Wavetrac TSD

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Wavetrac TSD

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Ok, siellä on moneen muuhunkin katiskaan... tutkasin tekn speksejä köntistä, ehkä on kovempaa avaruus metallia niin kuin mun käyttis powerträksissä..
ja ääri tilaanteessa, sisempi pyöräkun kevenee kaarteessa sillon aaltomainen "lukko" kalikka vs muut vastaavat toimii jousikuormitteisena ja lukitsee
silloin estäen sutimista yms. siitä ehkä se korkeampi hinta ja muutenkin uutuus.. 35 spline varmasti kestää nämät leikit kun ei joudu niin koville
kuin spoolin jatkeena..
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Re: Wavetrac TSD

Viesti Kirjoittaja GTS »

Truetack on tavallaan perusmallin "torsen"-tyyppinen lukko jonka suunnittelussa on ollut tärkeätä kohtuullinen toimivuus ja kesto sekä ennen kaikkea halvat valmistuskustannuset ja se toimii silti ylivertaisesti levy- / kartiolukkoihin verrattuna. Siinäkin on puutteensa mm. jos kitkaero eri puolen pyörien välillä on kovin suuri se ei välttämättä pidä - niin kuin ei levylukkokaan.

Wavetrack Hi Tech tuotteena on tietysti kalliimpii koska siinä kompromissittomana kaikki asiat on viety loppuun asti. Materiaalit ovat parhaita mahdollisia ja siellä on tuo aivan erityinen patentoitu rakenne joka estää juurikin tuon toisen pyörän sutimisen silloin kun pyörien välinen pitoero on suuri tai että toinen pyörä on ilmassa. Lisäksi kestävyyteen ja pitoon vaikuttaa sekin että 9" Wavetracissa on 6 kierreratasparia verrattuna Truetracin neljään. Tämä toiminnallinen ylivertaisuus puoltaa Wavetracin hankintaa myös pian tulevassa 31-rihlaisessa versiossa vaikka Truetrack sinänsä 31-tehot kohtuudella kestäisikin.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Re: Wavetrac TSD

Viesti Kirjoittaja GTS »

Tässä vielä selvyyden vuoksi molemmat lukot avattuna.

Kuva
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Wavetrac TSD

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Kuva antaa kyllä käsityksen mikä ero on keskenään kyseisillä kölleillä.
Vanha toteamus: Hyvästä Hyvä hinta. Jollain tavoin se ratkaisee valinnan, mutta varmaan on sitten lisäpanostuksen arvoinen.
Perä on kuitenkin se Kolmas Jäsen Joka Ottaa sen kaiken kiukun kuitenkin vastaan mitä edestä tulee. :wink:
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Wavetrac TSD

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Pakko sanoa, kyllä TrueTrack on ollu paras hankinta meikäläisen autoon pitkään, pitkään aikaan... :wink: !!!
...Kun ei sitä tehoa ole niin hirveästi... :mrgreen: ! Kokemusta lukosta n. 10 000 ajokilometriä(rataa, slalomia, omia burniksia ja päätöntä leikkimistä :twisted: ).
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
kno1
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 11:52
Auto: KNO-1
Paikkakunta: Vantaa

Re: Wavetrac TSD

Viesti Kirjoittaja kno1 »

Minulla on autossa kiinni DPI:n valmistama torsen "lukko" ja se on toiminut nyt 3 vuotta erinomaisesti. DPI on 4:llä ratasparilla, mutta preload akselien välille on toteutettu shimeillä puristusperiaatteella. Kitkapinnat on koneistettu erittäin tasaisiksi ja niihin on lisätty öljyurat voitelun takaamiseksi. Kuten jo mainitsin, tasauspyörästö on toiminut toivotulla tavalla. Tuo wavetrackin kitka/momenttieron tasaus ainakin näyttää hyvältä, mutta vasta pidempiaikainen käyttö tulee kertomaan totuuden siitä, kuinka hyvä se oikeasti on.

Minusta tuon poskirattaan materiaalivahvuus sisärihloituksen ympärillä näyttää aika ohuelta 800-1000 hevosvoimaa ajatellen.
Vastaa Viestiin