sytyshommia
-
Hellakopteri
- Aktiivi
- Viestit: 84
- Liittynyt: 13 Kesä 2008, 22:21
- Auto: 65 FB
sytyshommia
Olen tuossa pähkinöiny sytkäbokseja, puolia, jakajia ja piuhoja earlyyn...näyttää cranecamsillä ja msdllä olevan suhteellisen samanlaista tavaraa tarjolla.
Onkohan näillä merkeillä käytännössä kummosia eroja? Kumpaa suosisit? hinnat ei ainakaan hirveesti eroa pikasen tarkastelun perusteella.
Ovat menossa 289iin, jossa edelbrokkia kansissa, imusarjoissa, pakosarjoissa, kaasarina (vaihtunee). Koneessa hippasen alle 300hptä nyt ja tavoitteena nostaa tuonne 350+ tasolle (ei siis vain näillä sytkähommilla).
Mitäpä ootte mieltä?
Onkohan näillä merkeillä käytännössä kummosia eroja? Kumpaa suosisit? hinnat ei ainakaan hirveesti eroa pikasen tarkastelun perusteella.
Ovat menossa 289iin, jossa edelbrokkia kansissa, imusarjoissa, pakosarjoissa, kaasarina (vaihtunee). Koneessa hippasen alle 300hptä nyt ja tavoitteena nostaa tuonne 350+ tasolle (ei siis vain näillä sytkähommilla).
Mitäpä ootte mieltä?
Re: sytyshommia
Mach1 -71
Re: sytyshommia
Ilmeisesti kysymys SBF:n sytkälaitteista ja kun Crane on mainittu niin ilmeisesti ollaan elektronisten jakajien alueella (elektronisesti säädettävät "keskipako" / vakuumikäyrät). Tällä saralla järkevästi tarjolla Crane street/strip, joka ollut markkinoilla muutaman vuoden ja suht uusi MSD e-Curve.
Tässä siis Crane vs. MSD shoot-out:
Crane Street/Strip
+ yksinkertainen
+ 20% edullisempi kuin MSD
+ elektroniikka suojattu (moldattu, vesitiivis)
+ säädöt tehtävissä ulkoapäin
+ vakiona teräsratas rullanokille
- ei toimi ilman jotain boksia, eli Crane HI-6, MSD 6AL tms.
- small cap eli kansi hiukan ahdas tulpanjohtojen kanssa
MSD e-Curve
+ enemmän esiasetettuja käyriä
+ toimii myös ilman bokseja pelkän puolan kaverina
+ kierrostenrajoitin vakiona
+ tuttu ja turvallinen MSD
- huomattavasti hankalampitajuinen käyrien säätö
- elektroniikka täysin esillä jakajan kannen alla. Kosteus????
- cast iron ratas, eli useimmille rullanokille pitää vaihtaa teräsrattaaksi = esim. 50e + duuni
Molemmat luonnollisesti herkkiä elektronisille piikeille ja tiedän Cranen jakajan hajonneenkin tässä maassa. Samoin tapauksia on muiltakin merkeiltä elektronisten kärkipakettien saralla, tiedän tapauksia kuolleista Pertronixeista, Malloryistä, Crane XR-i:stä...eli kannattaa kiinnittää huomiota oikeaan asennukseen ja asennusohjeisiin (mm. akku irti kun liittää jne).
Sytkäboksit; MSD-6 -sarja ja Crane HI-6, siinä ne kai tunnetuimmat.
Puolat; MSD Blaster 2, tai Blaster 3 (kuin 2 mutta korkeampi ja HEI-tyyppisellä tulpanjohdolla) tai Blaster SS (e-Core). Cranella PS91/LX91 kumpaa sattuu saamaan, nämä e-Core -tyyppisiä möykkyjä. Blaster 2/3 perinteisiä kanistereita ja maalattavissa vaikka melko vakion näköisiksi. Valinnanvaraa on.
