Kysymys tietäjille..
Nyt kun tekniikka on irti autosta, niin tuli vastaan tämmöinen asia:
Laatikon kyljessähän on startin neutral / peruutusvalon sähkökytkinpaketti ja sen päällä on ilmeisesti kickdown:in vipu.
Tämä vipu on aivan hervoton, pyörii ympäri ja akseli tulee myös ulospäin laatikosta vetämällä, minkäänlaista vastusta ei tunnu.
Autossa ei ole koko kickdown vivustoa kiinni.
Onko laatikon vipu kunnossa vai hajonnut?
Tarkoitus oli huoltaa laatikko master overhaul kitillä, mutta jos tuo ei ole normaalia ko. vivulle niin taitaa olla parempi soitella
laatikkokorjaajalle..?
Jos jollakin on kickdown vivuston mitat / piirustukset niin tiedoista olisin kiitollinen,
pitää jotenkin väkästellä uusi vivusto ja liikeradat pitäisi saada kohdilleen, että loota toimii oikein.
Toinen kysymys koskien laatikon merkintää, laatikon päällä on stanssattuna numerosarja (8F570817) joka näyttää VIN koodilta mutta numero
on lyhyempi eikä täsmää auton numeroihin. Mitään kasauspäivämäärälaattaa ei ole kiinni laatikossa.
Jos tuota tulkitsee vin koodina niin laatikko olisi -68 vaikka auto on -67.
Onko laatikot yleensä merkitty auton VIN:llä?
C4 kickdown vipu
Re: C4 kickdown vipu
Kick down -akseli ei pääse normaalisti pyörimään ympäriympäri. Sisäpuolella oleva vipu menee venakoneiston rungon ja kick down -venttiilin väliin, eikä mahdollista ympäripyörimistä. Varaosia noihin kyllä löytyy, esim. Muuramen Moottoripajalta heti yksi vipu. Jos aiot itse tehdä laatikon huollon, pidä huolta että kytkimien välykset tulevat oikein. Varsinkin kolmosen kytkimen (välys luokkaa 1,00 mm +- 0,2 mm), sillä estät luistamisen 2/3-vaihdossa. Onhan sulla ohjekirja tai muuta tietoa laatikon purkuun ja kasaukseen?MHui2 kirjoitti:Onko laatikon vipu kunnossa vai hajonnut?
Tarkoitus oli huoltaa laatikko master overhaul kitillä, mutta jos tuo ei ole normaalia ko. vivulle niin taitaa olla parempi soitella
laatikkokorjaajalle..?
Onko laatikot yleensä merkitty auton VIN:llä?
Muutamassa olen nähnyt VIN-koodin pätkän stanssattuna. Samaten kuin moottorin lohkossa.
Re: C4 kickdown vipu
Ventiilikoneisto pois VAIN NIISTÄ 7/16 KANTASISTA AUKI !! niin ei räjähdä koko konesto syliin.. koneisto lähtee kokonaisena.
niin sittena näkee missä se kikkarin vipu seilaa... ei pääse kuin pyörähtää
max 1/2 kier tai sitten se ottaa venttiilikoneistoon kiinni ,jos on muuten ehjä se on alkujaan väärin asennettu.
Vivun nokka pitää osua koneistossa olevaan tapin muotoiseen venttiiliin joka on jousikuormitteinen.
kasatessa pitää vivut olla lähes pysty asennossa ja manual valve koneistossa kohdallaan!
niin sittena näkee missä se kikkarin vipu seilaa... ei pääse kuin pyörähtää
max 1/2 kier tai sitten se ottaa venttiilikoneistoon kiinni ,jos on muuten ehjä se on alkujaan väärin asennettu.
Vivun nokka pitää osua koneistossa olevaan tapin muotoiseen venttiiliin joka on jousikuormitteinen.
kasatessa pitää vivut olla lähes pysty asennossa ja manual valve koneistossa kohdallaan!