C6 tilalle C4
C6 tilalle C4
-73 C6 Antautui johonkin mekaaniseen vikaan, paha metallin valitus jne
tiedossa olisi Samanmallin autosta mutta 351 windsorin persiistä vahvistettu C4 onko sama pulttijako Cleven kanssa? ainakin vissiin pitää olla sillä isommalla turbiinikopalla .. 
Re: C6 tilalle C4
Pahus taas yksi C6 antautui. Oli sitten kolmas tietooni tullut vuoden sisällä. Ei taida olla mikään kes-tävä aski.PeteP kirjoitti:-73 C6 Antautui johonkin mekaaniseen vikaan, paha metallin valitus jnetiedossa olisi Samanmallin autosta mutta 351 windsorin persiistä vahvistettu C4 onko sama pulttijako Cleven kanssa? ainakin vissiin pitää olla sillä isommalla turbiinikopalla ..
Vaihda siten C4:een niin kestää.
Ei vaan manuaali tilalle ja opettelemaan uudelleen autolla ajoa.
Kyllä sama pulttijako 351W / 351C kuin myös sama vetolevy 164 ja 28oz. Näin lonkalta sanoisin että vaihto onnistuu.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: C6 tilalle C4
Onneks ei hajonnut alastaroonMexico65 kirjoitti:Pahus taas yksi C6 antautui. Oli sitten kolmas tietooni tullut vuoden sisällä. Ei taida olla mikään kes-tävä aski.PeteP kirjoitti:-73 C6 Antautui johonkin mekaaniseen vikaan, paha metallin valitus jnetiedossa olisi Samanmallin autosta mutta 351 windsorin persiistä vahvistettu C4 onko sama pulttijako Cleven kanssa? ainakin vissiin pitää olla sillä isommalla turbiinikopalla ..
Vaihda siten C4:een niin kestää.![]()
Ei vaan manuaali tilalle ja opettelemaan uudelleen autolla ajoa.
Kyllä sama pulttijako 351W / 351C kuin myös sama vetolevy 164 ja 28oz. Näin lonkalta sanoisin että vaihto onnistuu.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: C6 tilalle C4
Eikun osta C4 pois jos et nyt halua manuaalia. C6 on varsinainen tehosyöppö verrattuna C4:een, luulempa että tuntuu kaakkejakin tulleen lisää kun vaihdat. Jos tuon C4:n ostat, niin ei olisi pölhömpi idea käyttää sitä Suojasilla tarkastuksessa - säästyt ainakin uusilta murheilta.PeteP kirjoitti:Onneks ei hajonnut alastaroonTiedossa ois tosiaan yli 400 heposelle prepattu C4, samall nyt pääsisi eroon tosta C6 tehosyöpöstä
täytyy myös tunnustaa että Manu-aalikin on jo käynyt mielessä.. öh pitäis vaan löytää vastaava elinten luovuttaja josta sais kaik rojut kerralla ..
Manuaali on sitten se toinen vaihtoehto mutta suuritöisempi. Minulla kyllä olisi yksi poljin & jarrupoljin setti tallin seinällä, mutta se ei ole ylimääräinen eikä se ole myynnissä. Termekki TKO500/600 vaativat jordaanitunnelin korotuksen, joten fiksumpi vaihtoehto voisi olla tymäköitetty T5 johdannainen, se vissiin sopii semmottenaan vakio tunneliin. Niin tai näin niin suunta on oikea.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: C6 tilalle C4
JesJes! C4 varattuna oottaa, täytyy säästää muutamaviikko ja hakea pois
täytyy sitten verrata kuin pitkästi tulee raitaa asvalttiin D-lähdöllä verrattuna entiseen, meneekö 100m rikki
Kutosen aion kunnostaa talvi-iltoina, onhan se kuiten mätsing nampörs osa.
Kutosen aion kunnostaa talvi-iltoina, onhan se kuiten mätsing nampörs osa.
Re: C6 tilalle C4
Kaikenlaista, näkyy löytyvän ylivaihetta ja adaptereita jolla Fhoortiin voi naitattaa jopa Gm-laatikoita
http://www.redrider.us/ford_c6_parts.htm
http://www.gearvendors.com/index.html
http://www.redrider.us/ford_c6_parts.htm
http://www.gearvendors.com/index.html
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: C6 tilalle C4
Teers, se on pete n. 2500-3000 usd tuo gearvendorsin ylivaihde mutikka ja menee jordaani 100 % varmasti lyhennykseen. Jos haluat pysyttäytyä Fordin ylivaihdeautomaateissa niin Lentech tekee kaikkea mielenkiintoista esim. Street Bruiser AOD 500hv kestoltaan 1895 USD. Siihen ei taida kuulua turbiinia vielä tuohon hintaan.PeteP kirjoitti:Kaikenlaista, näkyy löytyvän ylivaihetta ja adaptereita jolla Fhoortiin voi naitattaa jopa Gm-laatikoita![]()
http://www.redrider.us/ford_c6_parts.htm
http://www.gearvendors.com/index.html
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: C6 tilalle C4
Tuskin joittenkin gm:n laatikoitten laitto foorttiin olis paha asia, ainakaan jos sillä korvataan tehosyöppö c6 tai muuten vaan aod, vaikka siitäkin alkais saada tehoja kestäviä versioita.PeteP kirjoitti:Kaikenlaista, näkyy löytyvän ylivaihetta ja adaptereita jolla Fhoortiin voi naitattaa jopa Gm-laatikoita![]()
Go tell Alice....
