
Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
En minä niitä sen pornouden tähden, pitäisi olla helvatan hyvä rengas! 

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
No sekin pitää kyllä paikkansa. Edellisessä autossa mulla oli GY:n Eagle F1:set aikoinaan ja voinen sanoa että oli parhaat kovan ajon kumit mitä mulla ikinä. Tosin koko oli 205/50x15", jolloin siis kuvio hieman eri.foxi-82 kirjoitti:En minä niitä sen pornouden tähden, pitäisi olla helvatan hyvä rengas!
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Nittolta on tullut jossain vaiheessa mielenkiintoinen rengas. Se soveltuisi myös muskelivuosien Mustangeihin ilman ettei rengas mene liian matalaksi. Nitto NT450 rengasta saa koossa 275/50-17, se sopii leveyden puolesta useampiin Mustangeihin ja on 27,90 tuumaa korkea eli vastaa korkeudeltaan lähes 275/60-15 rengasta. Sillä saa pulleutta 17" vanteelle mutta kuitenkin ajo-ominaisuuksia. Rengas ei ole edes pahan kallis summitilla.
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Tässä aikaisempaa tekstiä tästä samasta thredistä....
Edelleen samaa mieltä renkaasta, mutta ainakin minun käytössä tuo löysä sivuseinä haittaa todella. Mustangi on taipuvainen aliohjutumaan ja jos etupyörät taittuu alle ne kyllä kuluvat väärällä tavalla ja nopeasti. Eturenkaista on isoja paloja kulutuspintaa irti ja rengas on muutenkin kaput. MM renkaan "olkapäät" ovat nirhautuneet pois. Arkiajoon ja vähän löysempään räppäämiseen hyvät kumit.
Toimii radalla hyvin-slalomiin ei mikään paras mahdollinen

