Starttausongelmaa
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
Re: Starttausongelmaa
osta sit motorsportin tehosrartti niin kyllä pyörittää,kytkentä tosin muuttuu.mutta yks murhe vähemmän tosi pitkään.myy mm.tradeparts,us parts.
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
Re: Starttausongelmaa
Viittaisi siihen ettei maadoituskärki aukea tai virta ei riitä pyörittämään moottoria. Onko varma että startti kolahtaa vetolevyyn, eikä ääni lähde vain solenoidista (naksahdus)? Olet varmaan kyllä tarkistanut tämän jotenkin, mutta aattelin vaan.65HT kirjoitti:Startti irti, hyvin pyörii, bendix pelaa ja maadoituskärki irtoaa.
Edelleen kilahtaa vaan vetolevyyn startti, muttei pyöritä.
Onko mahdollista että auto ei lähde starttaamaan edes apuvirralla (toisesta autosta kaapeleilla) jos akku on tarpeeksi vajaa.
Jos akku on vajaa ja muut paikat toimii, pyörittää startti vaikeasti. Kun on tarpeeksi vajaa niin ei pyöritä ollenkaan, vaikka apuvirtaakin ja apuvirtakaapelit sekä pihdit on köykäset.
-
jyge
- Webmaster
- Viestit: 595
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: Starttausongelmaa
Tuossa itsellä tuli vähän vastaavia ongelmia joku aika sitten - naksui vain. Syypää löyty mun tapauksessa huonoista akkukengistä ja akusta.SamiM kirjoitti: Jos akku on vajaa ja muut paikat toimii, pyörittää startti vaikeasti. Kun on tarpeeksi vajaa niin ei pyöritä ollenkaan, vaikka apuvirtaakin ja apuvirtakaapelit sekä pihdit on köykäset.
Kengät vaihtaen vähän kaapeleita lyhentäen ja uusi akku kehiin niin hyvä tuli.
Tosin, eipä lämmenny kaapelitkaan. Välillä lämpesi + -navan kenkä, mut ei aina.
Noista kannattais muutenkin kyl pitää huolta, ei paljoa tarvii hapettumaa olla suuren virran piuhoissa kun alkaa muuttaa sähkötehoa lämmöksi.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Starttausongelmaa
Ääni tosiaan on selkeä kilahdus, ei naks. Akku on 2004 vuosimallia. Akku peräkontissa ja piuhat on 50 mm2, joten pitäisi paksuus riittää. Akku on ollut latauksessa eilisestä iltapäivästä asti ja vieläkin näyttää 1 A:ta latausmittari. Annan sen ladata nyt niin kauan kuin viisari on koholla. Laitan startin takaisin ja yritän vielä sitten lisävirran kanssa. Seuraavaksi ellei lähde käyntiin hommaan jostain varmasti hyvän akun tai jos sais boosterin jostain. Työpaikalla olisi kuorma-autoillekin käytettävä, muttei viitsisi autoa sinnekään hinata.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Starttausongelmaa
Jatkuu...
Menin illalla katsomaan vieläkö varaa, ja varaahan se. Mittari näytti 1,5 A. Akusta kuului hyvin hiljaista kiehumista. Oho, onko normaalia? Latausjännite yli 16 V, onko liikaa?
Menin illalla katsomaan vieläkö varaa, ja varaahan se. Mittari näytti 1,5 A. Akusta kuului hyvin hiljaista kiehumista. Oho, onko normaalia? Latausjännite yli 16 V, onko liikaa?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Starttausongelmaa
Oiskohan akku entinen, ei se ikä kerro yhtään mitään. Kokeile toisella akulla?65HT kirjoitti:Jatkuu...
Menin illalla katsomaan vieläkö varaa, ja varaahan se. Mittari näytti 1,5 A. Akusta kuului hyvin hiljaista kiehumista. Oho, onko normaalia? Latausjännite yli 16 V, onko liikaa?
Go tell Alice....
- jallu64
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 05 Tammi 2008, 09:52
- Auto: sportsroof -70
mondeo 2.0 stw-03
volvo v70-00
triumph 750 chopper - Paikkakunta: Kajaani
Re: Starttausongelmaa
Ja unohda boosterit.
