sisustan maaleista
sisustan maaleista
Onko kokemuksia earlyn kojelaudan maalaamisesta.
Lähinnä millä maalilla kannattaa vetää, normaali maali?, maali+lakka?, joku muovipohjainen maali?, joku muu?
Lähinnä millä maalilla kannattaa vetää, normaali maali?, maali+lakka?, joku muovipohjainen maali?, joku muu?
Maalia pintaan
Juu akryyli maali ehdottomasti olen maalannut pitkälti yli 20 vuotta autoja ammatikseni voin suositella akryyliä ei siihe parempaa ole voit ruiskuttaa joko kiiltoakryylin ja heti perään kerros kirkaslakkaa tai 2 kerros menetelmällä sävymassa 2 märkää 15 minsaa väliä ja 2 kerrosta kirkaslakkaa 10 minsan välein voi laittaa 3 kerrostakin tulee hyvä käytä pikakovettajaa ja nopeaa ohennetta. jos tarviit lisä ohjeita laita YV omast 66HT:stä maalasin tälläsysteemillä koko sisustan pellit yks pointti viellä haluatko puolikiiltävän vai kiiltävän onko aikomus alkuperäis versio.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Onko akryyli sitä ns. muovimaalia? Minä maalasin "muovimaalilla" tavarasäiliön kun piti löytää maali, jonka voi huoletta heittää vanhan maalin päälle kun ei tiedä/muista, mikä vanha maali on, sekä maali joka soveltuu sinkkimaalin päälle.
Melkoista läträämistä oli maalin ja kovettajien kanssa tunkkasessa tallissa. Laita tätä niin paljon, tuota ton verran, ilmanlämpötilan on oltava näin paljon, ilman kosteuden noin monta prosenttia, käytä materiaali määrätyssä ajassa jne.
Siihen kun vielä olisi ohentimet sotkenut kaikkine sääntöineen niin sotkisin maaleja varmaan vieläkin. Maali oli liian paksua, jäi rumat pensselin jäljet.
Tuosta opin sen, että amatöörin on parempi pitäytyä Miranol-purkissa ja tärpätissä, jättää ammattilaisille ammattilaisten tuotteet.
Purkin pohjalle kuivunut maali oli kuin kumimatto, kun sen repi irti purkin pohjasta. Eli ilmeisesti se oli muovimaalia.
Melkoista läträämistä oli maalin ja kovettajien kanssa tunkkasessa tallissa. Laita tätä niin paljon, tuota ton verran, ilmanlämpötilan on oltava näin paljon, ilman kosteuden noin monta prosenttia, käytä materiaali määrätyssä ajassa jne.
Siihen kun vielä olisi ohentimet sotkenut kaikkine sääntöineen niin sotkisin maaleja varmaan vieläkin. Maali oli liian paksua, jäi rumat pensselin jäljet.
Tuosta opin sen, että amatöörin on parempi pitäytyä Miranol-purkissa ja tärpätissä, jättää ammattilaisille ammattilaisten tuotteet.
Purkin pohjalle kuivunut maali oli kuin kumimatto, kun sen repi irti purkin pohjasta. Eli ilmeisesti se oli muovimaalia.
Maali
Muovi! kyllä ne on akryyli epoksi ja uretaani maaleja pääpiirteittäin autot maalataan akryylillä epoksia pohjalle uretaani ei sovellu pintmaaliksi alustan se kyllä käy sinun käyttämä sotku on ollut akryyliä uskoisin sen levittäminen ei onnistu pensselillä kunnolla reilusti jos ohentaa kyl se sit tasoo jotenkin pensseli hommiin synteettine maali käy kaikkien päälle miranooli on yksi hyvä vaihtoehto on luja kulutuksen kesto käy kaikkien päälle ja tasoo sileäksi roiskitpa miten vaan niin ja hartsi niissä on pääpiirteittäin perus raakaaineena siksi kovetin muuten ne jää sellaseks kumi pullaksi ei kuiva läpikovaksi koskaan kysyä kannattaa ennenkuin sotkee paikat ja polttaa hihat juu jutua riittäis vaikka kuin paljon mut en jaksa tällä kirjoitus taidolla enempää eikä tämä ole teistäkään mukavaa luettavaa tää pötkö pelti ja maali hommat osaan kirjoitus hommia en osaa omat riesansa kullakin
puhelimen kautta kyllä neuvova tulee jos on tarvis.

Maalia pintaan
Se ois kyllä helposti korjattavissa jos hiallat kepeästi 400 karkeella paperilla ja vetäset pehmeällä 100mm pensselillä miranoolin pintaan sen pitää antaa kuivaa 2-5 vrk ennen kuin kärsii laittaa kamat konttiin ja se tasoittuu itsestään se hieno ominaisuus siinä maalissa on kestää kolhuja ja kulutusta helppo korjata samalla maalilla ei hylji.