-72 perien erot

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
eekoo
Addikti
Viestit: 180
Liittynyt: 02 Maalis 2009, 08:04
Auto: -72 mach
Paikkakunta: south ostrobothnia

-72 perien erot

Viesti Kirjoittaja eekoo »

miten perä koko mitataan? Kyseessä -72 m1, siinä ilmeisesti ollut vain 8 ja 9" tuumaisia? Lukkoa ei ilmeisesti ole kun ei ahista akselia pyöritettäessä, paitsi toista kun on laakeri pashana. Pyörän laakeri ja ristikko on ilmeisesti erilainen 8/9 perissä...
se on ilo joka elättelöö
http://kuvablogi.com/blog/10252/2/
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: -72 perien erot

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

9" tuuman banjon keskiosa pyöreä, 8 " tuuman keskeltä hieman lättänä.

Tämä sääntö riittää aika pitkälle.

Tuolla lisää tietoa, jos vaan englanti taittuu jotenkuten:

http://www.fordmuscle.com/archives/2006 ... /index.php
http://www.fordmuscle.com/TechDepartment/rearend.php

Luulisin että Mach1:ssä 9" tuumainen perä. Tuohon aikaan ei muita ollut käytössä kuin 8" ja 9". Myöhemmin sitten tulivat nuo 7,5" ja 8.8". Käsitykseni mukaan tuo 8" on vahvempi kuin tuo 7,5", mistä ei kai ole oikein mihinkään. Ensi kesänä jatkuu 8" tuumaisen kestotesti.

Fordilla on kolmea eri ristikko sarjaa 1310, 1330 ja 1350. isompi parempi.

Näitä on sitten sekasikiöinä sispuolisilla ja ulkopuolisilla lukkorenkailla. Uusia jos hommaa pitää tietää kuppien halkaisijat, lukkorenkaiden sijainti ja etäisyydet. Manuaaleissa on hieman rotevammat ristikot. Multa joskus perän hajoamisen yhteydessä hajosi tuollainen 1310 ristikko, nyt on toistaiseksi kestäneet etupäässä 1330 sarjalaiset, takapäässä 1310/1330 risteytys...

tuossa esimerkkiä isomman ristikon sovittamiseen perään tarvittaessa:

http://www.dennysdriveshaft.com/c58_ford_9_inch.html
Kestorasvatut kestävät paremmin kun ei ole nipanreikää porattu ristikkoon.
Vastaa Viestiin