kovemmat jarrupalat

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

kovemmat jarrupalat

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

ho hoi ! rata ajo profeetat,ens natikoissa olis tarkotus pyörähtää muutama kierros ympäri rataa ja muita osia tilatessani kysyin pala vaihtoehtoja vakioille,mut aine koostumukset meni yli hilseen.hinnat noin 4 kertaset.ymmärrän kyllä race race mut onk näi ? jarrut SSBC A-133A -70-73 mustang "10 force" eli isommat pitäis olla rata ajoon,tälläset kuitenni hankittu ja asennettu rumpujen tilalle.mistä ootte tilanneet omanne ja mitä jarruneste purkissa pitäis arvoja löytymän.
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: kovemmat jarrupalat

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jos nyt oikein ymmärsin, niin nuo jarrut ovat oikeastaan samat kuin 65 - 67 mustangeissa 4-mäntäiset Kelsey-Hayes.

Niihin saa hyvin monenlaisia jarrupaloja. Eikä nuo jarrut kai mitkään kilpa jarrut ole vaikka kaikki Historic Mustangit ja Falconit niillä kilpaa ajaakin niin Euroopassa kuin USA:ssakin. Mielestäni ko. jarru on riittävän hyvä kunhan jarrupalat, jarru nesteet ja jäähdytys on kunnossa.

-nesteiksi esim. Motulin racing neste, tämä on ollut esillä jossain keskusteluissa.
-jäähdytys letkut, pölysuojat pois ja avoimet vanteet noilla eväillä ei jarru yleensä kuumene liikaa.
- kaikki jarruletkut vaihdettava punosletkuiksi, myös takajarruille menevä T-haara letku on vaihdettava. Näin edes jonkinlainen jarrutuntuma saadaan aikaan.
- tarkasta ja / tai varmista, että jarrujen pääsylinteri ja pyöräsylinterit ovat ehjät ja toimivat oikein samoin tarkasta paineensäädin takapiiriin.
- lopuksi hanki OIKEAT jarrupalat. Minä en voi suositella muuta kuin Ferodon racing paloja.

Minulla on kokemuksia ainoastaan seoksista DS 2500, DS 3000 molemmat ovat parempiakuin mitkään muut jarrupalat mitä ikinä olen kokeillut. Ne soveltuvat varauksin myös katukäyttöön. Ei siksi, että ne vaatisivat lämmitystä ennen kuin toimivat vaan sen takia, että ne ovat aina lämpötilasta riippumatta hieman äkäiset.
Nyt olen hankkinut seoksen DS 2.11 mutta siitä ei ole kokemusta vielä karttunut.
Muutamat tai pari Mustangi harrastajaa on hankkinut ko. jarrupalat, he voisivat kertoa myös kokemuksistaan Ferodon racing paloista.

Mainitsi joidenkin palojen olevan jopa 4 kertaa kalliimmat kuin vakio palat, ei hätää Ferodo racingit ovat 10 kertaa kalliimmat kuin vakiot.

Tuossa taulukko OIKEISTA jarrupaloista.

Kuva

ja linkki oikein Suomeksi

http://www.ferodoracing.fi/

Koska Kelsey-Hayes satuloihin ei ole Ferodolla suoraan palaa niin lukaisepa tuo;

http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... lit=ferodo
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: kovemmat jarrupalat

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Komppaan Mexicoa sen verta että palojen rinnalla ihan yhtä tärkeät ovat juurikin nesteet ja letkut.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: kovemmat jarrupalat

Viesti Kirjoittaja SamiM »

No tässäpä kommenttia Ferodon palojen käytöstä yli kymmenen tuhannen kilometrin matkalta: Erittäin tyytyväinen olen palojen toimintaan. Minusta eivät ole äkäiset, vaan toppaavat juuri sen verran kuin tarvitsee, eli jarruvoimaa on helppo säännöstellä. Joskus erittäin harvoin saattavat vähän vinkua kevyessä jarrutuksessa, mutta tosiaankin harvoin. Oikeastaan ainoa huono puoli on se, että jarrupöly sotkee vanteet mustaan pölyyn, joka kuitenkin lähtee helposti pesussa ilman eri jynssäystä. Radallakin tuli tahkottua pariin otteeseen ja pelkästään positiivisia kokemuksia sieltäkin.

