Käynnistysongelmaa moottori kuumana
- Hemi77
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 30 Joulu 2008, 09:30
- Auto: -Mustang HT -69 302
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Käynnistysongelmaa moottori kuumana
No niin, nyt on auto otettu ajoon ensimmäistä kertaa.
Hienosti hörähtää käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä normikierroksilla, starttikin pyörittää niin perhanan sähäkästi, noo problem siis kylmänä.
Mutta moottorin ollessa lämmin, startti sanoo wow...wow.. ja pyörittää tosi nihkeesti mutta kone kuitenkin silti lähtee käyntiin ekalla ns. "viiveellä" .
Mikäs vois aiheuttaa moista takertelua startatessa lämpösenä? Bendix?
Auto on -69 ja motti on 302, autoon on vaihdettu automaattiloota manuaalin tilalle, mikäli tällä nyt olis jotain merkitystä..
Kiitokset!
Hienosti hörähtää käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä normikierroksilla, starttikin pyörittää niin perhanan sähäkästi, noo problem siis kylmänä.
Mutta moottorin ollessa lämmin, startti sanoo wow...wow.. ja pyörittää tosi nihkeesti mutta kone kuitenkin silti lähtee käyntiin ekalla ns. "viiveellä" .
Mikäs vois aiheuttaa moista takertelua startatessa lämpösenä? Bendix?
Auto on -69 ja motti on 302, autoon on vaihdettu automaattiloota manuaalin tilalle, mikäli tällä nyt olis jotain merkitystä..
Kiitokset!
-Mustang -69 HT 302
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Käynnistysongelmaa moottori kuumana
Moi, itellä tulee pari asiaa mieleen. Eli sytkän ajoitus ja kaasarin lämmön eristys. Jälkimmäinen epätodennäköistä mutta kantsii laittaa korvan taakse. Entisessä farkussa aiheutti ongelmia ajossa kuumina päivinä. Auto pysähtyi odottamaan esim. liikennevaloihin niin kuumuus höyrysti bensaa ja moottori nikotteli hetken ennenkö toimi kunnolla. Mutta sytyn katsoisin ensin. Epäilisin et liian aikaisella? Oma sellainen et suoraan kuumana sammutettuna hörähtää heti ja hetken seisseenä tarvii vähän kaasua. Ja viisaammat voi korjata ja neuvoa lisää. 
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
- Hemi77
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 30 Joulu 2008, 09:30
- Auto: -Mustang HT -69 302
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Käynnistysongelmaa moottori kuumana
Ok, täytyy tsekata toi sytkä, jännä homma, ihan vaan 5-10 min riittää niin lähtee taas käyntiin. Kun auto käy niin käynnissä ei kyllä ole mitään ongelmia ja vastaa välittömästi kaasuun ym..FFreak kirjoitti:Moi, itellä tulee pari asiaa mieleen. Eli sytkän ajoitus ja kaasarin lämmön eristys.
Hain äsken uuden solenoidin 17,50e jos vaikka ton vaihtaminen auttais asiaan, uus starttikaan ei ole pahan hintainen, ei paljon kannata noita bendixejä vaihdella, koko tartti sit vaan kerralla. Mutta lämpöongelmista vissiin johtunee, oli vika sitten startissa tai muualla.
-Mustang -69 HT 302
Re: Käynnistysongelmaa moottori kuumana
Jep. kuumuus tekee moottorista aina naheen. onko ihan vakio tekniikka.?
Jos on ,niin lisää yksi maadoitus-lattakaapeli varoiksi suoraan
startin kiinnityspulttiin ja siitä-koripalkkiin tms kunnolla
Ja tarkasta paljonko on perus ennakkoa esim 12-14 ast tms jos on enemmän niin
se voi olla ainakin yksi selite miksi ei jaksa..
Säädä perus ennakkoa ainakin n2ast pienemmälle ja kokeile tepsiikö?- 10asteessa pitäs jaksaa/lähtee käymään ja älä paina jarrua kun käynnistelet.
tai sitten startti on tiensä päässä tai ainakin huollon tarpeessa.
jos menee startti vaihtoon osta sitten tehokkaampi versio suoraan.
Tai akussa ei ole käynnitys amppeereita YKSINKERTAISESTI. halpis 55-65ah akuissa
EI OLE yleensä isoa CCA lukemaa 380-420 tms
Riittävän tehokkaassa akussa 500-800 CCA pitää lukea.
Jos on ,niin lisää yksi maadoitus-lattakaapeli varoiksi suoraan
startin kiinnityspulttiin ja siitä-koripalkkiin tms kunnolla
Ja tarkasta paljonko on perus ennakkoa esim 12-14 ast tms jos on enemmän niin
se voi olla ainakin yksi selite miksi ei jaksa..
