MSD:n uusille sytkätavaroille löytyy aina ottajia. Laitahan myyntiin ja katso meneekö - tee sitten päätös koneesta.Ahti kirjoitti:Joopajoo...oli kakkosen veivinlaakerit vähän pahan näköset, tainu jäädä ed. omistajlla vähä asennushiekkaa väliinPitäs periaatteessa akseli hioa .010 alikokoon. Muuten on hyvännäkönen, männätkin kuin uudet.
Pitäsköhän ostaa 347 sarja? Samalla hinnalla tosin ostais 351W koneen ja tekis siihen pintaremontin. Mutta sitten menis just hankittu kallis MSD jakaja hukkaan, eikä imusarjakaan enää kävis ja taitaa mennä konehuonekin ahtaaksi?
Kommentteja?
Pohdintaa alukansista ym. virijuttua...
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Viddu nääs olin varma että olin kirjautunut sisään. Vanhan viisauden mukaan koneen arviodun kustannuksen kun kertoo 1,5 niin ei jäädä paljoa todellisista kustannuksista.Anonymous kirjoitti:MSD:n uusille sytkätavaroille löytyy aina ottajia. Laitahan myyntiin ja katso meneekö - tee sitten päätös koneesta.Ahti kirjoitti:Joopajoo...oli kakkosen veivinlaakerit vähän pahan näköset, tainu jäädä ed. omistajlla vähä asennushiekkaa väliinPitäs periaatteessa akseli hioa .010 alikokoon. Muuten on hyvännäkönen, männätkin kuin uudet.
Pitäsköhän ostaa 347 sarja? Samalla hinnalla tosin ostais 351W koneen ja tekis siihen pintaremontin. Mutta sitten menis just hankittu kallis MSD jakaja hukkaan, eikä imusarjakaan enää kävis ja taitaa mennä konehuonekin ahtaaksi?
Kommentteja?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tuli tuossa pari aika oleellista seikkaa esille:
-onko 289 ja 302 samanpituiset sylinterit("putket")??
sain juuri infoa että ainakin joissain 289:ssä olisi lyhyemmät sylinterien alapäät, jolloin 347 tekeminen olisi aika riskaabelia. Onko jollain varmaa tietoa?
-lohkoni on porattu TRW:n takomännille, Onko poraus silloin suurempi kuin jos se olisi tehty valu/h-eutektisille männille? Takomäntien käyntivälyshän on suurempi. Eli voiko tuossa lohkossa käyttää ainoastaan takomäntiä??
-onko 289 ja 302 samanpituiset sylinterit("putket")??
sain juuri infoa että ainakin joissain 289:ssä olisi lyhyemmät sylinterien alapäät, jolloin 347 tekeminen olisi aika riskaabelia. Onko jollain varmaa tietoa?
-lohkoni on porattu TRW:n takomännille, Onko poraus silloin suurempi kuin jos se olisi tehty valu/h-eutektisille männille? Takomäntien käyntivälyshän on suurempi. Eli voiko tuossa lohkossa käyttää ainoastaan takomäntiä??
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
hmmm, 289 sylinteri pituuksista en osaa sanoa. 302:n sylinterithän ovat hieman pidemmät ja näin tukevat mäntää paremmin. Monien mielestä 302 akseli käy kyllä 289:iin ja niitä on paljon tehtykin. Mutta 289 lohkojen eriäviin sylinteripituuksiin ei osaa sanoa juuta enkä jaata. Voisiko liittyä jotenkin kytkinkoppa touhuihin -> 5- ja 6-pulttinen kytkinkoppa (ihan heitto)??
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tuo 289 ja 302 lohkojen sylinterien pituus on näitä samoja ikuisuuskysymyksiä kuin 351W 4V -kannet, aina ne pulpahtelee pintaan. Netistä löytyy kommentteja, että ovat eri pituisia ja annetaan mittoja, sitten löytyy kommentteja, että höpö mulla on tossa pukeissa vierekkäin 289 ja 302 ja niissä on ihan yhtä pitkät sylinterit. 289/302 dekkikorkeushan on 8.206", mutta vuosilta 73-76 oli vähän korkeampi, eri lähteissä 8.226-8.236". Jos lohkon alapään valu on sama, niin silloin noiden vuosien 302-sylinterin pituus on suurempi, mutta ei välttämättä muilta vuosilta.Ahti kirjoitti:Tuli tuossa pari aika oleellista seikkaa esille:
-onko 289 ja 302 samanpituiset sylinterit("putket")??
sain juuri infoa että ainakin joissain 289:ssä olisi lyhyemmät sylinterien alapäät, jolloin 347 tekeminen olisi aika riskaabelia. Onko jollain varmaa tietoa?
-lohkoni on porattu TRW:n takomännille, Onko poraus silloin suurempi kuin jos se olisi tehty valu/h-eutektisille männille? Takomäntien käyntivälyshän on suurempi. Eli voiko tuossa lohkossa käyttää ainoastaan takomäntiä??
Takomännät laajenevat enemmän kuin valut tai hyperit. Minä olen aina kyllä luullut, että nuo mahdolliset sylinterien erot tulevat hoonauksesta eikä porauksesta, kuten männänrenkaiden (moly vs valu vs kromi) kanssa tehdään.
Eli ei syytä huoleen??? 289:n voi stroukata 347:ksi ihan yhtä hyvin/huonosti kuin 302:sen?Arto65FB kirjoitti:Tuo 289 ja 302 lohkojen sylinterien pituus on näitä samoja ikuisuuskysymyksiä kuin 351W 4V -kannet, aina ne pulpahtelee pintaan. Netistä löytyy kommentteja, että ovat eri pituisia ja annetaan mittoja, sitten löytyy kommentteja, että höpö mulla on tossa pukeissa vierekkäin 289 ja 302 ja niissä on ihan yhtä pitkät sylinterit. 289/302 dekkikorkeushan on 8.206", mutta vuosilta 73-76 oli vähän korkeampi, eri lähteissä 8.226-8.236". Jos lohkon alapään valu on sama, niin silloin noiden vuosien 302-sylinterin pituus on suurempi, mutta ei välttämättä muilta vuosilta.Ahti kirjoitti:Tuli tuossa pari aika oleellista seikkaa esille:
-onko 289 ja 302 samanpituiset sylinterit("putket")??
sain juuri infoa että ainakin joissain 289:ssä olisi lyhyemmät sylinterien alapäät, jolloin 347 tekeminen olisi aika riskaabelia. Onko jollain varmaa tietoa?
-lohkoni on porattu TRW:n takomännille, Onko poraus silloin suurempi kuin jos se olisi tehty valu/h-eutektisille männille? Takomäntien käyntivälyshän on suurempi. Eli voiko tuossa lohkossa käyttää ainoastaan takomäntiä??
Takomännät laajenevat enemmän kuin valut tai hyperit. Minä olen aina kyllä luullut, että nuo mahdolliset sylinterien erot tulevat hoonauksesta eikä porauksesta, kuten männänrenkaiden (moly vs valu vs kromi) kanssa tehdään.
Meinaan mitata sylinterit nyt joka tapauksessa, sekä sisämitta että pituus. Ei olisi kiva huomata että 1500e pyörivät kiinni ja putki ei tue mäntää alhaalla tarpeeksi ja hyper kolkaa iloisesti väljässä reiässä