Etujarruissa on DS-2500 palat, takana Hawk HP Plus. Jarrunesteenä on ollut tarvike-DOT 4, vaihdan parempaan talven aikana. Letkuina Russellin teräspunossetti edessä ja takana.
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

Re: kovemmat jarrupalat

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

kiitoksia arvon herrat jo tuli valotusta asiaan !
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
Avatar
mvon919
Addikti
Viestit: 155
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 02:32
Paikkakunta: Hellsinki, FI
Viesti:

Re: kovemmat jarrupalat

Viesti Kirjoittaja mvon919 »

jep. nesteet ovat ehdottoman tärkeät. opin sen viime natikoissa. uudet levyt ja ebc:n yellow stuff race palat, tuloksena niin kovat kitkat, että vakio jarrunesteet kiehui lämmittelykierroksen jälkeen välittömästi. kahden kierroksen jälkeen ei käytännössä jarruja ollut ollenkaan.

vaihdoin uudet jarruletkut ja samalla vaihdoin nesteet motulin nesteisiin... dot 4 race. en muista tarkkaan, mut kiehumispiste pitäs olla korkein
mitä missään. sas nähdä ens kesänä kiehuuko tai pysähtyykö vai joutuuko heittää 5 donaa jarruihin. ttu.
//Miikka
____________________________________
N54B30
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: kovemmat jarrupalat

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Motul RBF, löytyy esim. motonet.

Ferodosta kokemusta Natikoista, ja toimi loistavasti. Eivät ole juurikaan kuluneet. Kadullakin pelaa.

EBC:n Greenstuf palojakin kokeilin. 20 kierrosta Jurvassa ja kihnuttaen kotiin...

Ferodon palat muistaakseni yli 200 e, mutta maksoi nuo ebc:n kertakäyttöpalatkin 90e ...
Avatar
mvon919
Addikti
Viestit: 155
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 02:32
Paikkakunta: Hellsinki, FI
Viesti:

Re: kovemmat jarrupalat

Viesti Kirjoittaja mvon919 »

Juuri se. Motul RBF.

Noi Green Stuff palat on orgaaniset, eli niillä ei mitään tee.
//Miikka
____________________________________
N54B30
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

Re: kovemmat jarrupalat

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

eli ferodon palat ja raceen tarkotettu neste.entä mitenhän tarvis erikois letkujen metsästys+
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: kovemmat jarrupalat

Viesti Kirjoittaja Make67 »

mvon919 kirjoitti:Juuri se. Motul RBF.

Noi Green Stuff palat on orgaaniset, eli niillä ei mitään tee.
Jaa, en tiedä sitte mutta mulla kyllä kyseiset palat kesti hemmetin hyvin n. 20 kierrosta Ahvenistoo!!! Jarrut oli kokoajan tallella vaikka ei se ajosta välttämättä selvinnykkään :mrgreen: ...??? Olisko ehkä levyillä asiaan jotain vaikutusta kun ajelen mussella BMW:n levyillä :shock: :shock: :shock: !!!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: kovemmat jarrupalat

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

EBC:tä kokeiltu: punainen pitää hyvin 65-66 painoisessa autossa, mutta kuluu suht' nopeasti. Keltaista saa noihin nelimäntäisiin ja sellaisilla ajettu tänä kesänä, mutta sen verran vähän, ettei kulumista voi kommentoida. Keltaista saa Summitilta ja kenties nykyään US-Partsiltakin. Hinta on Ferodoa halvempi (varmaan syystäkin) mutta löytyy suoraan 65-67 ja tuohon Force-10 satulaan sopivana.

Mutta onko noi A-133 nelimäntäiset vai liukuva 1-mäntäiset?
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

Re: kovemmat jarrupalat

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

4-mäntäiset ja tilasin aikoinaan alumiini satuloilla tuli rautasilla annon olla,kun olivat sen verran halvemmat ja rahaa oli menny kiitettävästi muuhunkin.tuli mieleen toinen jarru jutska nyt kun purin taas puoli autoa et saan kaasaria päivitettyy ja C6;sen pudotettuu pitkien pellisarjojen syleilystä.olin nimittäin varma et imusarjassa ei muuta kun sellanen pieni ulostulo tehostajan alipainetta varten nyt löysin sokkotropulla peitetyn ison reijän ihan siitä imarin jalasta.tälläsiä lapsuksia on pari löytyny johtunee pitkästä projektin kestosta ja kun kaikki kaivaa läpi kuudessa vuodessa jotain on menny piiloon ja se vaan unohtuu. parempi alipaine auttais varmaan melkosesti,kun poljin on ollu tosi kova.auto mach1 ja oli tehostamattomat rummut edessä! :uuh: .
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: kovemmat jarrupalat

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Sen verran kuulin juttua tehostimesta, että kunnolla toimisi vasta erillisellä alipainpumpulla. Tiedä sitten
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: kovemmat jarrupalat

Viesti Kirjoittaja hannu »

Hawk:n Hp Plus palat joka nurkassa, ei ongelmia, mutta enhän mä lujaa ajelekaan, ja myös motul Race jarrunesteet sisällä sekä Maximumin teräspunosjarruletkut.
Vastaa Viestiin