MouTine kirjoitti:Paino on vähän väkisin keksitty juttu. Kunnon eristyksestä ei montaa kymmentä kiloa lisäpainoa tule. Mukava, lämmin, hyvin ajettava auto ja varsinkin jos on vielä vanha klassikko, on todellakin kaiken vaivan arvoinen.
Edelliseen autooni, Capriin, tein eristykset huolella. Vuorasin tuulilasin alareunasta rintapeltiäpitkin lattiaan ihan takahiekkapeltiin asti koko auton bitumimatolla. Tiivistin sudittavalla bitumilla. Sen päälle liimasin sentin vahvusta liimattavaa äänieristelementtiä. Sen päälle vasta orkkia lattiamatto ja sen päälle jalkatiloihin paksut kumimatot. Rintapeltiin konehuoneen puolelle kahden sentin vahvuinen äänieriste-elementti, aluminipinnalla tietty. Ovipahvien ja verhoilujen taakse liimattavia elementtejä niin paljon kuin vain mahtui. Kaikkien luukkujen tiivisteet uusittiin. Tämä yhdistettynä 3.09 välitykseen ja oikein suunniteltuun putkistoon, teki autosta käsittämättömän klassikon. Juuri se perverssi idea että vanha veitsi on tämän päivän tasoa, kiehtoi minua.
Nykyinen Mustangi saa saman käsittelyn talven tai ensi kesän aikana. Järkyttävä metelöitsijä nyt tällä hetkellä.
Noin sen minäkin suurinpiirtein oon ajatellut,vaan miten istuu orkkis matot?Tuli viikonloppuna todella hyvä fiilis kun purki omasta-70sr:tä sisustan ja huomasi että mattojen ja ihme bitumibiittien alta löytyi kovvoo amerikanrauttoo!Ainoa hitsattava kohde löytyikin sitten pahasta paikasta mutta siitä korit osiossa..