Luulisin etta veroprosentti on 29 riippumatta uudesta hiilidioksidikaavasta. Nain siksi etta harkitsin itse Lexus RX400h:n tuontia kun siinahan veroprosentti taitaa hiilarikaavan perusteella olla 23,2; (192/10)+4. Mutta koska auto tuotaisiin EU:n ulkopuolelta (USAsta), se olisi "eri auto" kuin aivan vastaava auto Euroopasta tuotuna ja talloin sovellettaisiin vaan tuota vanhaa 29% kaavaa. Eli pitaisi kai erikseen pystya todistamaan etta autossa on noin pienet paastot (USA versiossa) ja se olisi varmaan aika tuskaa. Voi olla etta puhun taytta sontaa mutta tallaiseen kasitykseen itse tulin asiaa selvitettyani.
Toki omalla kohdallasi tuosta varmasti olisi vain etua silla GT500:n hiilarit voisi olla vahan korkeammat
Nettiautossahan on myynnissa yksi GT500 ja minusta siina oli joskus kauan sitten hintakin esilla joka oli silloin rapiat 170.000e (vai olikohan se sen KR:n hinta...). Mutta jos jotain vertailukohtaa hakee niin ainakin vertailuhinta olisi varmaan korkeampi kuin Suomessa myynnissa olevien avo-GT:iden, eli varmaan vahintaan 100.000e:sta lahdettaisiin laskemaan. Uusi Bemarin M3 taitaa olla vahan yli 120.000e kaupassa Suomessa.
Eli 29% siita sadasta tonnista, 29.000e, siita saisit anteeksi sen 13.450e joten jaisi 15.550e maksettavaa ja tokihan tuosta ylittavasta maarasta pitaa ALVi maksaa; 0,22 x 15.550e = 3421e joten vajaat 19.000e pitaisi verottajalle kayda lykkaamassa kouraan.
Mutta mitapa sita ei tekisi vaimoa miellyttaakseen
