WINDSOR VAI CLEVELAND?
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Syys 2008, 16:03
- Auto: ford mustang 1969 grande 351 cleveland.
- Paikkakunta: kuopio
WINDSOR VAI CLEVELAND?
OSTIN 1969 MUSTANGIN MYYNTIILMOITUKSEN MUKAAN AUTO PITI OLLA CLEVELAND,MUTTA TYYPPIKILVENMUKAAN (H) OLLUT ALUNPERIN WINDSOR.ELIKKÄ MISTÄ EROTTAA ONKO PELLIN ALLA WINDSOR VAI CLEVELAND?
ONKO MOOTTORISSA JOKU NUMEROSARJA YM,,,MISTÄ TÄMÄN VOISI TUNNISTAA?
ONKO MOOTTORISSA JOKU NUMEROSARJA YM,,,MISTÄ TÄMÄN VOISI TUNNISTAA?
- Lucky13
- Hiljaisempi
- Viestit: 16
- Liittynyt: 15 Marras 2005, 13:19
- Auto: Country Sedan ´65
351W+three-on-tree+9" - Paikkakunta: Renko
Re: WINDSOR VAI CLEVELAND?
Jos ylävesiletku menee imusarjaan, niin kyseessä on W.
-Chrome Won´t Get You Home-
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: WINDSOR VAI CLEVELAND?
Auto on kohta 40 vuotta vanha, se on alunperin ollut H-koodi kertomasi mukaan. Moottori on saattanut vaihtua auton historian aikana lukuisia kertoja. Onko sylinterikansien yläkulmissa valetut numerot heti siinä venttiilikopan juuressa?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: WINDSOR VAI CLEVELAND?
Ensiksi, tervetuloa foorumille ja foordismin ihmeelliseen maailmaan
Nopein ja ehkä helpoin tapa todeta onko kyseessä Cleve vai linnamoottori on juurikin tuo mainittu ylävesiletkun koneen puoli: jos letku menee imusarjaan, kyseessä EI ole Cleve. C:n yvl menee lohkoon imusarjan etupuolelta.

Myöskin se että Cleven venttiilikopat kiinnitetään kahdeksalla, Windsorin kuudella
pultilla on hyvä tuntomerkki.

Nopein ja ehkä helpoin tapa todeta onko kyseessä Cleve vai linnamoottori on juurikin tuo mainittu ylävesiletkun koneen puoli: jos letku menee imusarjaan, kyseessä EI ole Cleve. C:n yvl menee lohkoon imusarjan etupuolelta.


Myöskin se että Cleven venttiilikopat kiinnitetään kahdeksalla, Windsorin kuudella

Viimeksi muokannut Drummer, 15 Loka 2008, 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Re: WINDSOR VAI CLEVELAND?
Niin tarkoitit varmaan, Windsorin venttiilikopat kiinnitetään kuudella (6) pultilla. (viidelläkin kestää jos yksi on pääsyt hukkumaan).
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Syys 2008, 16:03
- Auto: ford mustang 1969 grande 351 cleveland.
- Paikkakunta: kuopio
Re: WINDSOR VAI CLEVELAND?
ylävesiletku näkyy menevän lohkoon.elikkä cleveland.
kiitos paljon näistä vinkeistä.
ja vuosimallin saa vissiin jostakin startinpuolelta lohkosta numerosarjasta,ko?
kiitos paljon näistä vinkeistä.
ja vuosimallin saa vissiin jostakin startinpuolelta lohkosta numerosarjasta,ko?
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: WINDSOR VAI CLEVELAND?
Tietenkin näin, typo tuliMexico65 kirjoitti:Niin tarkoitit varmaan, Windsorin venttiilikopat kiinnitetään kuudella (6) pultilla. (viidelläkin kestää jos yksi on pääsyt hukkumaan).


-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Re: WINDSOR VAI CLEVELAND?
Periaatteessa tuolla vuosimallilla ei ole mitään väliä. Clevelandia valmistettiin niin vähän aikaa, että vuosimallikohtaisia eroja ei ole.savolpa kirjoitti:ylävesiletku näkyy menevän lohkoon.elikkä cleveland.
kiitos paljon näistä vinkeistä.
ja vuosimallin saa vissiin jostakin startinpuolelta lohkosta numerosarjasta,ko?
Eli kun EiOo-Partsista tilaat osia ja ne kysyy vuosimallia, niin varmista että myyjä todella tietää C:n ja W:n eron.

