Entisöity / piristetty / street race / kilpa

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Mihin ryhmään Mustangisi kuuluu?

1. Entisöity- / museo- / pussihousu Mustangi.
15
23%
2. Piristetty Mustangi.
22
34%
3. Race Reinot / Rakennettu / Hot Rod / Tuuning yms. Mustangi.
26
41%
4. Kilpa Mustangi.
1
2%
 
Ääniä yhteensä: 64

Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Entisöity / piristetty / street race / kilpa

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Haluaisin hieman selvyyttä tilanteeseen mikä on erilaisten mustangien rakennussuunta.
Tällä voisi olla jonkinlainen merkitys FMOC:n toiminnan suuntaan tai ainakin painotukseen.
On selvästi tuotu esille entisöinnin merkitys jäsenistön osalta, tämä varmaan pitää myös sisällään museoajoneuvot.
Lisäksi on havaittavissa vahva joukko ns. piristettyjen Mustangien harrastajia. Tämä joukko pyrkii pitämään Mustangin ulkoasultaan alkuperäisen kaltaisena mutta tiettyä Hot Rod / Race henkeä uhkuen.
Kolmantena joukkona on puhtaat katu kilpurit joiden osuus on kaikista pienin (oma olettamukseni). Nämä Mustangit ovat vahvasti muutettuja niin alustan kuin koneenkin osalta, lisäksi näiden autojen ulkoasu henkii kilpa-automaista tunnelmaa.

Vaikka nämä äänestykset eivät anna täysin kattavaa kuvaa FMOC:n auto kannasta niin suuntaa siitä voi saada.

1. Entisöity / museo / pussihousu Mustangi, auto on lähes alkuperäinen jo museoauto tai helposti museoitavissa. Autoihin ei ole tehty oleellisia muutoksia tehtaan kokoonpanolinjan jälkeen, väri, sisusta, alusta, voimansiirto jarrut ym.

2. Piristetty / saattaa olla jopa museoajoneuvo, autoa on piristetty niin alustan tai koneen tai sisustan osalta. Auto vastaa pääsääntöisesti ulkoasultaan alkuperäistä. Helposti palautettavissa alkuperäistä vastaavaksi ja museo leimattavissa muutosten jälkeen.

3. Race Reinot / Rakennettu / Hot Rod / Tuuning yms. Tämän kategorian Mustangit selvästi erottuvat vakio autosta niin ulkonäön, koneen, sisustan, koneen ym. osalta. Näillä autoilla ei ilman mittavia muutoksia ole asiaa museoleimalle.

4. Kilpa-autot, nämä autot ovat vain kilpakäyttöön tarkoitettuja ajoneuvoja joko radalle tai kiihdytykseen. Auto saattaa olla kuitenkin FIA hyväksytty tai vastaava kilpuri, joka on tieliikenne katsastettu ei välttämättä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Entisöity / piristetty / street race / kilpa

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

3-ryhmän Racewannabee laitoin ruksin, vaikka olisi laitettavissa tuon "Auto vastaa pääsääntöisesti ulkoasultaan alkuperäistä. Helposti palautettavissa alkuperäistä vastaavaksi ja museo leimattavissa muutosten jälkeen." mukaan kun ei ole tehty museointia estäviä muutoksia. Lähinnä idea on ollut, että jos Musse on urheilullinen henkilöauto, niin jollain tavalla urheilullisesti sitä pitää käyttää.

"Tämän kategorian Mustangit selvästi erottuvat vakio autosta niin ulkonäön" no, jos suurin saavutus on, ettei sitä ole pesty pariin vuoteen, niin ehkä se vähän erottuu. Ja jokainenhan tietää, että lokariin liimatut tarrat lisäävät loppunopeutta n. 1,027 km/h per kappale.

Tällähän ei ole mitään tekemistä sen kanssa minkälaisista earlyista tykkään, itse äänestäsin montaakin eri autoa noissa kaikissa kategorioissa
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Entisöity / piristetty / street race / kilpa

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

jeps! tohon kategoriaan vois vielä lisätä autot jolla ei ajeta "garage queen"
tai ovat projekteja :wink:
koppa
Addikti
Viestit: 370
Liittynyt: 21 Marras 2005, 12:00
Paikkakunta: Hirsilä

Re: Entisöity / piristetty / street race / kilpa

Viesti Kirjoittaja koppa »

3 räpsäytin itsekin, vaikka olisi mennyt tuohon 2 ja 3 välimaastoon tai sitten tuohon tapsan mainitsemaan luokkaan projektit. Kaikkia omia harrasteautoja on tarkoitus tehdä siten että ulkokuoren muutokset pysyvät ko. ikäluokan autoon alunperin saatavissa olevien osien puitteissa, tosin pienet viilaukset oman maun mukaan on sallittu 8) Tekniikkaa taas pyritään päivittämään kaikissa lähemmäs nykypäivää ja parempaa ajettavuutta.

Katsotaan sitten mitä tulee kun liikkeelle saadaan.
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Entisöity / piristetty / street race / kilpa

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

+1 kategoriaan 3, tuossa kun ei voi äänestää kuin kerran ja autoja on kaksi.
+1 kategoriaan 2, onhan tuo kimppa-Cougarikin olemassa. Toisaalta, tehtävämäärittely määrää "Mustangi" 8)
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Entisöity / piristetty / street race / kilpa

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Joutu laittaan kolmosen, kun ei ollut peltoauto kohtaa... :mrgreen:
Rakennettu on ja paljon, mitään ei silti ole saatu aikaiseksi. :oops:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Re: Entisöity / piristetty / street race / kilpa

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Jos rahaa olisi niin paljon kuin sitä ei ole, niin jokaisen kategorian Mustang kyllä olisi aika mukava omistaa ja ajaa.
Mutkunmutkun...
Siis piristetty, tai siis tuunattu oman maun mukaan, sitähän se on.
Ulkoisesti originelli auto, johon on tehty muutoksia, joiden jälkeen autolla on mukavampi/turvallisempi/miellyttävämpi ajaa.
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Vastaa Viestiin