Starttausongelmaa
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Starttausongelmaa
Mikähän on vikana kun eräänä aamuna kun yritin startata kuului vain naks. Uusi yritys ja naks. Ajattelin että olisiko akku vajaana kun muutamilla aikaisemmilla kerroilla on vähän huonosti jaksanut starttia pyörittää. Yritin apuvirralla ja sanoo naks. Akku laturiin yöksi. Sanoo naks.
Pidin avainta naks-äänen jälkeen muutaman sekunnin käännettynä kun kuului ääni että startti olisi pyörinyt todella hitaasti ja ajattelin että lähteekö sittenkään, sitten nousi savut pellin alta, konehuoneen etupuolelta nousi, joten luultavasti startilta? Startti uusittu 3-4 vuotta sitten.
Ajatuksia?
Pidin avainta naks-äänen jälkeen muutaman sekunnin käännettynä kun kuului ääni että startti olisi pyörinyt todella hitaasti ja ajattelin että lähteekö sittenkään, sitten nousi savut pellin alta, konehuoneen etupuolelta nousi, joten luultavasti startilta? Startti uusittu 3-4 vuotta sitten.
Ajatuksia?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Starttausongelmaa
Maadoitus, onko virtakaapeli kunnossa, yllättävän monesti starttausongelmat johtuu vain viallisista kaapeleista. Vanha kaapeli voi olla hapertunu. Ja onhan varmasti sitten kunnolla kiinni, ei viime keväänä ekan kerran startannu ku oli kaapeli irti 
Go tell Alice....
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Starttausongelmaa
Akku siirretty viime kesänä takakonttiin ja silloin uudet akunpiuhat laitettu. Ei ainakaan niistä johtu.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Starttausongelmaa
Ja on uusi piuha solenoidilta startille? Kato kuitenkin kaikki liittimet läpi, voi joku olla irtipoikki tai hapettunut.65HT kirjoitti:Akku siirretty viime kesänä takakonttiin ja silloin uudet akunpiuhat laitettu. Ei ainakaan niistä johtu.
Go tell Alice....
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Starttausongelmaa
No sitä ei ole uusittu. Oli muuten hiukan lämmin ko. piuha yritysten jäljiltä. Onko normaalia vai kieliikö viasta?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Starttausongelmaa
Mulla oli jokunen vuosi sitten startti jumissa hajonneen bendixin takia. Oli pellin kappaleita vetolevyn ja startin hammaspyörän välissä. Ei pyöriny, ei. Kaapeli lämpes niin ettei voinu koskea...!65HT kirjoitti:No sitä ei ole uusittu. Oli muuten hiukan lämmin ko. piuha yritysten jäljiltä. Onko normaalia vai kieliikö viasta?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Re: Starttausongelmaa
Tarkasta myös moottorin maadotus.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Starttausongelmaa
Moottorin maadoituspiuha on se mikä savusi. Koputtelin vasaralla starttia, ajatuksella josko se olisi ollut jumissa. Sitten starttausyrityksiä - ja savut taas pellin alta. Moottorin maadoituspiuha (apukuskin puolelta kannesta tulipeltiin menevä johto lienee maadoituspiuha) oli palanut kuori ja se oli kuuma. On muuten suhteellisen ohutta piuhaa, miten paksu pitäisi olla?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Starttausongelmaa
65HT kirjoitti:Moottorin maadoituspiuha on se mikä savusi. Koputtelin vasaralla starttia, ajatuksella josko se olisi ollut jumissa. Sitten starttausyrityksiä - ja savut taas pellin alta. Moottorin maadoituspiuha (apukuskin puolelta kannesta tulipeltiin menevä johto lienee maadoituspiuha) oli palanut kuori ja se oli kuuma. On muuten suhteellisen ohutta piuhaa, miten paksu pitäisi olla?
Lyhyt kaapeli niin 25 mm2 riittää.
