kysymyksiä putkista ja vapareista

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

X-pipes
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Vielä vähän lisää vaihtoehtoja. Mac pro chamber.

Kuva

Features: MAC's new patent pending PRO CHAMBER™ has just made the competition's H-pipe technology become obsolete! Split (one each side) manifolds or headers on any engine and they need to be re-balanced to each other. On a V-8 motor for example, exhaust pulses enter respective collectors at uneven intervals of 90-180-270 degrees of engine rotation. This process hampers the full benefit of any exhaust header or manifold system by the long intervals between exhaust pulses making balancing of exhaust mandatory for optimum power. Though balance tubes between exhaust piping (like on traditional H-Pipes) help to transfer exhaust pulses from side to side in-order to smooth out exhaust pulse, MAC's PRO CHAMBER™ goes even further, by merging exhaust pulses in one area. Merging of all exhaust gasses creates higher temperatures which creates a boost in exhaust velocity, plus lets exhaust gas see both outlets resulting in more power and economy.
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Kun nyt kerran mainostellaan, niin Dynomaxilla on tällainen versio:

http://www.dynomax.com/products/ufx.asp
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja hannu »

Lauri kirjoitti:Kun nyt kerran mainostellaan, niin Dynomaxilla on tällainen versio:

http://www.dynomax.com/products/ufx.asp
Mulla tollanen paikallaan

Kuva

Bassani Race X-putki kateilla
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: kysymyksiä putkista ja vapareista

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Tässä on taas yksi turha aihe, niitä pärisijöitä ja surisijoita on Suomi pullollaan. Kyllähän kasissa pitää olla kasin ääni, erillisputket tai H-putki on oikea ääni maailma, tehomerkitys on yks hailee X-viritys ei anna niin paljon lisätehoja että moista pärpättäjää autooni laittaisin. Tehoja jos haluaa niin lisää kuutiotuumia tai solmut sarjoihin tai puhuri myllynpäälle. Ja viripalikka koneeseen, ken sitä haluaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: kysymyksiä putkista ja vapareista

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Tosiaan kesäisin on suomi täynnä pärinää,papatusta,ja lotinaa, ja joku koiranleuka sanoi joskus , nahkarukkasien läiskettä.. :mrgreen:

Pakoputkiviritys on aina POP! miksei sitten samalla Doom tube - TuomioPäivänPasuuna...
ainakin olis kumeimmat saundit.. :shock:
Itselle rakennan vielä johonkin "yksputkisen" äänien "tasaisuuden" takia . :)

Aikanaan oli RADIO CITYN cruisingeissa mukana saundi skabat, kaveri voitti kerran
pirteellä 283:lla suorilla pitkillä rosteriputkilla ,oli papatusta kerrakseen.. :love:
Nehän vois ottaa Natikoihin skabaksi mukaan niin saatais todellista ääninäytettä
moottoreista! ja edellä mainittu "vanne" slaalomi myös .. :wink:
GT91
Hiljaisempi
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Helmi 2009, 15:57
Auto: Ford Mustang GT 1991, 302 H.O V8
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: kysymyksiä putkista ja vapareista

Viesti Kirjoittaja GT91 »

Annan ääneni myös X-putkelle. Itselläni on mussessa X-putki ja saundit on kyllä makeet.
H-putkesta on kyllä kokemusta myös, mutta ei mustangissa :)
Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Re: kysymyksiä putkista ja vapareista

Viesti Kirjoittaja GTS »

Kokemukseni mukaan 99 % x-äänen kuulijoista ihastuu ääneen lopullisesti ja välittömästi.

Yksi vaihtoehto rakentelijalle on ehkä parhaan putkistovalmistajan kustannustehokas valmis pala millä säästä myös "tein itse" efektin ja hukkapallojen kustannukset :D samalla virtaukset säilyvät optimaalisena eikä tule uniin:

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: kysymyksiä putkista ja vapareista

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

X-men... Mussemen... H-men... Ei kun pari läpi näkyvää pömpeliä niin se on siinä.

Nascarit on rajoitettu kivikaudelle säännöillä.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: kysymyksiä putkista ja vapareista

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tuossa kuuluu jonkinlainen X-putki saudi. Kelistä johtuen hieman laimea.
http://s58.photobucket.com/albums/g271/ ... 57rata.flv
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin