Ford Mustang 2.3 -80
Valvoja: Ville K
Re: Ford Mustang 2.3 -80
Jos väkisin haluaa pitää kiinni rivi-nelosesta, niin eikö sen voisi korvata astetta paremmalla YB Cossulla?
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: Ford Mustang 2.3 -80
Onneksi olkoon hankinnan johdosta ja tervetuloa porukkaan. Paljon kysymyksiä ja paljon vastauksia.
Ihan hyviä neuvoja olet saanut. Tässä vielä lisää neuvoja (hyvyydestä en tiedä)
1. Kuten eri vastauksista olet varmasti jo huomannut, autoa voi rakentaa monella eri tavalla. Yksi äärilaita on pitää auto entisellään ja
nauttia siitä menosta jonka auto tarjoaa. (jos näin haluaa harrastaa täytyy automallin valinnassa olla tarkkana että löytyy oikeanlainen)
2. Toinen äärilaita on ajatella autoa aihiona johon sitten enemmän tai vähemmän suunnitelmallisesti rakentaa vastaamaan käyttötarkoitusta.
tämä saattaa tarkoittaa auton täydellistä muodonmuutosta ja kysyy paljon aikaa, vaivaa ja rahaa.
3. Kaikki tästä väliltä. Tässäkin on syytä harrastaa harkintaa ja miettiä/kysellä mitä kannattaisi tehdä halutun lopputuloksen aikaansaamiseksi.
Mieti mitä autoltasi haluat. Esim. haluan ajaa varttimailia sillointällöin mutta haluan ajaa myös kadulla ilmastoidussa autossa tms.
Aja autollasi ja mieti mitä muutoksia sen ominaisuuksiin haluat. Esim. paremmat jarrut, tai paremmat kaarreominaisuudet tms.
Käy tapaamassa autoharrastajia kysele ja pyydä päästä mahdollisimman monen auton kyytiin. Tästä muodostuu hyvä kuva siitä mitä itse ehkä kaipaat.
esim. se 350 heppanen auto tuntui tosi kivalta. Mä haluun saman kanssa!!!
Sitten vaan suunnittelemaan rakentamista... laadi jonkunlainen suunnitelma ja kustannusarvio ja kerro se sitten noin kolmella niin olet lähellä totuutta. Omat kädetaidot ja kokeneemmat kaverit ovat tässävaiheessa suureksi avuksi. Varaudu viivästyksiin ja takapakkeihin. Kun se sitten on valmis voi ruveta suunnittelemaan seuraavaa vaihetta ja sitten seuraavaa jns.
Autoilla on myös kaiken tämän keskellä hyvä välillä ajaa-siihenhän ne on tehty-eikä talissa seisomiseen... ai mistä mä tiedän vai?

edit: niin ja tietty kannattaa katsatusasiat selvittää ETUKÄTEEN konttorilta-ENNENKUIN alkaa muutoksia tekemään.
Ihan hyviä neuvoja olet saanut. Tässä vielä lisää neuvoja (hyvyydestä en tiedä)

1. Kuten eri vastauksista olet varmasti jo huomannut, autoa voi rakentaa monella eri tavalla. Yksi äärilaita on pitää auto entisellään ja
nauttia siitä menosta jonka auto tarjoaa. (jos näin haluaa harrastaa täytyy automallin valinnassa olla tarkkana että löytyy oikeanlainen)
2. Toinen äärilaita on ajatella autoa aihiona johon sitten enemmän tai vähemmän suunnitelmallisesti rakentaa vastaamaan käyttötarkoitusta.
tämä saattaa tarkoittaa auton täydellistä muodonmuutosta ja kysyy paljon aikaa, vaivaa ja rahaa.
3. Kaikki tästä väliltä. Tässäkin on syytä harrastaa harkintaa ja miettiä/kysellä mitä kannattaisi tehdä halutun lopputuloksen aikaansaamiseksi.
Mieti mitä autoltasi haluat. Esim. haluan ajaa varttimailia sillointällöin mutta haluan ajaa myös kadulla ilmastoidussa autossa tms.
Aja autollasi ja mieti mitä muutoksia sen ominaisuuksiin haluat. Esim. paremmat jarrut, tai paremmat kaarreominaisuudet tms.
Käy tapaamassa autoharrastajia kysele ja pyydä päästä mahdollisimman monen auton kyytiin. Tästä muodostuu hyvä kuva siitä mitä itse ehkä kaipaat.
esim. se 350 heppanen auto tuntui tosi kivalta. Mä haluun saman kanssa!!!
Sitten vaan suunnittelemaan rakentamista... laadi jonkunlainen suunnitelma ja kustannusarvio ja kerro se sitten noin kolmella niin olet lähellä totuutta. Omat kädetaidot ja kokeneemmat kaverit ovat tässävaiheessa suureksi avuksi. Varaudu viivästyksiin ja takapakkeihin. Kun se sitten on valmis voi ruveta suunnittelemaan seuraavaa vaihetta ja sitten seuraavaa jns.

Autoilla on myös kaiken tämän keskellä hyvä välillä ajaa-siihenhän ne on tehty-eikä talissa seisomiseen... ai mistä mä tiedän vai?


edit: niin ja tietty kannattaa katsatusasiat selvittää ETUKÄTEEN konttorilta-ENNENKUIN alkaa muutoksia tekemään.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 25
- Liittynyt: 12 Elo 2009, 15:22
- Auto: ford mustang -80 2.3
- Paikkakunta: sonkajärvi
Re: Ford Mustang 2.3 -80
kiitoksia 

-
- Hiljaisempi
- Viestit: 25
- Liittynyt: 12 Elo 2009, 15:22
- Auto: ford mustang -80 2.3
- Paikkakunta: sonkajärvi
Re: Ford Mustang 2.3 -80
tiedättekö paljon huiput on noin suurin piirtein kyseisellä autolla vakiona? 

Re: Ford Mustang 2.3 -80
http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=70411
Tuolta löytyy jotain infoa `79 Mustangista joka ei kai hirveästi poikkea vuotta uudemmasta.
Tuolta löytyy jotain infoa `79 Mustangista joka ei kai hirveästi poikkea vuotta uudemmasta.
-Jukka-
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ford Mustang 2.3 -80
Noi foxi koriset yleisesti ei ole kovin nopeita. Huiput toisella sadalla? 

- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Ford Mustang 2.3 -80
Tuolla kaikki mitä nelosmoottorit tarvii viritystä : http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=2491
Siitä on oikein tutkimuskin... Katso video lopusta.
Siitä on oikein tutkimuskin... Katso video lopusta.

Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Ford Mustang 2.3 -80
Tuolla voisi jo kerirä foxillakin: http://www.nettiauto.com/ford/escort/2834561 Mutta tuolla hinnalla saattaisi päästä kasillakin vieläkin kovempaa...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...