Tuli tuossa mieleen, että jos startti on alkuperäinen "rotanloukku" tyyppinen ja startissa oleva maadoituskärki ei avaudu, on seurauksena savuavat kaapelit ja niukasti pyörimistä.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Starttausongelmaa
Mulla oli lukkorengas, startin akselista, poikki. Irronnut puolikas hampaitten välissä, e pyörinyt ... yhtään.Make67 kirjoitti:Mulla oli jokunen vuosi sitten startti jumissa hajonneen bendixin takia. Oli pellin kappaleita vetolevyn ja startin hammaspyörän välissä. Ei pyöriny, ei. Kaapeli lämpes niin ettei voinu koskea...!65HT kirjoitti:No sitä ei ole uusittu. Oli muuten hiukan lämmin ko. piuha yritysten jäljiltä. Onko normaalia vai kieliikö viasta?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Starttausongelmaa
Mitenkäs tuo selviää?SamiM kirjoitti:
Tuli tuossa mieleen, että jos startti on alkuperäinen "rotanloukku" tyyppinen ja startissa oleva maadoituskärki ei avaudu, on seurauksena savuavat kaapelit ja niukasti pyörimistä.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: Starttausongelmaa
Avaamalla startti ja tutkimalla onko kärjillä aukeamisen mahdollisuuksia kun bendixiä liikuttava mekanismi ("rotanloukku") liikkuu.65HT kirjoitti:Mitenkäs tuo selviää?SamiM kirjoitti:
Tuli tuossa mieleen, että jos startti on alkuperäinen "rotanloukku" tyyppinen ja startissa oleva maadoituskärki ei avaudu, on seurauksena savuavat kaapelit ja niukasti pyörimistä.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Starttausongelmaa
Uusi solenoidi ja sen alta raaputettu paljaalle pellille, että maadottuu hyvin.
Startti irti, hyvin pyörii, bendix pelaa ja maadoituskärki irtoaa.
Startin ja solenoiden välinen piuha kunnossa.
Uusi paksu maadoituspiuha tehty ja raaputettu tulipelti paljaalle pellille, että maadoittuu varmasti hyvin.
Edelleen kilahtaa vaan vetolevyyn startti, muttei pyöritä.
Laitoin akun taas laturiin (joka tosin lähes yhtä vanha kuin auto) ja hyppäsi heti 4 A:n. Alan vähitellen epäillä ettei laturi saa akkua täyteen.
Onko mahdollista että auto ei lähde starttaamaan edes apuvirralla (toisesta autosta kaapeleilla) jos akku on tarpeeksi vajaa.
Muita ideoita?
Startti irti, hyvin pyörii, bendix pelaa ja maadoituskärki irtoaa.
Startin ja solenoiden välinen piuha kunnossa.
Uusi paksu maadoituspiuha tehty ja raaputettu tulipelti paljaalle pellille, että maadoittuu varmasti hyvin.
Edelleen kilahtaa vaan vetolevyyn startti, muttei pyöritä.
Laitoin akun taas laturiin (joka tosin lähes yhtä vanha kuin auto) ja hyppäsi heti 4 A:n. Alan vähitellen epäillä ettei laturi saa akkua täyteen.
Onko mahdollista että auto ei lähde starttaamaan edes apuvirralla (toisesta autosta kaapeleilla) jos akku on tarpeeksi vajaa.
Muita ideoita?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Starttausongelmaa
Johdon lämpiimisestä vois päätellä, että kyllä sitä sähköä startille tulee. Kone jumissa??? Itteltä kun räjähti vanha pata, ei pyörittäny, tosin puuttu sieltä pari mäntääkin
Sulla oli starttikin pois paikalta, ettei siellä hampaitten välissäkään mitään luulisi olevan! Olisko vaan startti niin kypsä ettei jaksa pyöriä kun on kuormaa. Saatko lainattua toista?
Sulla oli starttikin pois paikalta, ettei siellä hampaitten välissäkään mitään luulisi olevan! Olisko vaan startti niin kypsä ettei jaksa pyöriä kun on kuormaa. Saatko lainattua toista?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Starttausongelmaa
Kone toimi täysin normaalisti kun sen edellisen kerran sammutin. En oikein usko että itsekseen on mennyt hajoamaan. Toinen startti voisi olla hyvä idea, tietäs vaan mistä saisi.Homer65 kirjoitti:Kone jumissa??? Itteltä kun räjähti vanha pata, ei pyörittäny, tosin puuttu sieltä pari mäntääkin. Saatko lainattua toista?
Vielä kommentteja tuohon akkuasiaan kaivataan.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."