Johdot: Ford Racingin 9mm on ihan ok, Taylor, JBA, MSD kaikki rokkaa. FR:ää olen eniten käyttänyt, on halpa mutta johdot ovat hiukkasen pitkät, tosin sitä nyt saa myös irtopäillä (jakajan päässä) joten voi pätkiä sopiviksi ja puristella itse ne päät kiinni.
Sitten jos tyytyy jakajassa halvempiin ilman boksia käytettäviin niin Ignitor II:n sisältävään Pertronixiin uskaltaisin lähteä ja sivuuttaisin kaikki halpis Proform yms. HEI-jakajat ja kaikki Malloryt.
Tässä siis Crane vs. MSD shoot-out:
Crane Street/Strip
+ yksinkertainen
+ 20% edullisempi kuin MSD
+ elektroniikka suojattu (moldattu, vesitiivis)
+ säädöt tehtävissä ulkoapäin
+ vakiona teräsratas rullanokille
- ei toimi ilman jotain boksia, eli Crane HI-6, MSD 6AL tms.
- small cap eli kansi hiukan ahdas tulpanjohtojen kanssa
MSD e-Curve
+ enemmän esiasetettuja käyriä
+ toimii myös ilman bokseja pelkän puolan kaverina
+ kierrostenrajoitin vakiona
+ tuttu ja turvallinen MSD
- huomattavasti hankalampitajuinen käyrien säätö
- elektroniikka täysin esillä jakajan kannen alla. Kosteus????
- cast iron ratas, eli useimmille rullanokille pitää vaihtaa teräsrattaaksi = esim. 50e + duuni
Molemmat luonnollisesti herkkiä elektronisille piikeille ja tiedän Cranen jakajan hajonneenkin tässä maassa. Samoin tapauksia on muiltakin merkeiltä elektronisten kärkipakettien saralla, tiedän tapauksia kuolleista Pertronixeista, Malloryistä, Crane XR-i:stä...eli kannattaa kiinnittää huomiota oikeaan asennukseen ja asennusohjeisiin (mm. akku irti kun liittää jne).
Sytkäboksit; MSD-6 -sarja ja Crane HI-6, siinä ne kai tunnetuimmat.
Puolat; MSD Blaster 2, tai Blaster 3 (kuin 2 mutta korkeampi ja HEI-tyyppisellä tulpanjohdolla) tai Blaster SS (e-Core). Cranella PS91/LX91 kumpaa sattuu saamaan, nämä e-Core -tyyppisiä möykkyjä. Blaster 2/3 perinteisiä kanistereita ja maalattavissa vaikka melko vakion näköisiksi. Valinnanvaraa on.
Johdot: Ford Racingin 9mm on ihan ok, Taylor, JBA, MSD kaikki rokkaa. FR:ää olen eniten käyttänyt, on halpa mutta johdot ovat hiukkasen pitkät, tosin sitä nyt saa myös irtopäillä (jakajan päässä) joten voi pätkiä sopiviksi ja puristella itse ne päät kiinni.
Sitten jos tyytyy jakajassa halvempiin ilman boksia käytettäviin niin Ignitor II:n sisältävään Pertronixiin uskaltaisin lähteä ja sivuuttaisin kaikki halpis Proform yms. HEI-jakajat ja kaikki Malloryt.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
-
Hellakopteri
- Aktiivi
- Viestit: 84
- Liittynyt: 13 Kesä 2008, 22:21
- Auto: 65 FB
Re: sytyshommia
Iso käsi tyhjentävästä vastauksesta! Helpotti mietintää huomattavasti.
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: sytyshommia
Samoin täältä kiitokset Tepolle tyhjentävästä vastauksesta! Tuota on ilo lukea!
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
Re: sytyshommia
Tuota Tepon vastausta täydentäen
+ toisaalta tommoinen kapea jakajan kansi antaa ainakin pääsyn imusarjan etupäähän lämppärin paluuletkulle, mitä Heippa-jakaja ei tahdo antaa pikkulohkoFoordiin.
