SUB FRAME CONNECTORS
SUB FRAME CONNECTORS
Kuka on tehnyt ja miten, suoraan vai ristiin. Ensi kesäksi tehdään "RAUTAHEPO". Kerro kokemuksesi.
1966 HT 347 Stroker
Runkojen yhdistys
Suoraan kunnon tavarasta kunnolla kiinnihitsaten kuten oli jo aiemmin puhetta voihan laittaa poikki tuet jos haluaa 

Rungot yhteen
Eturungon pätkät pois ja rhs teräsputkea 2-4mm seinämävahvuudella 60x80mm kokoluokkaa 10mm saumoilla 50 mm välein ja siististi taka aisaan liittäen vahvike holkit liitoksiin näin teen omaani aikanaan kun kerkeän sori tää pötköpuuro.
Viimeksi muokannut ROKI, 21 Touko 2005, 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Ite laitoinrunkojen väliin siten että edessä ovat lattian tasolla, ja takatilassa tulevat puoliksi jalkatilaan (eihän sitä takapenkkiäkään vielä ole...) materiaalina käytin 2 mm seinämällä olevaa 60 x 60 mm profiilia, joka sopivasti ui runkojen sisälle. Hitsasin ne kyljistään etu ja takarunkoihin, ja lisäksi kaikista kohdista mistä pääsee. Edessä ovat siis osa lattiaa, joka tuli uusittua samalla kertaa... Kuvakin oli jossain mutta nyt ei oo kotona nettiyhteyttä, mutta saahan sitä kysyä...
Oliskohan tämä perinteinen hevonperse-teoria?veekoo kirjoitti:Aiheeseen liittyen:
Miksi noita connectoreita ei ole alunperin tehtaalta tullessa? Onko se kustannuskysymys vai onko auto mukavampi ajaa kadulla, kun runko ei ole jaykistetty? Vai johtuuko muutaman kympin saastosta tuotannossa? Mielipiteita / ideoita?
Selvennykseksi:Kun näin on tehty ennenkin niin miksi muuttaa sitä...
-Jukka-
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Uskoisin, että Jukka on jyvälllä. Toisaaalta voi se olla niinkin, että Ameriikkalainen autohan on aina ollu löysä, ehkä se vaan on tuntunu mukavammalta kuin urheilullinen jäykkä. Tai sitte joku neropatti keksii siihen jonkun järkevän syyn.




Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Ensin suoraan ja sitten ristii ja lopuksi kehikko sisälle! Miksi jo tehtaala ei tehty näin? Käytössä suhteelisen jämäkkä ja hieman turvallisempi.
Vain jäykistämällä koria voi näihin vehkeisiin saada jollainlailla toimivan alustan. Jäykistämätömän korin kanssa ei oikein voi käyttää jäykkiä jousia tai muutenkaan tuhdimpia alustarakenteita. Tai voi mutta silloin joustava osuus onkin kori eikä jouse, mutta tuntuu kuitenkin jämäkämmältä.
Ehkä foortin insinöörit eivät pystyneet ajattelemaan, että joskus 2000 luvulla jotkin outo harrastelia ryhmä vielä ajelle moisilla hirvityksillä.
Mutta tästä viisastuneena kaiki uusien autojen omistajat tai uuden hankkiat, tehkää nämä jäykistykset jo uuteen. Niin 2040 luvun harrastajien ei tarvitse pähkäillä samojen ongelmien kanssa.
Toisaalta parempi laittaa vahinko kiertämään niin on tulevaisuudessakin hieman askartelemista. Näin ne foordin inssitkin aikoinaan ajatteli.
Vain jäykistämällä koria voi näihin vehkeisiin saada jollainlailla toimivan alustan. Jäykistämätömän korin kanssa ei oikein voi käyttää jäykkiä jousia tai muutenkaan tuhdimpia alustarakenteita. Tai voi mutta silloin joustava osuus onkin kori eikä jouse, mutta tuntuu kuitenkin jämäkämmältä.
Ehkä foortin insinöörit eivät pystyneet ajattelemaan, että joskus 2000 luvulla jotkin outo harrastelia ryhmä vielä ajelle moisilla hirvityksillä.
Mutta tästä viisastuneena kaiki uusien autojen omistajat tai uuden hankkiat, tehkää nämä jäykistykset jo uuteen. Niin 2040 luvun harrastajien ei tarvitse pähkäillä samojen ongelmien kanssa.
Toisaalta parempi laittaa vahinko kiertämään niin on tulevaisuudessakin hieman askartelemista. Näin ne foordin inssitkin aikoinaan ajatteli.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Olikos Monttu 2004 Grand Fun Runissa Jyväskylässä? Samassa tapahtumassa oli keltainen early ht mustilla raidoilla? Auto on tehty kovaa ajoa silmällä pitäen, siinä on kaaret, kavennettu taka-akseli, jäykkä tooosi matala alusta ja voimmmooo. Kaveri veti kylmiltään melko kovan ajan autoslalomissakin, pienelllä reenillä voittaja-ainesta. Voisi olla Montullakin syytä kaventaa taka-akselia tai ainakin tehdä tilaa isommalle renkaalle sisäänpäin, akselihan voi pysyä vakiomitassa kun vanteessa tarpeeksi backspacea. Saisit lisää pitoa eikä se ulkonäkökään ainakaan heikkene!MONTTU kirjoitti:Joo. connectorit tulee nyt kun jalkatilaa pitää korjata kuitenkin. Häkki tulee vielä kyllä. Hitsattuna kiinni koriin ikkunatolpista ja katon reunoista pelkään pahoin. Kun pahaa ruvetaan tekemään niin tehdään se kunnolla.

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
No en ota kunniaa tämän toisen keltamustan suorituksista. Olen tehnyt sellaisen strategian että teen muut asiat ensin, viimeinen mihin kosken on renkaat. Nyt on 205/70-14 edessä ja 235/60-14 takana ja rekisteriotteessa samat.
Vanhaan Mustangiin kuuluu mun mielestä 14" vanteet. Mulla on 6" vanteet edessä ja 7" takana. Renkaat ovat tällä hetkellä naurettavaa amerikan M+S kamaa. Takapyörät saattavat kulua yllättäen loppuun keväällä. Saa nähdä saako enää mistään kunnollisia 14" renkaita.
Vanhaan Mustangiin kuuluu mun mielestä 14" vanteet. Mulla on 6" vanteet edessä ja 7" takana. Renkaat ovat tällä hetkellä naurettavaa amerikan M+S kamaa. Takapyörät saattavat kulua yllättäen loppuun keväällä. Saa nähdä saako enää mistään kunnollisia 14" renkaita.
1966 HT 347 Stroker