Re: Starttausongelmaa
Ja vanha kunnon, onko oikea startti? Monella amerikanpään myyjällä on automaatin ja manuaalin starttien numerot väärinpäin
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
)
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Starttausongelmaa
Eiköhän se startti ole oikea kun sillä on monta vuotta starttailtu ilman ongelmia. Lähden nyt ostamaan uuden akun ja katsotaan sillä sitten.
Edit: ei auttanut akun vaihto. Sen verran, muutosta asiaan nyt kun on paksummat piuhat ja kestää savuamatta startata pitempään huomasin että kyllä startti moottoria pyörittää mutta äärimmäisen hitaasti.
Edit: ei auttanut akun vaihto. Sen verran, muutosta asiaan nyt kun on paksummat piuhat ja kestää savuamatta startata pitempään huomasin että kyllä startti moottoria pyörittää mutta äärimmäisen hitaasti.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Starttausongelmaa
Voisikos sitä vetää startin kylkeen suoraan akulta virran ja miinuspiuha runkoon kiinni, eikös näin startin pitäisi pyöriä? Jos sitten starttaa on vika jossain muualla kuin startissa. Eli niissä tarkistamissani piuhoissa/liitoksissa...
Edit: No nyt kokeiltu näin. Startin kylestä piuha irti ja siihen suoraan akulta virta. Akun miinus samaan pisteeseen mistä moottori maadotetaan runkoon. Tulos: mitään ei tapahdu. Pään raapimista hetki ja kytken piuhat takaisin paikalleen ja sama kuin ennen. Moottori pyörii tosi hiljaa.
Edit: No nyt kokeiltu näin. Startin kylestä piuha irti ja siihen suoraan akulta virta. Akun miinus samaan pisteeseen mistä moottori maadotetaan runkoon. Tulos: mitään ei tapahdu. Pään raapimista hetki ja kytken piuhat takaisin paikalleen ja sama kuin ennen. Moottori pyörii tosi hiljaa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
Re: Starttausongelmaa
no helskutti olis toinen startti ni vois kokeilla meinaan ton voortin räpsä tartin helat on sitä luokkaa et jos ankkuri ottaa kehään kiinni paljon siäl on jännite starttaessa.
BIG BLOCK DIAMONDS ARE FOREVER 476 CJ
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Starttausongelmaa
Edit2: Tätä kun pohdin niin eikö tämä viittaa startin maadoitusongelmaan? Pitäiskö vielä kokeilla silleen, että vetäisi akun miinulkselta suoraan startin runkoon niin silloin ainakin pitäisi selvitä.65HT kirjoitti:Voisikos sitä vetää startin kylkeen suoraan akulta virran ja miinuspiuha runkoon kiinni, eikös näin startin pitäisi pyöriä? Jos sitten starttaa on vika jossain muualla kuin startissa. Eli niissä tarkistamissani piuhoissa/liitoksissa...
Edit: No nyt kokeiltu näin. Startin kylestä piuha irti ja siihen suoraan akulta virta. Akun miinus samaan pisteeseen mistä moottori maadotetaan runkoon. Tulos: mitään ei tapahdu. Pään raapimista hetki ja kytken piuhat takaisin paikalleen ja sama kuin ennen. Moottori pyörii tosi hiljaa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Starttausongelmaa
Olen viimepäivät kuumeisesti googlettanut ongelman ympärillä ja pääsääntöisesti kun ongelmana on ollut hitaasti pyörittävä startti on syynä ollut maadoitusongelmat. Pitänee jatkaa vielä niiden tutkimista.
Sunnuntaina pitäisi päästä varttimailille...
Sunnuntaina pitäisi päästä varttimailille...
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Starttausongelmaa
Käy kaikki liittimet läpi, että on varmasti liittimet kunnossa ja kunnolla kiinni, mites vanha on solenoidi? Ennen kuin omasta mussesta solenoidi tilttas niin pyöritti pari kertaa melko heikosti ennenkuin lakkas pyörittämästä, onneks omassa pihassa.
Go tell Alice....
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Starttausongelmaa
Solenoidi ollut kohta viikon paikallaan. Pitää käydä liittimet vielä kerran läpi, tällä kertaa kunnolla... 
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."