2065 kirjoitti:Avataan tähän aihe:
Mikä on paras rengas kerhokäyttöön? Valikoima Suomessa on niin
pieni ja kokeilumahdollisuudet vähäiset, että olisi hyvä jakaa kokemuksia kerholaisten kesken. Myös import renkaat.
Kumin täytyy tietty olla hyvä slalomissa, radalla, cruisailuissa, maantiellä..
Aika kovat vaatimukset. Riittääkö yksi rengassetti?? Onko kahdessa setissä järkeä??
Ja tietty rengaskoko vaikuttaa ominaisuuksiin.
Taas on aika jatkaa tätä keskustelua.
Natikoissa tarkasteltiin renkaita ja laitettiin aikoja järjestykseen jo renkaidenkin osalta.
Korostan ettei yksin renkaat tee autosta nopeaa, kuskin taidoilla on suuri merkitys.
Mutta jos koet itsesi täysin kehittyneeksi kuljettajaksi ja halut saada autosta parhaan suorituskyvyn radalla tai slalomissa niin seuraava lista on sinua varten.
Nämä renkaat on vähintäänkin riittävästi testattuja eli kokemusta tuhansilla ympäri maailmaa. Tuon rengasjoukon edustajilla voitettiin viikonvaihteessa joka lähdössä (pois lukien Historic Ikäkauden E – F autot) Historic Grand Race 2009.
Suurin osa listan renkaista ovat sekä DOT ja E hyväksyttyjä.
Lista ei ole minkäänlaisessa paremmuusjärjestyksessä.
KUMHO V70A ECSTA
http://www.kumhotire.com/tire/tire_detail.jsp?prdt_id=3
AVON CR500
AVON ZZR
http://www.avonracing.com/road_legal_page.aspx
YOKOHAMA ADVAN AO 48
http://www.yokohamatire.com/tires/advan_a048.aspx
TOYO PROXES R888
TOYO PROXES RA1
http://toyotires.com/tires/competition-tires
NITTO NT 01
NITTO NT 555R
http://www.nittotire.com/#index%2Efeature%2Ecompetition
MICHLIN Pilot Sport Cup+
http://www.michelin.fi/fi/front/affich. ... 0208120604
HUOM! Treadwear saattaa olla niinkin alhainen kuin 20, joissakin renkaissa. Tämä on huomioitava käytössä, ei kannata kadulla ajamiseen tuhlata muutoin hyvää rengasta.
Ihan hyvä artikkeli aiheesta:
http://www.musclemustangfastfords.com/t ... index.html