Mikä auton peitoksi?
-
- Aktiivi
- Viestit: 84
- Liittynyt: 13 Kesä 2008, 22:21
- Auto: 65 FB
Mikä auton peitoksi?
Nonniin,
Vihdoinkin alkaa tunnelin päässä näkymään valoa...sain ilmoituksen, että auto olisi mahdollisesti noudettavissa Hämeenlinnasta hyvällä tuurilla jo tämän viikon loppupuolella (saattaapa olla pidempääkin, mutta...).
Meni käärme päähän tuossa kesällä ja ostin -65 FB Mustangin (ensimmäinen jenkki) Ameriikoista, ja nyt olis tosiaan auto tonteilla. Akuutti pulma iski välittömästi kun autolla ei ole tallia ennenkuin Lokakuusta talveksi, ja haluaisin sen kuitenkin suojata tuolta sateen ja tuulen vihmomiselta. Eli kysysinkin että, mitä suosittelette auton ulkopeitoksi?
Olen lukenu täältäkin foorumista että ei niitä halpoja kannata vaan kunnollinen hengittävä ja auton muotoon sopiva? Onko liikkeitä, joita noita saisi suoraan vai meneekö tilaushommiksi? Onko noita ihan fastbackin mittoihinki tehty?
Käykö samainen peitto muuten talvisäilytykseen vai onko se ylipäätäänkään järkevää? (tallipaikka on isohko, lämmin halli)
Tosiaan, ensimmäinen Mustang enkä ymmärrä niistä juurikaan mitään (muuta kun että p....leen hienoja), joten olen kiitollinen neuvoista.
Tämmösiä utelen
Vihdoinkin alkaa tunnelin päässä näkymään valoa...sain ilmoituksen, että auto olisi mahdollisesti noudettavissa Hämeenlinnasta hyvällä tuurilla jo tämän viikon loppupuolella (saattaapa olla pidempääkin, mutta...).
Meni käärme päähän tuossa kesällä ja ostin -65 FB Mustangin (ensimmäinen jenkki) Ameriikoista, ja nyt olis tosiaan auto tonteilla. Akuutti pulma iski välittömästi kun autolla ei ole tallia ennenkuin Lokakuusta talveksi, ja haluaisin sen kuitenkin suojata tuolta sateen ja tuulen vihmomiselta. Eli kysysinkin että, mitä suosittelette auton ulkopeitoksi?
Olen lukenu täältäkin foorumista että ei niitä halpoja kannata vaan kunnollinen hengittävä ja auton muotoon sopiva? Onko liikkeitä, joita noita saisi suoraan vai meneekö tilaushommiksi? Onko noita ihan fastbackin mittoihinki tehty?
Käykö samainen peitto muuten talvisäilytykseen vai onko se ylipäätäänkään järkevää? (tallipaikka on isohko, lämmin halli)
Tosiaan, ensimmäinen Mustang enkä ymmärrä niistä juurikaan mitään (muuta kun että p....leen hienoja), joten olen kiitollinen neuvoista.
Tämmösiä utelen
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Mikä auton peitoksi?
Itse kysymykseen en kommentoi, mutta onnea loistavan hankinnan johdosta!
Eiköhän tuohon vastauksia piakkoin tule.

Eiköhän tuohon vastauksia piakkoin tule.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Mikä auton peitoksi?
Yksi vaihtoehto voisi olla jokin koottava pieni pressuteltta ja kiinnitä se tukevasti maahan. Pressun laittamista auton allekin voisi miettiä, jos auto esim. nurmikolla.
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: Mikä auton peitoksi?
Onnittelut hankinnasta!
Löytyyhän niitä kaikenlaisia.
Jos vain tarve pari kuukautta,niin
Helpoimmalla/halvimmalla pääset ostamalla jostain halpahallista suojapressun,
tai autotarvikeliikkeestä suojapeiton joka on tarpeeksi iso.
Ulkona säilöessä pitäisi olla sellainen että heiluminen ei aiheuta hankausta, yllättävän äkkiä tulee
maalipintaan jälkiä.
Sisätiloissa menee kevyempikin peite. Vaikka pari lakanaa yhteen ja se on siinä.
Millainen halli sitten kyseessä? Ramppaako siellä väkeä koko ajan vai ihan satunnaisesti?
Uskomaton pölymäärä kulkeutuu ilmavirran mukana jo 6kk:n talvisäilytyksenkin aikana jos ei ole millään suojattu..
http://www.hommiin.fi/eshop/categories/351/
http://www.cal-mustang.com/FLANNEL-LINE ... 3C690.aspx
Löytyyhän niitä kaikenlaisia.
Jos vain tarve pari kuukautta,niin
Helpoimmalla/halvimmalla pääset ostamalla jostain halpahallista suojapressun,
tai autotarvikeliikkeestä suojapeiton joka on tarpeeksi iso.
