venttiilin välys

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
jeppe
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:12
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

venttiilin välys

Viesti Kirjoittaja jeppe »

onkohan toi nokkakortis ilmoitettu venttiili välys kylmänä vai kuumana. compin 32-771-9 nokka kyseessä ilmoitettu välys on ,020
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: venttiilin välys

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Koska jostakin on kuitenkin lähettävä liikkeelle. Säädä ensin kylmänä ja kunhan kone on lämmin niin kuumana.
Kyllä noin välykset on tarkoitettu kuumana säädettäviksi. Sitten voit vielä vähän kikkailla välysten suhteen jos niitä viimeisiä hevosvoimia haluat. Sanoisin, että voit liikkua noin +/- 0,004" alueella.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
jeppe
Aktiivi
Viestit: 44
Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:12
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Re: venttiilin välys

Viesti Kirjoittaja jeppe »

joo niin mä arvelinki mut kuulosti vain toi puolen millin välys isolta kuumana
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: venttiilin välys

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Mulle opetti yksi F-cupin kärkinimi miten katsotaan oikea venttili välys.
Eli venttiili säätö vedetään nollaan, heittokello venttiilin päälle. Nollaltaan ja vaihtokohdassa (kun vena rupee nouseen) vedetään viivat 0,05mm välein. Kun rupee tiheneen niin lasketaan viivat, ja siinä on oikea välys.
Tämä siis jos ei ole tiedossa nokan arvoja/hiottu noka. 0,5mm varsinkin kireällä nokalla pakovenalla välyksenä on yleistä.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Vastaa Viestiin