+ Performance Distributors on vanhin Heippa-jakajia Foordiin tehnyt. Dyyriitä, mutta melkein 10 v. menty ilman mitään ongelmia. Hehän kysyvät nokan, käyttötarkoituksen max rpm ja ties mitä ja lähettävät valmiiksi niihin arvoihin blueprintatun jakajan. Arvot tuli annettua optimistisesti mutta hyvin on kipinää antanut tuossa vanhassa Put-Jetissäkin.
+ toisaalta tommoinen kapea jakajan kansi antaa ainakin pääsyn imusarjan etupäähän lämppärin paluuletkulle, mitä Heippa-jakaja ei tahdo antaa pikkulohkoFoordiin.
+ Performance Distributors on vanhin Heippa-jakajia Foordiin tehnyt. Dyyriitä, mutta melkein 10 v. menty ilman mitään ongelmia. Hehän kysyvät nokan, käyttötarkoituksen max rpm ja ties mitä ja lähettävät valmiiksi niihin arvoihin blueprintatun jakajan. Arvot tuli annettua optimistisesti mutta hyvin on kipinää antanut tuossa vanhassa Put-Jetissäkin.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
Re: sytyshommia
Crane
MSD
Mallory
Accele
Pertronix
jne.
Halpis juttuja kannattaa välttää ja mieluimmin pitäytyä vakio vehkeissä.
Pidän kaikkia sopivina en laittaisi paremmuus järjestykseen. Jos jotain vastaisin, niin käyttäkää vain yhden valmistajan sytytys komponentteja, niin yhteen sopivuus on lähes taattu.
jakaja, johdot, sytkäboxi ja puola
Jos kuitenkin sekasikiö pitää tehdä niin sopivuudeltaan parhaimpia on MSD.
Tulpanjohdoista varmistakaa sopivuus muihin sytkä laitteisiin puola ja boxi.
Jakajan ratas nokkaa vastaava. HUOM! polymeeriratas sopii molemmille ja on kestävä ja kallis.
Kokemuksia vain Crane, MSD, Mallory, Accel ja Fordin omat. Kaikki on toimineet moitteettomasti ja kaikki on pystytty säätämään täysin koneita varten.
Cranen pikku koppa hieman laajakoppaista halvempi.
Digi aikaan kuitenkin ollaan siirtymässä...
MSD
Mallory
Accele
Pertronix
jne.
Halpis juttuja kannattaa välttää ja mieluimmin pitäytyä vakio vehkeissä.
Pidän kaikkia sopivina en laittaisi paremmuus järjestykseen. Jos jotain vastaisin, niin käyttäkää vain yhden valmistajan sytytys komponentteja, niin yhteen sopivuus on lähes taattu.
jakaja, johdot, sytkäboxi ja puola
Jos kuitenkin sekasikiö pitää tehdä niin sopivuudeltaan parhaimpia on MSD.
Tulpanjohdoista varmistakaa sopivuus muihin sytkä laitteisiin puola ja boxi.
Jakajan ratas nokkaa vastaava. HUOM! polymeeriratas sopii molemmille ja on kestävä ja kallis.
Kokemuksia vain Crane, MSD, Mallory, Accel ja Fordin omat. Kaikki on toimineet moitteettomasti ja kaikki on pystytty säätämään täysin koneita varten.
Cranen pikku koppa hieman laajakoppaista halvempi.
Digi aikaan kuitenkin ollaan siirtymässä...
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: sytyshommia
En ole noteerannut laajakoppaista versiota laisinkaan vain yhdestä yksinkertaisesta syystä: sitä on ollut tolkuttoman vaikea saada ja olen unohtanut koko tuotteen. Pienikoppaistakin oli joku aika sitten todella vaikea saada, oli pitkä tauko ettei saanut mistään. Joskus myös saatavuus tekee valinnan puolestaan...Mexico65 kirjoitti:Cranen pikku koppa hieman laajakoppaista halvempi.
