
Mustang jarrupalat 95GT
- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Mustang jarrupalat 95GT
jarruthan on vauhdin surma,mut ajattelin kysästä et mimmoset palat ois hyvä hankkia silmälläpitäen rata-ajelua .autossa vakio levyt . auto -95 gt . cossussa oli ferodon palat ,oli kyllä hyvät ,ainut miinus et sotkivat vanteet mustaks eikä meinannu saada putsattua millään . 

Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Re: Mustang jarrupalat 95GT
Mulla on Hawkin palat ja ihan samaa vikaa. Etu vanteet on ihan mustat yhdenkin ratapäivän jälkeen.
Samat säännöt noihinkin pätee kuin Cossuunkin. Ferodo, EBC, Hawk, ym ym. Muistakuitenkin että nesteet ja letkut vaikuttaa paljon myös kokonaisuuteen.
Samat säännöt noihinkin pätee kuin Cossuunkin. Ferodo, EBC, Hawk, ym ym. Muistakuitenkin että nesteet ja letkut vaikuttaa paljon myös kokonaisuuteen.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Re: Mustang jarrupalat 95GT
joo antaa vaan "pöllytä" ohan se hiukan race meininkiä ku vanteet saa väriä 

Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Re: Mustang jarrupalat 95GT
Jep. Tässä vähän mietteitä aiheeseen liittyen.
Kaikki riippuu tietty kuskista, kalustosta ja ajotyylistä mutta jos ajatellaan että radalla ajetaan ja opetellaan ajamaan "urheilullisesti" niin silloin jarrut ovat kyllä kovemmalla rasituksella kun arkikäytössä. Yksi suurin ero on että radalla jarrutetaan useammin ja kovemmin kun arkena.
Tuloksena on tietty suuri määrä kitkan synnyttämää lämpöä.
Ensimmäisillä ratapäivillä pärjää vielä nippanappa vakiopaloilla jos muistaa jäähdytellä jarruja aina nopeiden kierrosten jälkeen varsinkin ennen varikolle tuloa. Huono puoli on se että arkikäyttöön suunnitellut vakiopalat saattavat menettaa otteensa jopa aika yllättäen kun lämpö vähitellen jarruissa kasvaa ja kokemuksesta voin sanoa että ei ole miellyttävä tunne kun jarrut yllättäen häviävät. Lisäksi voi palojen äkillinen pois sulaminen aiheuttaa vahinkoa esim jarrulevyille jne...
Suosittelisin kyllä hommaamaan jo ensimmäisille ratapäiville paremmat jarrupalat niin on myös kivempi ajella eikä tarvitse huonojen jarrujen kanssa säikkyä niinpaljon. Hyviä vaihtoehtoja tähän on esim Hawkin plussat. Nämä toimivat ihan hyvin opettelun alkutaipaleella. Kestävät lämpöä huomattavasti paremmin vaikka eivät virallisesti valmistajan taholta ole suositeltavia rata-ajoon
Jarrupöly on vaan hyvä merkki siitä että jarrut toimivat niinkuin pitää. Sitten seuraaville ratapäiville vähän lisää panostusta jarruihin esim. isommat jäähdytetyt
levyt ja paremmat jarrupalat ja paremmin lämpöä kestävää jarrunestettä. Jarruihin kannattaa panostaa- on kivempi ajaa kun auto pysähtyy kunnolla ja halvimmat sekunnit kierrosajoista saa pois jarruihin investoimalla- hyvillä jarruilla voi jarruttaa mutkiin myöhemmin...
Itse olen ollut todella tyytyväinen fedoron tuotteisiin. Myös hawkit on ollu ihan ok hyvänä kakkosena-mutta ehdottomasti vähintään plussat.
Kaikki riippuu tietty kuskista, kalustosta ja ajotyylistä mutta jos ajatellaan että radalla ajetaan ja opetellaan ajamaan "urheilullisesti" niin silloin jarrut ovat kyllä kovemmalla rasituksella kun arkikäytössä. Yksi suurin ero on että radalla jarrutetaan useammin ja kovemmin kun arkena.
Tuloksena on tietty suuri määrä kitkan synnyttämää lämpöä.
Ensimmäisillä ratapäivillä pärjää vielä nippanappa vakiopaloilla jos muistaa jäähdytellä jarruja aina nopeiden kierrosten jälkeen varsinkin ennen varikolle tuloa. Huono puoli on se että arkikäyttöön suunnitellut vakiopalat saattavat menettaa otteensa jopa aika yllättäen kun lämpö vähitellen jarruissa kasvaa ja kokemuksesta voin sanoa että ei ole miellyttävä tunne kun jarrut yllättäen häviävät. Lisäksi voi palojen äkillinen pois sulaminen aiheuttaa vahinkoa esim jarrulevyille jne...