Nyt on ajettu kaksi kesää...Kokemuksia goodyear F1 GSD 3-renkaista yhden ajokauden perusteella. Rengaskoko tietty vaikuttaa paljon. Nyt oli alla 18 265/40 ja 18 285/35 kokoisina.
Positiivista:
-kulutuksenkesto
-suht pieni ajomelu maantiellä
-aika looginen hyvä pito, tottakai pehmenee lämpimänä radalla vähän mutta ei mitään totaalista romahdusta
-saatavuus ja hinta suhteessa vastaaviin
Negatiivista:
-oikeastaan suurimpana liian löysä sivuseinä. Tuntuu pienenä vaelteluna maantieajossa ja erityisesti mutka-ajossa eturengas antautuu
vanteen alle vähän liian helposti.
Mutta voin hinta/laatusuhteen perustella suositella. Useamman ajokauden perusteella ei tietty ole vielä kokemusta.
Edelleen samaa mieltä renkaasta, mutta ainakin minun käytössä tuo löysä sivuseinä haittaa todella. Mustangi on taipuvainen aliohjutumaan ja jos etupyörät taittuu alle ne kyllä kuluvat väärällä tavalla ja nopeasti. Eturenkaista on isoja paloja kulutuspintaa irti ja rengas on muutenkin kaput. MM renkaan "olkapäät" ovat nirhautuneet pois. Arkiajoon ja vähän löysempään räppäämiseen hyvät kumit.
Toimii radalla hyvin-slalomiin ei mikään paras mahdollinen
Viimeksi muokannut 2065, 14 Syys 2008, 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Minkälaisia kokemuksia Toyo Proxes 4 renkaista? Hyvä tuttuni on ostamassa, onko mitään pitäisi varoittaa?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Mitkäs GY Eaglet tässä punaisessa 65 FB:ssa oli alla, meni Ahvenistolla perkuleen kovaa ja siistiä linjaa.2065 kirjoitti: Toimii radalla hyvin-slalomiin ei mikään paras mahdollinen
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Arto65FB kirjoitti:Mitkäs GY Eaglet tässä punaisessa 65 FB:ssa oli alla, meni Ahvenistolla perkuleen kovaa ja siistiä linjaa.2065 kirjoitti: Toimii radalla hyvin-slalomiin ei mikään paras mahdollinen
Goodyear Eagle F1 GS-D3 225/50/16 ensimmäiset renkaat mitkä toimii, ainakin meikäläisellä tähän mennessä,tosin ensimmäistä kertaa oli kummit alla,mutta tuntui hyvältä ja vakaalta renkaalta kun rengas vähän lämpenee
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Pitäis valita rengasmalli kesän ja ehkä toisenkin ajoihin, vaikealta näyttää. Haussa on nimittäin rengas, joka suoriutuu hyvin sekä kuivalla että märällä katu- ja maantieajossa. Suorituskyvystä slalomissa voi tinkiä, sillä se on selvästi ristiriidassa katu- ja maantieominaisuuksien kanssa. Ja yhdellä rengassarjalla pitäisi selvitä, ei yhtä kuivalle ja toinen märälle.
Nyt kysynkin käyttökokemuksia SN95-mussen omistajilta eri rengasmalleista, sillä rengastesteistä ei ole paljoa apua tässä kokoluokassa ja -mallivalikoimassa.
Tuolla aiemmin linkitetyssä Car And Driverin testissä oli mielenkiintoista, että vaikka testissä painotettiin kuivan kelin ominaisuuksia, selvisi voittajaksi hieman huonommin kuivalla parhaimpiin verrattuna suoriutunut rengas. Toki Goodyear Eagle F1 GS-D3 oli loistava, johdonmukaisesti käyttäytyvä märällä.
Rengaskoko on 275/40-17 ja vanne on 17"x9", jotka rajoittavat valikoimaa jonkin verran. Saman halkaisijan omaavia olisi vain 245/45-17, joka on kuitenkin jo 30 mm kapeampi. 255/45-17 olisi sitten 10 mm korkeampi, joka ei haittaa.
Mutkittelussa alle taittuminen on jo selviö, jos kylki joustaa liikaa. Onkohan F1:set tehty vain kovaan ajoon, jossa tiukkoja kurveja ei esiinny? Jos niihin päätyisin, niin veikkaan että olisin tyytyväinen. Jos niitä nyt Suomesta 275/40-17-kokoisena kohtuuhintaan saa...

Nyt kysynkin käyttökokemuksia SN95-mussen omistajilta eri rengasmalleista, sillä rengastesteistä ei ole paljoa apua tässä kokoluokassa ja -mallivalikoimassa.
Tuolla aiemmin linkitetyssä Car And Driverin testissä oli mielenkiintoista, että vaikka testissä painotettiin kuivan kelin ominaisuuksia, selvisi voittajaksi hieman huonommin kuivalla parhaimpiin verrattuna suoriutunut rengas. Toki Goodyear Eagle F1 GS-D3 oli loistava, johdonmukaisesti käyttäytyvä märällä.
Rengaskoko on 275/40-17 ja vanne on 17"x9", jotka rajoittavat valikoimaa jonkin verran. Saman halkaisijan omaavia olisi vain 245/45-17, joka on kuitenkin jo 30 mm kapeampi. 255/45-17 olisi sitten 10 mm korkeampi, joka ei haittaa.
Onko tuo vaeltelu maantiellä nyt kuitenkaan varmasti seurausta löysästä sivuseinästä? Rengas on kuitenkin aika leveä Suomen uraisille teille. Kun ei sovi uriin, niin sitten mennään pitkin tietä.2065 kirjoitti:Kokemuksia goodyear F1 GSD 3-renkaista yhden ajokauden perusteella. Rengaskoko tietty vaikuttaa paljon. Nyt oli alla 18 265/40 ja 18 285/35 kokoisina.
Positiivista:
-kulutuksenkesto
-suht pieni ajomelu maantiellä
-aika looginen hyvä pito, tottakai pehmenee lämpimänä radalla vähän mutta ei mitään totaalista romahdusta
-saatavuus ja hinta suhteessa vastaaviin
Negatiivista:
-oikeastaan suurimpana liian löysä sivuseinä. Tuntuu pienenä vaelteluna maantieajossa ja erityisesti mutka-ajossa eturengas antautuu
vanteen alle vähän liian helposti.
Mutta voin hinta/laatusuhteen perustella suositella. Useamman ajokauden perusteella ei tietty ole vielä kokemusta.

Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Olen edelleen samaa mieltä renkaasta. Eli ihan hyvä muuten paitsi mutka-ajossa.
Suomestakin saa kyllä kilpailukykyiseen hintaan. Eli hinta ja saatavuus on kyllä kohdallaan.
Mun auton renkaat on totaalisen loppu kahden kesän jälkeen. Kuten totesin niin eturenkaan "olkapäät" on loppu ja itse renkaasta irtosi
isoja kuminpaloja. Tosin on ne kumit kyytiäkin saanut...
Suomestakin saa kyllä kilpailukykyiseen hintaan. Eli hinta ja saatavuus on kyllä kohdallaan.
Mun auton renkaat on totaalisen loppu kahden kesän jälkeen. Kuten totesin niin eturenkaan "olkapäät" on loppu ja itse renkaasta irtosi
isoja kuminpaloja. Tosin on ne kumit kyytiäkin saanut...

- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Onkohan F1:set tehty vain kovaan ajoon, jossa tiukkoja kurveja ei esiinny? Jos niihin päätyisin, niin veikkaan että olisin tyytyväinen. Jos niitä nyt Suomesta 275/40-17-kokoisena kohtuuhintaan saa...[/quote]
Tuo näkyis olevan suht edullinen tuossa kokoluokassa.
Teillä kun on sitä tehoa ja menoa niin paljon, että vaan kesän kestävät kuitenkin
Niin kannattaako siihen rengaskertaan yli tonnia kuluttaa..
No , elämä on..
eli rengasolinesta..
Hankook VENTUS SPORT K104 275/40 ZR17 98Y 4PR vannesuojalla
Ainoastaan meillä vain 119,30 EUR
Tuo näkyis olevan suht edullinen tuossa kokoluokassa.
Teillä kun on sitä tehoa ja menoa niin paljon, että vaan kesän kestävät kuitenkin

Niin kannattaako siihen rengaskertaan yli tonnia kuluttaa..
No , elämä on..
eli rengasolinesta..
Hankook VENTUS SPORT K104 275/40 ZR17 98Y 4PR vannesuojalla
Ainoastaan meillä vain 119,30 EUR
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Tehosta nyt niin tiedä, mutta menoa olis tarkoitus pitää sen verran että yhden rengaskerran pitäisi kestää enemmän kuin yhden kesän. Eli ei samaan tapaan kuin viime kesänä, jolloin tarkoitus olikin päästä niistä kovista & liukkaista Pirelli PZero Neroista eroon. Yrityksestä huolimatta vielä jäi savutettavaa...stangrider kirjoitti:SamiM kirjoitti:Onkohan F1:set tehty vain kovaan ajoon, jossa tiukkoja kurveja ei esiinny? Jos niihin päätyisin, niin veikkaan että olisin tyytyväinen. Jos niitä nyt Suomesta 275/40-17-kokoisena kohtuuhintaan saa...
Tuo näkyis olevan suht edullinen tuossa kokoluokassa.
Teillä kun on sitä tehoa ja menoa niin paljon, että vaan kesän kestävät kuitenkin![]()
Niin kannattaako siihen rengaskertaan yli tonnia kuluttaa..
No , elämä on..
eli rengasolinesta..
Hankook VENTUS SPORT K104 275/40 ZR17 98Y 4PR vannesuojalla
Ainoastaan meillä vain 119,30 EUR

