Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?
Tämmöistä pittää kysyä kun en vastausta hakemalla löytänä...
Pervonixin billettijakajaan meinasin investoida, mutta ihteensä viisaammilta on hyvä kysellä. Eli onko käytön kannalta suurtakin merkitystä käytetäänkö vakuumi+mekaanista ennakointia tahi sitten pelkkää mekaanista?
Vakuumilla http://tinyurl.com/3qtme7 ,
ja iliman http://tinyurl.com/3pg5rp
Sytkäpuolen muut kamat on Pertronixin Second Strike boxi ja Flame Thrower II musta purkki joten noiden kanssa pitäis istua kumpi vaan.
Pervonixin billettijakajaan meinasin investoida, mutta ihteensä viisaammilta on hyvä kysellä. Eli onko käytön kannalta suurtakin merkitystä käytetäänkö vakuumi+mekaanista ennakointia tahi sitten pelkkää mekaanista?
Vakuumilla http://tinyurl.com/3qtme7 ,
ja iliman http://tinyurl.com/3pg5rp
Sytkäpuolen muut kamat on Pertronixin Second Strike boxi ja Flame Thrower II musta purkki joten noiden kanssa pitäis istua kumpi vaan.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?
Moni jättää ns. virimoottoreissa tuon alipainesäätäjän käyttämättä. Minä en kyllä ihan heti heivaisi mäkeen. Olen tämän aiemminkin todennut, että kun katsoo elektronisen sytkän karttoja missä tahansa kikkareessa, niin kyllä siellä alipaineen kasvaessa myös ennakot kasvaa. Huipputehoihin alipainesäätimellä ei ole mitään osaa, mutta cruise ja liikkeellelähtötilanteet ovat sellaisia, että isompi ennakko vaan on perusteltua.
Käyttäähän jotkut hurjat jopa täysin kiinteetä ennakkoa läpi alueen, mutta meikäläinen ei ihan heti keksi yhtäkään syytä tehdä niin katuautossa.
Joku sika-yrmee nenäkeppi vois oikeuttaa alipainesäätimen käyttämättäjättämiseen, mutta kyllä nokassa saa sitten olla ovelappia oikein huolella.
Käyttäähän jotkut hurjat jopa täysin kiinteetä ennakkoa läpi alueen, mutta meikäläinen ei ihan heti keksi yhtäkään syytä tehdä niin katuautossa.
Joku sika-yrmee nenäkeppi vois oikeuttaa alipainesäätimen käyttämättäjättämiseen, mutta kyllä nokassa saa sitten olla ovelappia oikein huolella.
-71 HT 351C 4v
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?
itellä ilman boksia,keltanen accel puala viri accel kaks kärkijakaja ei esivastusta ei vakuumia.täys ennakko 39ast. hyvin laskee alakieroksil ja vastaa käskyihin.en oo huamannu missään käytössä mitään ongelmia.tyhjä käynti 550rpm nokka jyrkkä motorsport C460.elin jyrkin.kuluttaa tietenkin jakajan nastat nopeemin.
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?
on sulla nyt enemmän ennakko jos et alastaron jälkeen laskenu takasin sitä...paltant.ponitalli kirjoitti:itellä ilman boksia,keltanen accel puala viri accel kaks kärkijakaja ei esivastusta ei vakuumia.täys ennakko 39ast. hyvin laskee alakieroksil ja vastaa käskyihin.en oo huamannu missään käytössä mitään ongelmia.tyhjä käynti 550rpm nokka jyrkkä motorsport C460.elin jyrkin.kuluttaa tietenkin jakajan nastat nopeemin.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?
et kai sä käytä sitä 550rpm tyhjää?? Laahaavalla kepillä tuo on aivan liian vähän, min. 800-900 rpm jotta saa voitelua.paltant.ponitalli kirjoitti:itellä ilman boksia,keltanen accel puala viri accel kaks kärkijakaja ei esivastusta ei vakuumia.täys ennakko 39ast. hyvin laskee alakieroksil ja vastaa käskyihin.en oo huamannu missään käytössä mitään ongelmia.tyhjä käynti 550rpm nokka jyrkkä motorsport C460.elin jyrkin.kuluttaa tietenkin jakajan nastat nopeemin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?
Parasta mitä pitkään aikaan olen netistä löytänyt.
Tuon läpiluettuani en siitä yhtään virhettä enkä epäjohdonmukaisuutta löytänyt.
http://www.torinoproject.com/tech/ignition.htm
Vakuumi + mekaaninen vs. mekaaninen.
Jos auto ei ole vain kilpa tarkoitukseen niin aina vack. + mek. sytytyksen säätö.
Tuon läpiluettuani en siitä yhtään virhettä enkä epäjohdonmukaisuutta löytänyt.
http://www.torinoproject.com/tech/ignition.htm
Vakuumi + mekaaninen vs. mekaaninen.
