Rummut levyiksi

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Rummut levyiksi

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Kuusseiska hootee kaipais jossain vaiheessa levyjarrut ainakin eteen. Valmiiden bolt on-pakettien hinnoista on jokaiselle muodostunut jonkinlainen käsitys(paaaaljon euuuuroja!) :evil: joten ajattelinkin jotain huokeampaa vaihtoehtoa. :lol:
Vanhalla keskustelupalstalla oli aikoinaan mielenkiintoinen juttu aiheesta malliin Tojo Subran levyt, omavalmisteiset bracetit ja muuta hauskaa. :twisted:
Muistaakseni Pony oli tehnyt jonkunlaisen konstruktion aiheesta, oliskohan ollu kuuskutoseen oikeen kuvan kanssa. Itsekin osallistuin silloin keskusteluun jotenkin, en vaan muista miten. :oops:
Mitenhän sen katsastuksen kans kävi? :shock:
Joku puhu että tulevissa??? Coraaneissa olis juttua aiheesta. Missä mennään? :roll:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Konstruktio testattu katukelpoiseksi, hakkaa mennen tullen rummut käytettävyydessä ja hinnassa ne oikeat levymuutokset. Mutta ei siitä vieläkään sen enempää kun ei ole leimaa tuolle "kokeilulle".
Avatar
jorsei
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Marras 2004, 16:22
Paikkakunta: Eskilstuna/Ruotsi

Viesti Kirjoittaja jorsei »

Luultavasti niin Ford Granadan ja Taunuksen 75-80 levyt sopivat.
Katso linkkiä.
http://www.mustangsteve.com/granadadiscs.html

Jorma
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

jorsei kirjoitti:Luultavasti niin Ford Granadan ja Taunuksen 75-80 levyt sopivat.
Katso linkkiä.
http://www.mustangsteve.com/granadadiscs.html

Jorma
Juu,Granadan jarrukamat sopii sillä edellytyksellä että kyseessä on Amerikan-Granada.
Eurovehkeet ei käy ainakaan ilman isompaa sovittamista.
-Jukka-
Avatar
harmi80_
Aktiivi
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Kesä 2004, 14:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80_ »

Ja mitä olen asiaa vähän tutkinut, niin voi olla helpompi löytää mussen omat palikat, kuin jostain kaivaa USA-Granu...

Harri
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Mitenköhän kävisi uudemman esim fox-mustin jarrut? niitähän saattaisi löytää, onhan noita varmasti euroopassa purettuinakin jonkinverran siis foxeja.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Joopa, mutta foxeissa on totaalisen erilainen ratkaisu edessä kuin earlyissä ja ohjaus etupuolella, ja vanteen kiinnitys ei täsmää pulttien määrän eikä pulttijaon suhteen, early-V8 5x4,5" vs. foxien 4x4,25"...out of the question.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Itse tilasin viime viikolla 65 Mustangiin uudet tehostamattomat levyjarrut eteen US Centeristä. Paketissa on mukana kaikki tarvittava olka-akselia myöten ja hinta ei ollut päätä huimaava. Jarrut ovat Usa-Granadasta modifioidut ja istuvat Mustangiin heittämällä. Suosittelen kysäisemään ko pakettia US Centeristä sillä minusta paketti on varsin kilpailukykyinen siihen nähden että itse alkaa metsästämään osia ym!!
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

No sittenhän US Centeristä on kysyttävä :idea: . Kiitokset "valaisusta" 8)
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Jos tohon Fox-jarrukonversioon lähtee, niin kannattais miettiä samantien koko etujousituksen uusimista, esim tohon tyyliin: http://www.heidts.com/heip32-3.htm
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

JYK-90 kirjoitti:Itse tilasin viime viikolla 65 Mustangiin uudet tehostamattomat levyjarrut eteen US Centeristä. Paketissa on mukana kaikki tarvittava olka-akselia myöten ja hinta ei ollut päätä huimaava. Jarrut ovat Usa-Granadasta modifioidut ja istuvat Mustangiin heittämällä. Suosittelen kysäisemään ko pakettia US Centeristä sillä minusta paketti on varsin kilpailukykyinen siihen nähden että itse alkaa metsästämään osia ym!!
Eipä taida levyjarruista olla paljon hyötyä jos ei laita tehostinta, rumpusetti pysäyttää yhtä hyvin.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Anonymous kirjoitti:Eipä taida levyjarruista olla paljon hyötyä jos ei laita tehostinta, rumpusetti pysäyttää yhtä hyvin.
Rumpujarrut menettävät tehonsa parin kovemman jarrutuksen jälkeen tai jopa yhdesta voimakkaasta jarrutuksesta n. 200 km/h nopeudesta. nim. kokemusta on ja vielä hengissä. Jos isoakovaa pitää ajaa niin levyt ehdottomasti. Normaali cruisingissa ei mitään väliä kummat vauhdinsurmat siellä on.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kyllä vaan jarruttaa ihan hyvin ilman tehostintakin.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Fastback kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Eipä taida levyjarruista olla paljon hyötyä jos ei laita tehostinta, rumpusetti pysäyttää yhtä hyvin.
Rumpujarrut menettävät tehonsa parin kovemman jarrutuksen jälkeen tai jopa yhdesta voimakkaasta jarrutuksesta n. 200 km/h nopeudesta. nim. kokemusta on ja vielä hengissä. Jos isoakovaa pitää ajaa niin levyt ehdottomasti. Normaali cruisingissa ei mitään väliä kummat vauhdinsurmat siellä on.
Kyllä ne jarrut hukkuvat vakiopaloilla levyjarruistakin. :wink:
Tästä on ihan omakohtainen kokemus Botniaringiltä.
-Jukka-
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Tässähän oli aikaisemmassa Coraanissa tarinaa, miten laitetaan Suzukin tehostin musseen. Että ei se tehostettu "levujarrutus" ole kekseliäälle/osaavalle ongelma. Ittelle taitaa kuiteskin olla....?? :oops: :lol:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Vastaa Viestiin