Säädä perus ennakkoa ainakin n2ast pienemmälle ja kokeile tepsiikö?- 10asteessa pitäs jaksaa/lähtee käymään ja älä paina jarrua kun käynnistelet.
tai sitten startti on tiensä päässä tai ainakin huollon tarpeessa.
jos menee startti vaihtoon osta sitten tehokkaampi versio suoraan.
Tai akussa ei ole käynnitys amppeereita YKSINKERTAISESTI. halpis 55-65ah akuissa
EI OLE yleensä isoa CCA lukemaa 380-420 tms
Riittävän tehokkaassa akussa 500-800 CCA pitää lukea.
- Hemi77
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 30 Joulu 2008, 09:30
- Auto: -Mustang HT -69 302
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Käynnistysongelmaa moottori kuumana
Tapsa kirjoitti:Jep. kuumuus tekee moottorista aina naheen. onko ihan vakio tekniikka.?
Jos on ,niin lisää yksi maadoitus-lattakaapeli varoiksi suoraan
startin kiinnityspulttiin ja siitä-koripalkkiin tms kunnolla
Ok, tämä ei ainakaan haittaa jos tuon kaapelin lisää, pitää kokeilla. Vakio tekniikka on, ainoastaan automaattilaatikko saattaa olla joku muu kun pitäisi olla, on niin helkkarin iso meinaan.. Kolmilovinen kyllä
No perhana, aina oon polkenut jarrua kun on tottunut automaateilla näin tekemäänTapsa kirjoitti:Ja tarkasta paljonko on perus ennakkoa esim 12-14 ast tms jos on enemmän niin
se voi olla ainakin yksi selite miksi ei jaksa..
Säädä perus ennakkoa ainakin n2ast pienemmälle ja kokeile tepsiikö?- 10asteessa pitäs jaksaa/lähtee käymään ja älä paina jarrua kun käynnistelet.
tai sitten startti on tiensä päässä tai ainakin huollon tarpeessa.
jos menee startti vaihtoon osta sitten tehokkaampi versio suoraan.
Juu kokeilin eilen Optiman Red Topilla (815 CCA ) ja tämä ei auttanut.Tapsa kirjoitti: Tai akussa ei ole käynnitys amppeereita YKSINKERTAISESTI. halpis 55-65ah akuissa
EI OLE yleensä isoa CCA lukemaa 380-420 tms
Riittävän tehokkaassa akussa 500-800 CCA pitää lukea.
Kiitokset, eiköhän näillä kommenteilla päästä haarukoimaan aika hyvin!
-Mustang -69 HT 302
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Käynnistysongelmaa moottori kuumana
Juu maadoitukset kannattaa aina pistää kuntoon.
Mutta yksi huomio jos et ole vaihtanut starttia toiseen
vaihdelaatikon vaihdon yhteydessä. Startti on eri jos
sulla on ollut alkuperäinen 4-vaiht. loota aiemmin ja
nyt olet vaihtanut automaatin tilalle. Startit näyttää
prikulleen samalta mutta bendix-rattaan etäisyys on eri
4-vaiht. ja automaatin startissa. Onko muuten startti
pitänyt erikoista ääntä? Kannattaa tsekata starttikehän
hammastus.
Vee M.
Mutta yksi huomio jos et ole vaihtanut starttia toiseen
vaihdelaatikon vaihdon yhteydessä. Startti on eri jos
sulla on ollut alkuperäinen 4-vaiht. loota aiemmin ja
nyt olet vaihtanut automaatin tilalle. Startit näyttää
prikulleen samalta mutta bendix-rattaan etäisyys on eri
4-vaiht. ja automaatin startissa. Onko muuten startti
pitänyt erikoista ääntä? Kannattaa tsekata starttikehän
hammastus.
Vee M.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- Hemi77
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 30 Joulu 2008, 09:30
- Auto: -Mustang HT -69 302
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Käynnistysongelmaa moottori kuumana
Juu ei ole tietoa tosta startista, se on edellisen omistajan vaihtama toi laatikko.CFR-759 kirjoitti:Juu maadoitukset kannattaa aina pistää kuntoon.
Mutta yksi huomio jos et ole vaihtanut starttia toiseen
vaihdelaatikon vaihdon yhteydessä. Startti on eri jos
sulla on ollut alkuperäinen 4-vaiht. loota aiemmin ja
nyt olet vaihtanut automaatin tilalle. Startit näyttää
prikulleen samalta mutta bendix-rattaan etäisyys on eri
4-vaiht. ja automaatin startissa. Onko muuten startti
pitänyt erikoista ääntä? Kannattaa tsekata starttikehän
hammastus.
Vee M.