Sepä se on, sikäli kun verrataan esim. hintaluokkien 120 e/kpl ja 220 e/kpl renkaita keskenään, niin mikäli kalliimmalla saa jotakin etua ajettavuudessa, märän kelin pidossa ja mukavuudessa, olen itse ainakin valmis sen 100 e/kpl enemmän maksamaan.
Rengas-Onlinen valikoimasta tein pientä tutkimusta internjetin ihmemaailmasta ja nettikommenttisuodatuksen jälkeenkin jäljelle jäi epäilys tarjokkaiden sopivuudesta käyttööni. Falken FK-452:sta jäi kuva äänekkäänä ja märällä liukkaana, muista en vielä kerennyt kommentteja etsiä, kun eksyin katselemaan kalliimman hintaluokan kumeja.
Kyllä se niin vain on, että edullisesti ei saa sekä kuivalla että märällä erinomaisesti toimivaa rengasta. Edullisesti saa kuivalla pitävän renkaan, kuten Car And Driverin -testistäkin ilmeni, mutta sateella toimivat ovat ihan eri hintaluokassa.
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Noo samilla ei ollut yritystä ei muuta kun pitkää pesään niin kuluuhan ne renkaat siis vaikka kovat PZerot olisit lainannut timpalle tai jukalle autoaSamiM kirjoitti:menoa olis tarkoitus pitää sen verran että yhden rengaskerran pitäisi kestää enemmän kuin yhden kesän. Eli ei samaan tapaan kuin viime kesänä, jolloin tarkoitus olikin päästä niistä kovista & liukkaista Pirelli PZero Neroista eroon. Yrityksestä huolimatta vielä jäi savutettavaa...![]()

-
- Aktiivi
- Viestit: 39
- Liittynyt: 03 Tammi 2008, 20:45
- Auto: Ford Mustang Fastback GTA 390 -67
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Onko kerholaisilla kokemusta GT Radial merkkisistä halppisrenkaista? Tulisi ihan cruisailu käyttöön.
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Olet ollut vissiin jossain seuraamassa viime kesänä tuota "yrityksen puutetta"?petska kirjoitti:Noo samilla ei ollut yritystä ei muuta kun pitkää pesään niin kuluuhan ne renkaat siis vaikka kovat PZerot olisit lainannut timpalle tai jukalle autoaSamiM kirjoitti:menoa olis tarkoitus pitää sen verran että yhden rengaskerran pitäisi kestää enemmän kuin yhden kesän. Eli ei samaan tapaan kuin viime kesänä, jolloin tarkoitus olikin päästä niistä kovista & liukkaista Pirelli PZero Neroista eroon. Yrityksestä huolimatta vielä jäi savutettavaa...![]()
....taitaa olla toive ajattelua et renkaat kestää pitempään kun yhden kesän... tai sitten sä et ole raaskinut antaa hevosille heiniä.... voipi olla autosi suomen paskateillä parempi ajella kapeimmilla vaihtoehdoilla...

- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Paras rengas kerhokäyttöön keskustelu
Mulla on takana generalin 245/60/15, ja nämä lähtee vaihtoon. Pintaa on vielä mutta on liian kovaa seosta märälle asfaltille. Vaaralliset jopa sanoisin, kun ajoin tasaista sallittua satasta mutkaan niin meinasi perä lähteä irti!
Eli onko jotain suosituksia? Esim. millainen on BF Goodrich, Bridgestone tai esim. tämän vuoden tm-testien voittajat?
Tosin kaikilla ei enää ole paljon 225 kokoa jota haen, kun takavanteet levittää ulos sen verran että ottaa kaariin kiinni tolla 245:llä.
Tai sit vaan täytyy testata jotain vähän parempaa merkkiä.


Eli onko jotain suosituksia? Esim. millainen on BF Goodrich, Bridgestone tai esim. tämän vuoden tm-testien voittajat?
Tosin kaikilla ei enää ole paljon 225 kokoa jota haen, kun takavanteet levittää ulos sen verran että ottaa kaariin kiinni tolla 245:llä.
Tai sit vaan täytyy testata jotain vähän parempaa merkkiä.


Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20