Jos auto ei ole vain kilpa tarkoitukseen niin aina vack. + mek. sytytyksen säätö.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?
valkoiseen herrasmiäs parittaja autoon vastaus,kyllä sitä ennakkoa taiettiin kiikalas viel vähä lisätä.ja mustaan woimavaunuun pykälä päällä 550-600rpm tyhjäkäynillä 800-900rpm mut ku noku limppu vänkää palttia tonnista,no hätä 2500.3000 tallari tulossa.ni helpottaa 
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?
paltant.ponitalli kirjoitti:valkoiseen herrasmiäs parittaja autoon vastaus,kyllä sitä ennakkoa taiettiin kiikalas viel vähä lisätä.ja mustaan woimavaunuun pykälä päällä 550-600rpm tyhjäkäynillä 800-900rpm mut ku noku limppu vänkää palttia tonnista,no hätä 2500.3000 tallari tulossa.ni helpottaa
mitä sä höpiset oikeen, mulla on lattiassa ainaki semmonen pedaali mistä kun painaa niin saa ihan rauhassa säätää kaasupolkimella lähtökierroksia
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?
manuaali olis kiva tavallansa kyl.tämä ei pysy paikallansa pedallia painaessa 
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?
Moi vaan..auttakaan uutta harrastajaa.
Eli mulla toi 289 kikkare käy oikeinkin kauniisti ilman sitä alipaine säätöö.
Mutta kun laittaa vacumiletkun kaasarin kylkeen alkaa armoton nykiminen ja ajamisesta tulee aika kengurua. Onkohan siellä ennakot mitä sattuu että auto on saatu käymään nätisti ja imun jälkeen ne on vielä enemmän pielessä,eikä ajamisesta tahdo tulla mitään. Mitäs tollaset ennakot kuuluis olla? mitään tietoa mitä hiluja venakoppien alla on ei ole..
Eli mulla toi 289 kikkare käy oikeinkin kauniisti ilman sitä alipaine säätöö.
Mutta kun laittaa vacumiletkun kaasarin kylkeen alkaa armoton nykiminen ja ajamisesta tulee aika kengurua. Onkohan siellä ennakot mitä sattuu että auto on saatu käymään nätisti ja imun jälkeen ne on vielä enemmän pielessä,eikä ajamisesta tahdo tulla mitään. Mitäs tollaset ennakot kuuluis olla? mitään tietoa mitä hiluja venakoppien alla on ei ole..
Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?
Ainoa omakohtaiseen kokemukseen pohjautuva lisäys tuohon voisi olla suositus käyttää ported vacuum liityntää, jos sellainen kaasarista löytyy. Alipaine-ennakko suorassa imusarjan vakuumissa voi aiheuttaa kummallisesti vaihtelevaa tyhjäkäyntiä ja säätöongelmia, vaikka ensi yrityksellä vaikuttaisi olevan ok.Mexico65 kirjoitti:Parasta mitä pitkään aikaan olen netistä löytänyt.
Tuon läpiluettuani en siitä yhtään virhettä enkä epäjohdonmukaisuutta löytänyt.
http://www.torinoproject.com/tech/ignition.htm
Vakuumi + mekaaninen vs. mekaaninen.
Jos auto ei ole vain kilpa tarkoitukseen niin aina vack. + mek. sytytyksen säätö.
Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?
Jep, toi on kyllä ihan testi- ja säätöhommaa. Mulla ei taas ole kovin paljon väliä, onko ported vai manifold vakuumi, jos jälkimmäinen, niin vähän pitää säätää tyhjäkäyntiä pienemmällä ja vice versa.
PaLan on syytä tarkistaa myös ennakkomerkkien paikansapitävyys ennen sytkän säätöä. Monessa dampperissa on kumin pito pettänyt ja sen ulkokehä on liikkunut, mulla heitti n. 40 astetta orgisdampperi.
PaLan on syytä tarkistaa myös ennakkomerkkien paikansapitävyys ennen sytkän säätöä. Monessa dampperissa on kumin pito pettänyt ja sen ulkokehä on liikkunut, mulla heitti n. 40 astetta orgisdampperi.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?
Munulle on kerrottu että vakuumi kaasarin kanssa manuaalilla nopeasti vaihtaessa kierrokset saattava jäädä ylös ( ei tipu nopeasti ) ja haitata vaihtoa. Pitääkö paikkansa????
1966 HT 347 Stroker
Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?
Enpä ole tuollaista havainnut, liekö kertojan kaasarissa jotain vikaa?MONTTU kirjoitti:Munulle on kerrottu että vakuumi kaasarin kanssa manuaalilla nopeasti vaihtaessa kierrokset saattava jäädä ylös ( ei tipu nopeasti ) ja haitata vaihtoa. Pitääkö paikkansa????
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?
Veikkaan myös kaasari vikaa.Arto65FB kirjoitti:Enpä ole tuollaista havainnut, liekö kertojan kaasarissa jotain vikaa?MONTTU kirjoitti:Munulle on kerrottu että vakuumi kaasarin kanssa manuaalilla nopeasti vaihtaessa kierrokset saattava jäädä ylös ( ei tipu nopeasti ) ja haitata vaihtoa. Pitääkö paikkansa????
Toisaalta nopeassa vaihtamisessa ei kaasu yleensä nouse ollenkaan tai vain vähän. Enkä ainakaan itse ole huomannut tuon kierrosten nousun haittaavan vaihtamista ollenkaan.
Power shift;
The Power Shifters sound like this Waaaaaaa! WHAA! Waaaaaaa! WHAA! Waaaaaa! WHAA! Waaaaa! and bark the tires in all gears (unless on slicks.) The rpms not only don’t drop- they actually go up between shifts since the throttle is wide open the whole time!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.