Ylätukivarren akselin irroitus

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
JYK-90
Addikti
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018

Ylätukivarren akselin irroitus

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Miten saan ylätukivarren akselin irti itse tukivarresta? Paketti näyttää olevan aika hyvin pakattu, joten kertokaa te viisaammat miten se aukaistaan. Tukivarsi on luonnollisesti irroitettu autosta joka on vuosimallia 65.
GT-350
Superpölöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Akselin päissä on niinkuin mutterit, siis ne rasvakupit, jotka ovat kierteellä itse tukivarressa kiinni.

Itse joskus irrotin omat laittamalla toisesta mutskusta ruuvipenkin leukojen väliin, ja toisesta sitten isolla avaimella vääntämään. Todennäköisesti ne on tukevasti kiinni, joten voimaa/pidempää vartta/jopa lekaa saatetaan tarvita.
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
Mexico65
Over The Top

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Kiinnitä tukivarsi akselista todella tukevaan ruuvipenkkiin ja käännä ne rasvakuppimutterit auki. Voi olla että mutterit on kevyesti hitsattu tukivarteen jos näin rälläköi hitsisaumat varovasti auki ennen mutterien aukaisua. Varo vahingoittamasta itse tukivartta.
Uuden akselin asennuksessa noudata ohjeita ja annettuja momentteja, muista keskittää akseli.
jaro55
Addikti

Viesti Kirjoittaja jaro55 »

Oli tuo akseli irti tukivarresta ja pitäisi saada tietää se kiristystapa.Haynes sanoo että 176mm pitkä tanko väliin ja kiristys n.4-5kg.Mutta mulla ainakin jää toi spacer lyhyeksi tolla mitalla,kellään tarkempaa tietoa.Autohan on vm.-65
Vastaa Viestiin