sovitellen tuo 30 päivää sopii kuin nenä päähän.J-PS kirjoitti:Tuon jälkimmäisen saisi ilmeisesti sellaisenaan museorekisteriin, mutta mitä hyötyä siitä mulle olisi? En nimittäin ole aivan oivaltanut tuon museorekisterin ajatusta, voisiko joku hieman valaista mua?

Jos itsetarkoitus on ajella avomustilla kesäisin, niin en ilmon perusteella keksi miten tuota tarvitsisi ihmeemmin rakennella. Ainahan noille jotain pitää tehdä, mutta vaikea tuota on aihiona nähdä (käyttötarkoitus huomioiden).J-PS kirjoitti: ...mun harrastus kun edelleenkin tulee olemaan vanhalla avo-Mustilla ajelu kesäisin...
Pakkaahan voidaan tietysti vielä sekoittaa kolmannellakin vaihtoehdolla, eli sillä että hommaan jonkun sopivan aihion, jonka kiikuttaisin esim. juuri HHP:n pajalle rakennettavaksi. Tämä ajatus syntyi kun sain vihjeen tästä: http://www.nettiauto.com/ford/mustang/2608388 Korimalli on hieman väärä, mutta tuo rekisterinumero korvaisi kaiken!Mutta noin esimerkin vuoksi, osaisiko joku antaa edes summittaista arvioa siitä, millainen savotta olisi jos tuosta lähti autoa tekemään/teettämään. Näin nöösinä ja autoa näkemättä, auto vaikuttaisi ihan hyvältä lähtökohdalta - menikö nöösi pahasti metsään?
Mustang -69 SR
Mutta eikös tuo kaikki päde myös siihen kakkos vaihtoehtoonkin? Vai tarkoitatko että en saisi sillä 11 tonnisella juurikaan lisäarvoa ykköseen verrattuna?FBFIN65 kirjoitti:Tossa sun HHP ykkös vaihtoehdossa ei ainakaan tule mitään yllätyksiä ja saat takuu varmasti sellaisen auton minkälaisen haluat (tiedät mitä ostat)
1 ääni sille