Dynolla on ajettu useampi moottori myös sekasikiöllä: Cranen jakaja + MSD 6AL + MSD Blaster 3 -kombinaatiolla, ja toimii hyvin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: sytyshommia
Hep, mulla tommonen kombinaatio 289:ssä ja toimii hyvin!GT-350 kirjoitti:
Dynolla on ajettu useampi moottori myös sekasikiöllä: Cranen jakaja + MSD 6AL + MSD Blaster 3 -kombinaatiolla, ja toimii hyvin.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- pikkustang
- Aktiivi
- Viestit: 76
- Liittynyt: 05 Huhti 2006, 20:21
- Paikkakunta: kangasniemi
Re: sytyshommia
tekeekös tälläisellä mitään?
http://store.summitracing.com/egnsearch ... toview=sku
tuossa vaan kun olen jakajaa etsiny ja nyt olis sellainen myynnissä niin ostaako vaiko eikö.
http://store.summitracing.com/egnsearch ... toview=sku
tuossa vaan kun olen jakajaa etsiny ja nyt olis sellainen myynnissä niin ostaako vaiko eikö.
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvii peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti!?!?
ford mustang 68 ht 393w+tko 600+ 9"plussa murikka
ex ford sierra cosworth 4wd -90
pientä ei tarvii peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti!?!?
ford mustang 68 ht 393w+tko 600+ 9"plussa murikka
ex ford sierra cosworth 4wd -90
Re: sytyshommia
Tekee....pikkustang kirjoitti:tekeekös tälläisellä mitään?
http://store.summitracing.com/egnsearch ... toview=sku
tuossa vaan kun olen jakajaa etsiny ja nyt olis sellainen myynnissä niin ostaako vaiko eikö.
Go tell Alice....
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: sytyshommia
Samanlainen, nähdäkseni, ku mulla, kokeilemaan en ole päässyt. Hyväksi uskoisin.Aku_81 kirjoitti:Tekee....pikkustang kirjoitti:tekeekös tälläisellä mitään?
http://store.summitracing.com/egnsearch ... toview=sku
tuossa vaan kun olen jakajaa etsiny ja nyt olis sellainen myynnissä niin ostaako vaiko eikö.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: sytyshommia
Onhan sun kone dynotettukin tuollaisella. Ettei muka kokeiltu...Homer65 kirjoitti:Samanlainen, nähdäkseni, ku mulla, kokeilemaan en ole päässyt. Hyväksi uskoisin.Aku_81 kirjoitti:Tekee....pikkustang kirjoitti:tekeekös tälläisellä mitään?
http://store.summitracing.com/egnsearch ... toview=sku
tuossa vaan kun olen jakajaa etsiny ja nyt olis sellainen myynnissä niin ostaako vaiko eikö.
Aiemmin tässä ketjussa olen ko. jakajasta puhunut ja toistaiseksi työn puolesta siihen luotan, ellei sitten toisin todisteta.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: sytyshommia
GT-350 kirjoitti:
Onhan sun kone dynotettukin tuollaisella. Ettei muka kokeiltu...
Aiemmin tässä ketjussa olen ko. jakajasta puhunut ja toistaiseksi työn puolesta siihen luotan, ellei sitten toisin todisteta.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: sytyshommia
Itse olen verrannut MSD 6AL boksia Crane HI6:een. Molemmissa boksille suositeltu puola (MSD Blaster 3 ja Crane LX92). Crane toimii paremmin hankalissa olosuhteissa kun tulpat karstaantuvat, sylinteripainetta on enemmän tms. Itse todettu, kun kaasarin cruise-seokset olivat rikkaalla ja tulpat karstoittuvat matka-ajossa. Siinä missä MSD kyykkäsi, niin tilalle vaihdettu Crane kukkui samoilla tulpilla iloisesti. Osaltaan varmasti vaikuttaa tuo Cranen E-Core puola, mutta onhan tuo MSD6AL aika antiikkista tavaraa. Normaalihärvelissä, joka on kohtuullisen oikeissa säädöissä, ei liene suurempaa väliä kumpaa käyttää. Cranessa vara parempi jos kaikki ei mene kuin elokuvissa.