Ulkona säilöessä pitäisi olla sellainen että heiluminen ei aiheuta hankausta, yllättävän äkkiä tulee
maalipintaan jälkiä.
Sisätiloissa menee kevyempikin peite. Vaikka pari lakanaa yhteen ja se on siinä.
Millainen halli sitten kyseessä? Ramppaako siellä väkeä koko ajan vai ihan satunnaisesti?
Uskomaton pölymäärä kulkeutuu ilmavirran mukana jo 6kk:n talvisäilytyksenkin aikana jos ei ole millään suojattu..
http://www.hommiin.fi/eshop/categories/351/
http://www.cal-mustang.com/FLANNEL-LINE ... 3C690.aspx
-
- Aktiivi
- Viestit: 84
- Liittynyt: 13 Kesä 2008, 22:21
- Auto: 65 FB
Re: Mikä auton peitoksi?
Kiitos vinkeistä!Talli on vanhahko teollisuushalli, jossa talvisin ei tehdä muuta kuin säilötä autoja. lämmin kuitenkin. Taitaa olla kahdeksan autoa säilössä talvisin. Siellä ei tehdä remppaa eikä muutenkaan liikennettä pitäisi olla paljon. Tuommonen jälkimmäisen linkin mallinen olis varmaankin passeli tohon talvisäilytykseen tai sitten lakanoita ompelemaan...stangrider kirjoitti:Onnittelut hankinnasta!
Löytyyhän niitä kaikenlaisia.
Jos vain tarve pari kuukautta,niin
Helpoimmalla/halvimmalla pääset ostamalla jostain halpahallista suojapressun,
tai autotarvikeliikkeestä suojapeiton joka on tarpeeksi iso.
Ulkona säilöessä pitäisi olla sellainen että heiluminen ei aiheuta hankausta, yllättävän äkkiä tulee
maalipintaan jälkiä.
Sisätiloissa menee kevyempikin peite. Vaikka pari lakanaa yhteen ja se on siinä.
Millainen halli sitten kyseessä? Ramppaako siellä väkeä koko ajan vai ihan satunnaisesti?
Uskomaton pölymäärä kulkeutuu ilmavirran mukana jo 6kk:n talvisäilytyksenkin aikana jos ei ole millään suojattu..
http://www.hommiin.fi/eshop/categories/351/
http://www.cal-mustang.com/FLANNEL-LINE ... 3C690.aspx
Re: Mikä auton peitoksi?
Tuossa uueessa veekasisa näkyy uuäspartsi mainostavan peitteitä Budge car Covers 49e

- Sulkava
- Mega-addikti
- Viestit: 579
- Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
- Auto: 1995 Mustang
- Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....
Re: Mikä auton peitoksi?
Laitettiin viime kesänä sellanen "kevyt auto-pressutalli..." ja toki kanisterit täyteen hiekkaa ja kulmiin naruilla painoksi..
noooo eka trombi heitti koko hökötyksen metsään...
putket sojotti joka suuntaan...ja siinä sitten kaadeltiin puita ja kiipeiltiin oksissa jotta saatiin ne hel....tin kanisterit naruineen sieltä puun latvoista irti...onnex ei ollu auto sisällä....nyt on sataa-aina-kesällä-suojana sellanen 4x4 ja 2x4 lankuista rekennettu katos jossa kunnon pressu kattona--sepeli-soraa pohjalla ja kunnnon tuuletusaukot alareunoissa--kyl siellä kesäsateet ja syksyn sateet suojassa on ollut....sit kun talvex lämpimään talliin hepat pääsee niin toi lakana suoja on hyväksi koettu---tästä opittiin et halpa-rimpula-pika-talli ei ehkä sittenkään ole arvoautolle oikee pilttuu










Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos
Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Soutuneuvos

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Re: Mikä auton peitoksi?
Jep, sen takia kirjoitinkin, että:Sulkava kirjoitti:Laitettiin viime kesänä sellanen "kevyt auto-pressutalli..." ja toki kanisterit täyteen hiekkaa ja kulmiin naruilla painoksi..noooo eka trombi heitti koko hökötyksen metsään...
![]()
putket sojotti joka suuntaan...ja siinä sitten kaadeltiin puita ja kiipeiltiin oksissa jotta saatiin ne hel....tin kanisterit naruineen sieltä puun latvoista irti...onnex ei ollu auto sisällä....nyt on sataa-aina-kesällä-suojana sellanen 4x4 ja 2x4 lankuista rekennettu katos jossa kunnon pressu kattona--sepeli-soraa pohjalla ja kunnnon tuuletusaukot alareunoissa--kyl siellä kesäsateet ja syksyn sateet suojassa on ollut....sit kun talvex lämpimään talliin hepat pääsee niin toi lakana suoja on hyväksi koettu---tästä opittiin et halpa-rimpula-pika-talli ei ehkä sittenkään ole arvoautolle oikee pilttuu
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Itsellä oli käyttöauto tuollaisessa hökötyksessä tässä taannoin. Jokin kerta katsoin ikkunasta ja huomasin, että toinen puoli teltan jaloista oli metrin irti maasta ja heilui siinä holtittomasti lähes auton kylkeä rummuttaen.foxi-82 kirjoitti:... ja kiinnitä se tukevasti maahan...
