Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Kysymys kuuluu, että millä ruosteensuojausaineella olette suojanneet mm. sivuvilkkujen ympärykset,lasien ympärykset,lokarien reunat,bensaluukun yms.??? Autoni on punainen ja eihän esim. sivuvilkkujen ympärystä ja lasien ulkoreunoja voi suojata millään muun värisellä ruosteensuojausaineella, kuin punaisella tai värittömällä. Olisi kiva tietää, että mistä kyseistä ainetta saisi pääkaupunkiseudulta. Ei ainakaan Biltemassa ollut kuin mustaa massamaista ja keltasta öljymäistä. Pitäähän maalipinnallekin saada ruiskuttaa jotain ruosteensuojaa näihin "varmasti" ruostuviin paikkoihin.
djcombo kirjoitti:Kysymys kuuluu, että millä ruosteensuojausaineella olette suojanneet mm. sivuvilkkujen ympärykset,lasien ympärykset,lokarien reunat,bensaluukun yms.??? Autoni on punainen ja eihän esim. sivuvilkkujen ympärystä ja lasien ulkoreunoja voi suojata millään muun värisellä ruosteensuojausaineella, kuin punaisella tai värittömällä. Olisi kiva tietää, että mistä kyseistä ainetta saisi pääkaupunkiseudulta. Ei ainakaan Biltemassa ollut kuin mustaa massamaista ja keltasta öljymäistä. Pitäähän maalipinnallekin saada ruiskuttaa jotain ruosteensuojaa näihin "varmasti" ruostuviin paikkoihin.
Jani
95' GTS
Maalattuihin korin ulkoisiin kohteisiin myydään väritöntä ainetta nimeltään "autovaha". Saatavana mm. huoltoasemilta myös pääkaupunkiseudulta. Suosittelen vettä ja autoshampoota ennen käsittelyä.
Jos ne vilkut haluat suojata (uudestaan), niin ota ne irti, katso, onko pelti ymparilta nakyvissa ja/tai ruskeaa. Jos on ruskeaa, niin hinkkaa se ruskea juttu pois (ammattikielella tunnetaan myos nimella "ruoste"). Sitten laitat kirkkaan jutun ("pelti") piiloon sinkkimaalilla ja paalle kuivumisen jalkeen jotain pinnan sulkevaa pintamaalia. Molempien maalien kanssa vaikka paukkupullosta ensin paperille ja siita pienella sudilla pari kerrosta koriin.
Jos niiden vilkkujen ymparilla on jo sellaisia paiseita, niin kannattanee tehda isompi remppa.
veekoo kirjoitti:Jos ne vilkut haluat suojata (uudestaan), niin ota ne irti, katso, onko pelti ymparilta nakyvissa ja/tai ruskeaa. Jos on ruskeaa, niin hinkkaa se ruskea juttu pois (ammattikielella tunnetaan myos nimella "ruoste"). Sitten laitat kirkkaan jutun ("pelti") piiloon sinkkimaalilla ja paalle kuivumisen jalkeen jotain pinnan sulkevaa pintamaalia. Molempien maalien kanssa vaikka paukkupullosta ensin paperille ja siita pienella sudilla pari kerrosta koriin.
Jos niiden vilkkujen ymparilla on jo sellaisia paiseita, niin kannattanee tehda isompi remppa.
Ja kaiken tämän jälkeen erittäin perusteellinen pesu autolle,sen jälkeen punainen Auto-Glym pintaan ja kruunuksi vielä Auto-glymin kultavaha,jo on lika ihmeissään seuraavan pesun aikana,KYLLÄ LÄHTEE.
Amatöörit aina vaahtoaa noista Auto-Glymin tuotteista...
No,onhan nekin ihan ok kamaa.
Hei dj.
Mä suosittelisin että teetä(siis teetä,älä tee itse) jollain ammattimiehellä kunnon kestovahaus ja pese tai pesetä auto säännöllisesti.
Noilla eväillä pärjää aika pitkälti jos talvella meinaat Mustangilla ajaa.
Vältä kuitenkin harjakoneita ja muista ettei alapesu autollekaan pahaa tee.
AMATÖÖRIT!! kalskahtaa ikävästi ammattiihmisen korvaan en halua tästä mitään nokittelu asiaa mutta pari vuoiskymmentä autoja maalanneena ja monen moiset vahat kokeilleena myös myllytyksissä koska niitä on tullut tehtyä siinä sivussa aika paljon tuolle kestovaha hommalle en pajonkaan perusta ei ole ainakaan parempi kuin kyseiset klymin tuotteet ko tuote antaa helpolla työllä huippu jäljen ja pakko myöntää yllättävän pitkä kestoinen oman musseni olen kerran vuoteen käsitellyt klymin punaisella ja lopuksi kulta leimalla kaikki vahat ajavat asiansa mutta niin helppo käyttöistä ei ole tullut vastaan kuin klymi !