Mutta eilen kun koitin kylmänä startata, kuulu startista vaan sama ääni kun starttaisi käynnissä. Ei muuta kun auto pukille ja startti irti. Totuus selvisi siinä, oli sitten se startin hammas ihan pyöreä päästä ja oli pikkusen tehnyt vahinkoa sille isolle rattaalle mitä se pyörittää, eli ei ole tullut tarpeeksi ulos toi ratas jäljistä päätellen, hakannut hampaan reunat vähän lovelle..
Tänään haen uuden automaatin startin mikä sinne kuuluu. Toivottavasti noi lovet rattaan hampaiden päässä ei haittaa??? Onko major problem?
-Mustang -69 HT 302
Re: Käynnistysongelmaa moottori kuumana
Itsellä pitkä peltisarja lämmittää starttia kun kauemmin joutuu paikallaan
käyttämään ja välillä ei kuumana meinaa pyörittää..Lämpöeriste auttoi aika hyvin
ongelmaan..(Vakiostartti ja manuaskilla)
käyttämään ja välillä ei kuumana meinaa pyörittää..Lämpöeriste auttoi aika hyvin
ongelmaan..(Vakiostartti ja manuaskilla)
- Hemi77
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 30 Joulu 2008, 09:30
- Auto: -Mustang HT -69 302
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Käynnistysongelmaa moottori kuumana
ac5 kirjoitti:Itsellä pitkä peltisarja lämmittää starttia kun kauemmin joutuu paikallaan
käyttämään ja välillä ei kuumana meinaa pyörittää..Lämpöeriste auttoi aika hyvin
ongelmaan..(Vakiostartti ja manuaskilla)
Hommasin jo samaa nauhaa mitä pakosarjoihin laitetaan, ajattelin pyöritellä sen uuden startin ympärille, jos vähän auttaisi lämpöongelmiin.
-Mustang -69 HT 302
- Hemi77
- Aktiivi
- Viestit: 81
- Liittynyt: 30 Joulu 2008, 09:30
- Auto: -Mustang HT -69 302
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Käynnistysongelmaa moottori kuumana
Nyt olisi kyllä hyvät neuvot tarpeen..
Vaihdoin uuden startin mutta EI... Nyt kuuluu hirveä pärinä solenoidista, startilta ei yhtikäs mitään. Solenoidihan on uusi, juuri vaihdettu.
Johtoja oon nykinyt ja suihkinut liittimiin wd40:stä akun navat on puhtaat, maakaapelia kokeilin apukaapelilla eri paikoista, ei mitään, aina vaan pärise solenoidi.
Voisikohan solenoidin alla oleva regulator olla sökö? Sen kannen avasin ja kun virrat laittaa avaimesta päälle menee alempi jousilatta kiinni kelaan. Tiedä sitten mitä sen ylemmän latan kuuluisi tehdä.. Ei huvittaisi taas mennä kauppaan hakemaan uutta palikkaa ja todeta että edelleen pärisee solenoidi..
Perhana, menee hyvät ajokelit sivusuun
edittiä:
Täytyy kokeilla vielä pyörittää apukaapeleilla lattialla starttia suoraan akusta, solenoidin kautta.
Edit 2:
Heh, ei helvetti, ammun itteeni jalkaan... AKKU oli entinen.. Nyt on toisesta autosta akku kiinni ja ei mitään ongelmaa enää.
Nyt olis sitten yks toissakesänä ostettu C4:n tartti kaupan
Vaihdoin uuden startin mutta EI... Nyt kuuluu hirveä pärinä solenoidista, startilta ei yhtikäs mitään. Solenoidihan on uusi, juuri vaihdettu.
Johtoja oon nykinyt ja suihkinut liittimiin wd40:stä akun navat on puhtaat, maakaapelia kokeilin apukaapelilla eri paikoista, ei mitään, aina vaan pärise solenoidi.
Voisikohan solenoidin alla oleva regulator olla sökö? Sen kannen avasin ja kun virrat laittaa avaimesta päälle menee alempi jousilatta kiinni kelaan. Tiedä sitten mitä sen ylemmän latan kuuluisi tehdä.. Ei huvittaisi taas mennä kauppaan hakemaan uutta palikkaa ja todeta että edelleen pärisee solenoidi..
Perhana, menee hyvät ajokelit sivusuun
edittiä:
Täytyy kokeilla vielä pyörittää apukaapeleilla lattialla starttia suoraan akusta, solenoidin kautta.
Edit 2:
Heh, ei helvetti, ammun itteeni jalkaan... AKKU oli entinen.. Nyt on toisesta autosta akku kiinni ja ei mitään ongelmaa enää.
Nyt olis sitten yks toissakesänä ostettu C4:n tartti kaupan
-Mustang -69 HT 302