Suosittelisin kyllä hommaamaan jo ensimmäisille ratapäiville paremmat jarrupalat niin on myös kivempi ajella eikä tarvitse huonojen jarrujen kanssa säikkyä niinpaljon. Hyviä vaihtoehtoja tähän on esim Hawkin plussat. Nämä toimivat ihan hyvin opettelun alkutaipaleella. Kestävät lämpöä huomattavasti paremmin vaikka eivät virallisesti valmistajan taholta ole suositeltavia rata-ajoon

Jarrupöly on vaan hyvä merkki siitä että jarrut toimivat niinkuin pitää. Sitten seuraaville ratapäiville vähän lisää panostusta jarruihin esim. isommat jäähdytetyt
levyt ja paremmat jarrupalat ja paremmin lämpöä kestävää jarrunestettä. Jarruihin kannattaa panostaa- on kivempi ajaa kun auto pysähtyy kunnolla ja halvimmat sekunnit kierrosajoista saa pois jarruihin investoimalla- hyvillä jarruilla voi jarruttaa mutkiin myöhemmin...

Itse olen ollut todella tyytyväinen fedoron tuotteisiin. Myös hawkit on ollu ihan ok hyvänä kakkosena-mutta ehdottomasti vähintään plussat.
- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Re: Mustang jarrupalat 95GT
juu nyt on "natikat "takana ,,kaikki pelas autossa niin kuin pitääki,hmm ainu tietty et ei taho "pollet" riittää pellin alla,vakio kaakit ,mut kohtuu 1/4-mile 15,495 /143km/h. rata-ajo oli kyl lystiä
tapahtuma oli kyl vallan hieno !! slalom oli hyvä ,ku ois vaan keritty ajamaan enemmän .(ainaki näin ekakertalaisena) YES 


Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Re: Mustang jarrupalat 95GT
kiinnostaa tietää että mitä teit jarruille? Hommasitko esim. jarrupalat tms.?
- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Re: Mustang jarrupalat 95GT
juu . putsasin ja rasvasin kaikki sylinterit ja liukutapit ...ja heitin molempiin päihin uudet palat . levyt putsasin kevyesti hiontapaperilla . levyissä ei kulumaa eikä uria. palat olivat jotkut Morset . jarrutehon paranemisen huomas kyl selvästi . saishan ne ol isommat noi jarruhommat. vanteet oli navan läheltä niin kuumat et ei kärsiny kättä pidellä.levytkin vaihto väriä millon mitenkin .nesteet vaihoin viime kesänä . nyt vaihtu hiukan . vaihan jarrut isompiin kuhan saan aikaseks nostaa noit kone tehoja .millon ja miten sen näkee sit 

Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Re: Mustang jarrupalat 95GT
mussekakkonen kirjoitti:vanteet oli navan läheltä niin kuumat et ei kärsiny kättä pidellä
Tarkista ja säädä ensi ratapäiville myös etupyörän laakerit. Se ei ole hyvä, jos lämpö tulee niistä.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Re: Mustang jarrupalat 95GT
SN95:ssa ei ole säädettävät pyöränlaakerit. Varmaan kuulee jo äänestä jos alkaa lämpö tulemaan laakereista.Arto65FB kirjoitti:mussekakkonen kirjoitti:vanteet oli navan läheltä niin kuumat et ei kärsiny kättä pidellä
Tarkista ja säädä ensi ratapäiville myös etupyörän laakerit. Se ei ole hyvä, jos lämpö tulee niistä.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
- mussekakkonen
- Addikti
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:42
- Auto: mustang GT convertible -95
- Paikkakunta: pyhäjärvi
Re: Mustang jarrupalat 95GT
juu ,,, heh heh ! ei tullu laakereista lämpö ,, katos lämpö johtuu hyvin alumiinia pitkin ,siis jarrulaikasta vanteeseen ja niin edelleen ,,,
,,mut hyvä niin ku se alum,vanne jäähdyttää samalla levyä/napaa .

Ford Mustang convertible 5,0 GT -95
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Ford Bronco -81 3,3TDi, c-6 ,9"
HD FX SB 1340cc -84
honda cr250 -96
Re: Mustang jarrupalat 95GT
Kerran Botniaringillä räjäytin etupyötän lakrut, niin eipä sen jälkeen kiinnostanut onko säädettävät vai ei. Eli normiratapäivään valmisteluihin kuuluu laakereiden putsaus ja pakkaus.MouTine kirjoitti:SN95:ssa ei ole säädettävät pyöränlaakerit. Varmaan kuulee jo äänestä jos alkaa lämpö tulemaan laakereista.Arto65FB kirjoitti:mussekakkonen kirjoitti:vanteet oli navan läheltä niin kuumat et ei kärsiny kättä pidellä
Tarkista ja säädä ensi ratapäiville myös etupyörän laakerit. Se ei ole hyvä, jos lämpö tulee niistä.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Re: Mustang jarrupalat 95GT
Harmin paikka kun heitin roskiin vanhat navat. Pakkaillaan niitä sitten kun uusia ei enää saa. =)Arto65FB kirjoitti:Kerran Botniaringillä räjäytin etupyötän lakrut, niin eipä sen jälkeen kiinnostanut onko säädettävät vai ei. Eli normiratapäivään valmisteluihin kuuluu laakereiden putsaus ja pakkaus.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6