Taidan olla vainoharhainen...



Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Laskehan nyt kuinka paljon rahaa on palanut ja paljonko tulee palamaan? Overdriveltä laskin yhteenlaskuja ja n. 4000e pelkkiin osiin tähän mennessä jos lasketaan 347 stroker kit mukaan. Kävikö valmis motti edes mielessä?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Juu, en kiellä etteikö suunnittelu ole mukavaa - päinvastoin, lähes parasta koko harrastuksessa. Yleensä viritys on onnistunut jos tehot eivät laske alle 20 % alkuperäisestäfairlane kirjoitti:juu kyllähän sitä rahaa palaa teki niin tai näin,mutta homman juju on siinä että jos tykkä ite roplata, suunnitella ja koneisteleenkin jotai pystyy,ja jos sen läjän saa toimiin sekä vähän voimaakin siitä mausteeksi irtoo niin tulee siitä hullulle hyvä mieli.

Tässä itsekin on törmännyt vanhaan sananlaskuun; "make a plan, stick to the plan, stick to the plan, stick to the plan". Hyvä suunnitelma, mutta ei kertaakaan ole toiminut. Poikkeuksetta aina on mopo lapasesta ja rahaa palaa. 347 stroker afr kansilta kuulostaa tosifordistin touhulta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
35IW LOHKO YMS..
Moro
Ahti jos sua kiinnostaa niin mulla vois olla myynnis 351w alakerta takomännillä takoveiveillä. Just poratulla lohkolla. lohko on 72 marine lohko.
Soita 0505631774 Sori oli ensiks väärä numero nyt on oikea.
Tai pistä yv:tä
Jos kiinnostaa.
Ahti jos sua kiinnostaa niin mulla vois olla myynnis 351w alakerta takomännillä takoveiveillä. Just poratulla lohkolla. lohko on 72 marine lohko.
Soita 0505631774 Sori oli ensiks väärä numero nyt on oikea.
Tai pistä yv:tä
Jos kiinnostaa.
Viimeksi muokannut 1223, 08 Marras 2004, 15:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mun lohkon sylinteriputken pituus on 128mm. Jos jollain on sopivasti sellanen tyhjä 302 lohko niin vois kattoa ihan mielenkiinnosta onko sama mitta.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Kannet jo maassa!
Jepjep..tänään tuli tekstiviestiä että AFR:t on sitten saapuneet maahan. Ke pitäisi olla kotikylän matkiksesta noudettavissa.
Sellanen pikku juttu vaan että taitaa mennä samantein jouset vaihtoon...tilatessa kansia luulin ajavani laahaavalla hydr.nokalla...nooo...nyt on kuitenkin päätetty laittaa reilu rullanenu. Ja jos sopiva 351w projektimosa sattumalta ilmestyy myyntiin, niin siitä tehdään sitten vähintään 392 ja siiihen on 185 kannet liian pienet
niin se mopo vaan taas keulii, onneksi taala on nyt aika sopivan hintasta

Sellanen pikku juttu vaan että taitaa mennä samantein jouset vaihtoon...tilatessa kansia luulin ajavani laahaavalla hydr.nokalla...nooo...nyt on kuitenkin päätetty laittaa reilu rullanenu. Ja jos sopiva 351w projektimosa sattumalta ilmestyy myyntiin, niin siitä tehdään sitten vähintään 392 ja siiihen on 185 kannet liian pienet

niin se mopo vaan taas keulii, onneksi taala on nyt aika sopivan hintasta

Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Olisit kuunnellut mitä alussa ehdotin!457 kirjoitti:Laita suoraan AFR 205 niin ne käy sitten vähän isompaankin koneeseen jos pysyttelet Windsor perheessä.
Minkälaista nokkaa olit ajatellut? Multa saataisi löytyä jouset ellei se nokkakeppi ole aivan mahdoton.
Miten luulet AFR:n vakio 3/8" studien kestävän korkeita jousipaineita yhdistettynä suureen nostoon ja korkeisiin kierroksiin? Löytyisi mulata ne 7/16 " studit. Nämähän olisi oleet jo vakiona AFR 205 kansissa!
On se W351 projekti moottorikin vielä tuolla tallessa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.