Teltan jalat olin laittanut jo 2" X 5" plankkuihin kiinni, jotka sittemmin kiinnitin maahan U-mallisilla harjateräksillä maahan. Sitten alkoi jo pysymään.
Autopeitteistä ei minulla kokemusta.
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Mikä auton peitoksi?
Sulkava kirjoitti:Laitettiin viime kesänä sellanen "kevyt auto-pressutalli..." ja toki kanisterit täyteen hiekkaa ja kulmiin naruilla painoksi..noooo eka trombi heitti koko hökötyksen metsään...
![]()
putket sojotti joka suuntaan...ja siinä sitten kaadeltiin puita ja kiipeiltiin oksissa jotta saatiin ne hel....tin kanisterit naruineen sieltä puun latvoista irti...onnex ei ollu auto sisällä....nyt on sataa-aina-kesällä-suojana sellanen 4x4 ja 2x4 lankuista rekennettu katos jossa kunnon pressu kattona--sepeli-soraa pohjalla ja kunnnon tuuletusaukot alareunoissa--kyl siellä kesäsateet ja syksyn sateet suojassa on ollut....sit kun talvex lämpimään talliin hepat pääsee niin toi lakana suoja on hyväksi koettu---tästä opittiin et halpa-rimpula-pika-talli ei ehkä sittenkään ole arvoautolle oikee pilttuu
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Omakohtainen kokemus on nyt useamman vuoden ajalta tämän valmistajan isosta 6m teltasta: http://www.mikkelinjoretuote.fi
On sitten ihan toista maata kun nämä halpahallien kevytkatokset. Pressu on oikeasti raskas ja runko tukevaa putkea. Tietysti hinta vähän korkeampi, vuonna -04 6m talli 400 euroa (vrt halpateltat 100-200 euroa). On ollut "perustettuna" maahan raudoitetuilla lankuilla ja hyvin on kestänyt lumikuormaa ja myrskyjä. Eikä ole tarvinnut edes pressua kiristellä. Eihän se tallin veroinen ole, mutta parempi kuin taivasalla...
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mikä auton peitoksi?
Mulla muistaakseni saman merkkinen, vuosia sitten, hyväksi totesin. KUNNOLLISEN KIINITYKSEN merkitystä ei voi olla liikaa korostamatta. Tallisäilytykseen kevyt "pölypeitto", vaikka piiltemasta. HT.lle ainakin riittää mallia Volvo oleva peitto, pysyy paremmin paikallaan kuin lakanamalli.Late kirjoitti:Sulkava kirjoitti:Laitettiin viime kesänä sellanen "kevyt auto-pressutalli..." ja toki kanisterit täyteen hiekkaa ja kulmiin naruilla painoksi..noooo eka trombi heitti koko hökötyksen metsään...
![]()
putket sojotti joka suuntaan...ja siinä sitten kaadeltiin puita ja kiipeiltiin oksissa jotta saatiin ne hel....tin kanisterit naruineen sieltä puun latvoista irti...onnex ei ollu auto sisällä....nyt on sataa-aina-kesällä-suojana sellanen 4x4 ja 2x4 lankuista rekennettu katos jossa kunnon pressu kattona--sepeli-soraa pohjalla ja kunnnon tuuletusaukot alareunoissa--kyl siellä kesäsateet ja syksyn sateet suojassa on ollut....sit kun talvex lämpimään talliin hepat pääsee niin toi lakana suoja on hyväksi koettu---tästä opittiin et halpa-rimpula-pika-talli ei ehkä sittenkään ole arvoautolle oikee pilttuu
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Omakohtainen kokemus on nyt useamman vuoden ajalta tämän valmistajan isosta 6m teltasta: http://www.mikkelinjoretuote.fi
On sitten ihan toista maata kun nämä halpahallien kevytkatokset. Pressu on oikeasti raskas ja runko tukevaa putkea. Tietysti hinta vähän korkeampi, vuonna -04 6m talli 400 euroa (vrt halpateltat 100-200 euroa). On ollut "perustettuna" maahan raudoitetuilla lankuilla ja hyvin on kestänyt lumikuormaa ja myrskyjä. Eikä ole tarvinnut edes pressua kiristellä. Eihän se tallin veroinen ole, mutta parempi kuin taivasalla...
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey