Edelbrock kaasarista
- Jone
- Aktiivi
- Viestit: 76
- Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
- Auto: Ford Mustang HT 1964½
- Paikkakunta: Kuhmo
Edelbrock kaasarista
Moro!
Mulla tuossa 289n päällä on imarina edelbrock performer rpm ja kaasarina edelbrock 600 cfm. Ja huomasin vasta että toisiopuolen läpät ei avaudu ollenkaan vaikka antaa kunnolla happea koneelle. Mutta kuin pirusti pitäs antaa kiekkaa että noi rupees avautuu, vai onko jotain vikaa mahdollisesti mulla tässä systeemissä? Ei oo tullu pelattua näiden kaasareitten kanssa isommin.
Kiitti tiedoista jo etukäteen.
Mulla tuossa 289n päällä on imarina edelbrock performer rpm ja kaasarina edelbrock 600 cfm. Ja huomasin vasta että toisiopuolen läpät ei avaudu ollenkaan vaikka antaa kunnolla happea koneelle. Mutta kuin pirusti pitäs antaa kiekkaa että noi rupees avautuu, vai onko jotain vikaa mahdollisesti mulla tässä systeemissä? Ei oo tullu pelattua näiden kaasareitten kanssa isommin.
Kiitti tiedoista jo etukäteen.
Mustang HT 64½ 289 aut.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Edelbrock kaasarista
Kyseessä siis vakuumikaasari jossa toisioiden päällä alipainetoimiset läpät jotka aukeaa vasta tarvittaessa. Paikallaan jos vapaalla kaasutellessa yrität saada auki, ei aukea. Ajossa ja kuormituksessa aukenee viissiin jossain 3000 jälkeen. Näin. Luulisin.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Edelbrock kaasarista
Voi alkaa avautumaan paljon aiemminkin. Avautuminen riippuu moottorin tuottamasta imusta kaasuttimeen ja vastaan panevasta vastapainosta. Jos kiihdyttäessä tuntuu selvä kohta jossa moottori tuntuu innostuvan, voi toision vastapaino olla liian painava. Liian aikaisin aukeava toision läppä hyydyttää moottorin kiihtyvyyden, kun moottori saakin yhtäkkiä liikaa ilmaa.65HT kirjoitti:Kyseessä siis vakuumikaasari jossa toisioiden päällä alipainetoimiset läpät jotka aukeaa vasta tarvittaessa. Paikallaan jos vapaalla kaasutellessa yrität saada auki, ei aukea. Ajossa ja kuormituksessa aukenee viissiin jossain 3000 jälkeen. Näin. Luulisin.
- Jone
- Aktiivi
- Viestit: 76
- Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
- Auto: Ford Mustang HT 1964½
- Paikkakunta: Kuhmo
Re: Edelbrock kaasarista
Jep. kyseessä on vakuumikaasari. Paikallaan tuossa kaasuttelin ja silloin huomasin että ei aukea, mutta kaippa se sitten toimii? Ei siinä mitään kummempaa nykäisyä tunnu, tai mitään äänen muuttumista läppien aukeamisen johdosta, vai pitäisikkö kuuluakkaan? 
Mustang HT 64½ 289 aut.
- kariboy
- Mega-addikti
- Viestit: 867
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
- Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6 - Paikkakunta: Kajjaani
Re: Edelbrock kaasarista
Ei kokemusta Edelistä, mutta Holleyn 600 vakuumista...
Aikoinaan myös hollikka ei paikallaan kaasua annettaessa avannut toisia kurkkuja.
Tilasin Trick Kitin, korjaussarjan, ja laitoin kaikki tiivisteet ja mitälie mennytkään uutta huolto-osaa, toisiopuoli alkoi toimimaan.
Ajossa tuntui varsinkin kakkosella reippaassa kiihdytyksessä toisien kurkkujen avautuminen, jos ei muulin-, niin aasinpotkuna
Aikoinaan myös hollikka ei paikallaan kaasua annettaessa avannut toisia kurkkuja.
Tilasin Trick Kitin, korjaussarjan, ja laitoin kaikki tiivisteet ja mitälie mennytkään uutta huolto-osaa, toisiopuoli alkoi toimimaan.
Ajossa tuntui varsinkin kakkosella reippaassa kiihdytyksessä toisien kurkkujen avautuminen, jos ei muulin-, niin aasinpotkuna
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Mustang GT Convertible 2003