Nimimerkillä: kokemusta on.
-71 HT 351C 4v
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: WINDSOR VAI CLEVELAND?
clevelandissakin pitää huomioida 2V vai 4V, 351M, 400cid jne. Oman autoni kohdalla oli asiantuntijat laittaneet 4V kansiin 2V peltisarjat ja 2V tiivisteet. Ihmettelivät kun tiivisteet palavat harva se kilonmetri. Ongelma oli ratkaistu metalli tiivisteellä... siitäkin oli jäljellä harso enää.harmi80 kirjoitti:Periaatteessa tuolla vuosimallilla ei ole mitään väliä. Clevelandia valmistettiin niin vähän aikaa, että vuosimallikohtaisia eroja ei ole.savolpa kirjoitti:ylävesiletku näkyy menevän lohkoon.elikkä cleveland.
kiitos paljon näistä vinkeistä.
ja vuosimallin saa vissiin jostakin startinpuolelta lohkosta numerosarjasta,ko?
Eli kun EiOo-Partsista tilaat osia ja ne kysyy vuosimallia, niin varmista että myyjä todella tietää C:n ja W:n eron.![]()
Nimimerkillä: kokemusta on.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: WINDSOR VAI CLEVELAND?
Ehkä tyhmä kysymys,mutta kumpi noista on parempi vai onko niissä silleen mitään eroo,muutakuin osia tilattaessa.... 

-
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 30 Huhti 2007, 11:12
- Auto: Mustang HT vm-71 351C2v AOD.
- Paikkakunta: Oulu
Re: WINDSOR VAI CLEVELAND?
Palataanpa alkujaan kysyttyihin asioihin.
Elikkäs vuosimallilla onko väliä? Jep, kyllä on! Ainakin sylinterinkansien osalta!
Vuosina 1971-1974 valmistetuissa kansissa SIIS 2V kansissa palotilat on tosi ISOT! Eli puristussuhde on hyvin matala. Pieniä eroja on myöskin lohkossa, siis hyvin pieniä jopa marginaalisia eroja! En nyt kaikkea ulkoa muista ihan varmaks mut voidaan selvittää jos joku on asiasta kiinnostunut.
Kumpi on parempi Cleve vai windsor???
Cleve, jos minulta kysytään! No, totuuden nimissä kummassakin hyvät puolensa mutta jos haluaa olla erilainen niin rakenna 2V clealand aussi kansilla niin kylä lähtee... Clevessä paremmat kannet valurautasena, vakiot jos sellasista puhutaan. Kummassakin tyypissä on omat ongelmansa jotka on ratkaistavissa, jos haluaa cleveä rakentaa niin kannattaa kysellä tääl palstalla muutamilta cleve miehiltä neuvoja. Silloin pääsee helpommin selville asioista.
Tsemppiä, hyvä moottori joka tapauksessa
Vaik joku voi olla toistakin mieltä... mut jääköön ne omaan arvoonsa 
Elikkäs vuosimallilla onko väliä? Jep, kyllä on! Ainakin sylinterinkansien osalta!
Vuosina 1971-1974 valmistetuissa kansissa SIIS 2V kansissa palotilat on tosi ISOT! Eli puristussuhde on hyvin matala. Pieniä eroja on myöskin lohkossa, siis hyvin pieniä jopa marginaalisia eroja! En nyt kaikkea ulkoa muista ihan varmaks mut voidaan selvittää jos joku on asiasta kiinnostunut.

Kumpi on parempi Cleve vai windsor???

Tsemppiä, hyvä moottori joka tapauksessa


Läpi vaikka harmaan kiven!
-71 Mustang HT 351C/AOD
-90 Chevy Fleetside K1500 6,2D =tiellä taas!
-98 Honda XRV 750 Africa Twin
-71 Mustang HT 351C/AOD
-90 Chevy Fleetside K1500 6,2D =tiellä taas!
-98 Honda XRV 750 Africa Twin