Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Niin nyt kun täällä on teitä joilla on tuo maaginen vapari niin onko siitä jotain etua havaittu??? Siis muutakin kuin oivaa suihkuseuraa .
Komiahan se siellä pellin alla tietty on ja kun lappu lyödään lattiaan muriseeki vielä mutta jotain oleellista hyötyä... Muutakin kun koneen lisääntynyt kuluminen
No ei sitä persdynolla huomaa, mutta saapa kone likasempaa ilmaa Ja usein kuumempaa kun se imukotelon ilmanohjaus lokasuojasta jää pois ellei ole tehty uutta.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
------Ford Mustang Mach-E------
Vee8 kirjoitti:No ei sitä persdynolla huomaa, mutta saapa kone likasempaa ilmaa Ja usein kuumempaa kun se imukotelon ilmanohjaus lokasuojasta jää pois ellei ole tehty uutta.
Mulla on ainakin 4" loivalla mutkalla tuo iso filtteri lokasuojan sisällä. Virtaa varmana paremmin kuin orkkis systeemi, mutta se on eri asia mitä kone imee. Tuskin yhtään sen paremmin. Kylmää ilmaa vetää varmasti paremmin, varsinkin kun kesäsin on puskurista putki filtterin juureen. Täytyypä kesällä kokeilla laittaa orkkis kypärä takaisin ja katsoa ScanGaugella että muuttuko imuilman lämpötila. Yhtään sen paskasempaa ilmaa se ei vedä, sano muut mitä sano. Ei se ainakaan huonommin toimi kuin orkkis.
Paikalla siis juuri pesty H&M vapari suodin ja imulämmot +45-55c.... ulkolämpitilan ollessa +27c
Ei nyt paha, mut pienelmälkin pärjäis.. Tämä lämpö siis kun kaupungissa...
Motarilla imulänpö asteen pari ulko lämmöstä
En tiedä muiden mielipiteistä, mutta itse olen kuullut ainakin ammattilaiselta (mm. hakala performance), että kyllä K&N -putsarit on ihan laatukamaa ja pitäisi pesemättäkin kestää 50 tml, ja pesun jälkeen yhä edelleen.
Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Näistä vaparihumpuukeista on senverran kokemusta että vähänkin pölysemmissä oloissa rähmii ilmamassamittarin aika lohduttomaan kuntoon, siitä on sitten aika helppo päätellä mitä koneeseen menee. Onhan se selvä että parempi virtaus päästää enemmän tavaraa läpikin, ei se öljy kaikkea kerää. Ja kuka kadulla tarvii niitä +0.2 heppaa mitä tuo tekee, radalla filsun voi heittää varikolle jos siltä tuntuu.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
------Ford Mustang Mach-E------
Jos tuo Taunus on mulla vielä ensi kesänä, niin aattelin teurastaa lokasuojan siitä filtterin kohdalta ja liimata siihen dieselimersun tai Wolkkarin sellasen sivuritilän. Saa sitten kunnolla tuusnaa.
MouTine kirjoitti:Jos tuo Taunus on mulla vielä ensi kesänä, niin aattelin teurastaa lokasuojan siitä filtterin kohdalta ja liimata siihen dieselimersun tai Wolkkarin sellasen sivuritilän. Saa sitten kunnolla tuusnaa.
Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92
GT91 kirjoitti:En tiedä muiden mielipiteistä, mutta itse olen kuullut ainakin ammattilaiselta (mm. hakala performance), että kyllä K&N -putsarit on ihan laatukamaa ja pitäisi pesemättäkin kestää 50 tml, ja pesun jälkeen yhä edelleen.
En kyllä ajas ees millään laatusuodattimellakkaan 50tml sitä välillä pesemättä.Kun joskus käyttiksen suodattimenkin putsaa 10tkm ajon jälkeen niin aika paljon pölyy sielt tulee.
GT91 kirjoitti:En tiedä muiden mielipiteistä, mutta itse olen kuullut ainakin ammattilaiselta (mm. hakala performance), että kyllä K&N -putsarit on ihan laatukamaa ja pitäisi pesemättäkin kestää 50 tml, ja pesun jälkeen yhä edelleen.
En kyllä ajas ees millään laatusuodattimellakkaan 50tml sitä välillä pesemättä.Kun joskus käyttiksen suodattimenkin putsaa 10tkm ajon jälkeen niin aika paljon pölyy sielt tulee.
No tuskin kukaan ajaakaan, PITÄISI kestää ei tarkoita ettäkö sillä pitäisi sen verran ajella.. Käyttiksen??
Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92