Jani M kirjoitti:Hei Jusku
Yks kysymys, onko moottoria kunnostettu vai onko ihan ameriikan poikien kasaama? Tuli vaan mieleen et mitä XR1 nen ja muut saa aikaan, jos karstat ym. paskat lähtee liikkeelle moottorissa! En kyllä suosittele mitään lisäaineita! Mutta tämä on minun mielipide asiasta

Mineraaliöjyä vaan sisään ja menoksi. Itse olen ajellut 20W-50 kendalin ja castrollin öljyillä ja hyvin on pelannut.
Kaasariksi suosittelisin Barry Grantin tekeleitä, vaikka kuulemma niistäkin on jo kehittyneempiä versioita. Itse en saanut Cartteria toimimaan halutulla tavalla. BG paikoillaan tällä hetkellä.
Ps. Moottori mahdollisesti tulossa myyntiin syksyllä. Pois edestä tehokkaamman tieltä

Jos jotakuta sattuu kiinnostamaan...
Tervehdys Jani M ja muut
Öljyt menee vaihtoon tulevalla viikolla, öljyiksi valitsin Gulfin 20W-50 ja aion kyllä laittaa tuota X1R:ää koneeseen silläkin "vaaralla" että kone hajoaa
Saahan niitä uusia koneita, kun en tunnustaudu pussihousuksi... Vanhan rempasta en ikinä maksaisi 10t € , koko auto on sen hintainen
Omasta mielestäni öljyn merkillä ei nyt niiiin suurta väliä ole, kunhan vaihtaa myös suodattimen ja pitää vaihtovälit sopivina.
Kuka epäilee X1R:ää, voi tsekata
http://www.x1r.fi , olen laittanut -50 luvun HD:n moottoreihinkin kyseistä ainetta, eikä mitään ongelmaa ole ollut.
X1R:hän ei sisällä mitään "pesevää", kuten esim. jossain Forte:n tuotteessa on, vaan kysymys on lähinnä kitkanpoistosta.
Oman autoni moottori on kuulopuheiden mukaan rempattu Ruotsissa -90 luvun alussa, paljonko senjälkeen on ajettu, en tiedä.
Huomasin vaan että takakontissa oli avettu 15W-50 öljypänikkä, ei ehkä ihan sopivinta öljyä 351C moottoriin...
Paljonko öljyä menee tuohon koneeseen kun vaihtaa suodattimen samalla? Ei taida ihan 4 litraa riittää?