Re: C6 tilalle C4
Kattoinki että suolasen hintasta, ja lisää tehohukkaa
Joo ei keeämmällä huonoja lootia oo noi perinteiset TH 350 ja 400
Joo ei keeämmällä huonoja lootia oo noi perinteiset TH 350 ja 400
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: C6 tilalle C4
Hommaa Pete jostain halavalla AOD ja käytä se Suojasen Klinikalla
Tai sitten tuolta Level 2 aski: http://www.ford-aod.com/#Level%201 . Turpaani tulee mukana ja saa valita stallinkin
Pitäis 550 kaakkia kestää...
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Re: C6 tilalle C4
Aod olis kyllä varmaan mukava matka-ajossaDrummer kirjoitti:Hommaa Pete jostain halavalla AOD ja käytä se Suojasen KlinikallaTai sitten tuolta Level 2 aski: http://www.ford-aod.com/#Level%201 . Turpaani tulee mukana ja saa valita stallinkin
Pitäis 550 kaakkia kestää...
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Re: C6 tilalle C4
Alkupään AOD:t ei mitään kummoisia kestävyysihmeitä liene, taisivat useimmiten joissain lankkukyljissä rimpuilla tai sitten kutvosten perässä. Mut oisko '84 vuodesta jo ollu sporttisemmissakin Fjuurdeissa, tosin aika mopoja taisivat kasitkin silloin olla tehtaan kuosissa 
AOD:n saa kyllä kestämään aika huimiakin tehoja/vääntöjä kun vaan oikeilla osilla preppaa. Jos sen lukon siinä haluaa pitää (lukitsee sekä kolmosen että nelosen eli mun ymmärryksen mukaan voimalinja olis yhtä puuta kampuralta taakse asti, korjatkaa viisaammat niin "seison korjattuna"
) niin ainakin se direct input shaft
kannattaa vaihtaa vahvempaan.
Kysäseppä Suojaselta hommasta, meikäläisen laatikko kävi Timon hoidossa ja teki sillen vaikka mitä kun oli just sellainen 1980 loota, mut kustinki jäi kuitenkin vahvistukselle "vain" 1250€, vaikka myös valvebody vaihdettiin. Tuon akselin hommasin just tuolta nimenomaisesta Performance Automotive and Performance Centerista, oli melkein puolta halvempi kuin esim. TCI:n vastaava.
AOD:n saa kyllä kestämään aika huimiakin tehoja/vääntöjä kun vaan oikeilla osilla preppaa. Jos sen lukon siinä haluaa pitää (lukitsee sekä kolmosen että nelosen eli mun ymmärryksen mukaan voimalinja olis yhtä puuta kampuralta taakse asti, korjatkaa viisaammat niin "seison korjattuna"
kannattaa vaihtaa vahvempaan. Kysäseppä Suojaselta hommasta, meikäläisen laatikko kävi Timon hoidossa ja teki sillen vaikka mitä kun oli just sellainen 1980 loota, mut kustinki jäi kuitenkin vahvistukselle "vain" 1250€, vaikka myös valvebody vaihdettiin. Tuon akselin hommasin just tuolta nimenomaisesta Performance Automotive and Performance Centerista, oli melkein puolta halvempi kuin esim. TCI:n vastaava.
-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
Re: C6 tilalle C4
C-4 KEHIIN vaan. tehon hukka pienenee jos varsinkin rallilaatikon asennat
tilalle. siihen saa osia suht helposti ja PA tekee myös valmiita lootia
tai sitten kitinojalle päivitykseen niin varmasti kestää sunkin autosi tehot.
Jos halajaa OD tyyppistä laatikkoa aut/man varaudu muutostöihin/kustannuksiin.
tilalle. siihen saa osia suht helposti ja PA tekee myös valmiita lootia
tai sitten kitinojalle päivitykseen niin varmasti kestää sunkin autosi tehot.
Jos halajaa OD tyyppistä laatikkoa aut/man varaudu muutostöihin/kustannuksiin.
Re: C6 tilalle C4
Joitakin osia joudut kuitenkin mahdollisesti vielä vaihtaa.
onko sulla C-4:seen Sopiva vetolevy /turbiini koppa niitäkin on kahta jakoa/kokoa.
153 hampainen on vanhempi 10,5" bc malli, pienijako laatikossa 24 spline
164 hampainen uudempi ja se ei sovi pienempään koppaan/11,5" bc 26 spline
multa löytyy 164 hampaiselle 11,5 bc 24 spline uusi tci turbiini n 2000 stall
ja 74- isolla jaolla oleva koppa .
C-4 JA C-6 poikkeaa ulostulo akselilta (yoke) ja kardaanin pituudella
sama startti pitäs mennä molempiin tai sitten ainakin PA adapterilla.
onko sulla C-4:seen Sopiva vetolevy /turbiini koppa niitäkin on kahta jakoa/kokoa.
153 hampainen on vanhempi 10,5" bc malli, pienijako laatikossa 24 spline
164 hampainen uudempi ja se ei sovi pienempään koppaan/11,5" bc 26 spline
multa löytyy 164 hampaiselle 11,5 bc 24 spline uusi tci turbiini n 2000 stall
ja 74- isolla jaolla oleva koppa .
C-4 JA C-6 poikkeaa ulostulo akselilta (yoke) ja kardaanin pituudella
sama startti pitäs mennä molempiin tai sitten ainakin PA adapterilla.
Viimeksi muokannut Tapsa, 02 Syys 2008, 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.