5.0HO ja saastelaitteiden karsinta (edit. 20.5.08)
5.0HO ja saastelaitteiden karsinta (edit. 20.5.08)
5.0EFI:n EEC-IV ei taida olla sentään vielä niin kehittynyt kötös, että heittäisi jotain vikakoodia päälle tai esim. heittäisi päälle TFI:n kiinteän 10 ast. ennakon, jos siitä on karsittu kaikki saastelaitteet?
Tällä hetkellä koneessa on kiinni alsakannet, joissa ei ole egr-kanavia, joten senkin puolesta olen heivaamassa loput saasterojut pois. Mm. ERG-välipalan poistolla saa mukavasti helpotettua ahtoputken vientiä coolerilta kaasuläpälle ja samalla kauemmas apparin puolen ahtimen pakopesästä ja downpipesta. Myöhemmin on laitan Megasquirtin, mutta alkuun ajelen pikkupaineilla FMU:lla huijatulla alkuperäisellä ruutalla.
Tällä hetkellä koneessa on kiinni alsakannet, joissa ei ole egr-kanavia, joten senkin puolesta olen heivaamassa loput saasterojut pois. Mm. ERG-välipalan poistolla saa mukavasti helpotettua ahtoputken vientiä coolerilta kaasuläpälle ja samalla kauemmas apparin puolen ahtimen pakopesästä ja downpipesta. Myöhemmin on laitan Megasquirtin, mutta alkuun ajelen pikkupaineilla FMU:lla huijatulla alkuperäisellä ruutalla.
Viimeksi muokannut 302TT, 20 Touko 2008, 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mach1 -71
Re: 5.0HO ja saastelaitteiden karsinta
Tuolta löytyy pirusti tietoo voortin efistä
http://www.fordfuelinjection.com/
Jotta saat check engine valon pois niin tee tuommonen, siis jos nyt sellaista valoa edes laitat. Luulisin että tuo kannattaa tehdä/laittaa joka tapauksessa.
http://www.allfordmustangs.com/forums/a ... inator.gif
http://www.fordfuelinjection.com/
Jotta saat check engine valon pois niin tee tuommonen, siis jos nyt sellaista valoa edes laitat. Luulisin että tuo kannattaa tehdä/laittaa joka tapauksessa.
http://www.allfordmustangs.com/forums/a ... inator.gif
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Re: 5.0HO ja saastelaitteiden karsinta (edit. 20.5.08)
No niin, nyt on yritetty ottaa savuja koneesta, tosin onnistumatta siinä
Vähän paukuttaa ja lupaa, mutta ei kuitenkaan hörähdä käyntiin. Bensaa saa ja pumppu pyörii niinkuin pitääkin. Pientä kitkerää pakokaasun hajua, eli ihan kuin joissain pytyissä sytyttäisi ainakin ajoittain, mutta kävisi sikarikkaalla.
Lähtökohta on tämä:
- rempattu -87 5.0HO, jossa uutta mm. johtosarja, ecu, maf, anturit, puola, tulpanjohdot, tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä, bensapumppu jne.
- saastelaitteet karsittu, tosin johtosarjassa on kiinni egr:n anturi, ei tuota edellisessä viestissä mainittua systeemiä
- lambda-anturit ei ole paikoillaan, vaan pakosarjojen päässä on ahtimet ilman downpipeja
- sytytysjärjestys on tarkistettu "sata kertaa", ihan kaiken varalta kokeiltu myös kääntää jakajaa 180 astetta, jolloin ei edes hörähtänyt sen vertaa. Ja jos vaikka olisikin ei-HO nokka, niin kyllähän siellä vielä neljä pyttyä sytyttää oikeaan aikaan, eli luulisi niilläkin jollain tapaa pyörivän?
- akku ladattu täyteen
- kaikki liittimet käyty läpi, samoin maadoitukset. Kone maadoitettu runkoon kahdella tupakan paksuisella kaapelilla
- tulppien kärkivälit tarkistettu
- manuaalilaatikon "vapaa"-kytkimen (vai mikä se nyt on) menevät johdot on pyöritelty keskenään yhteen, jolloin pitäisi mielestäni toimia, kuten ko. kytkin vaihteen ollessa vapaalla
Mitä nyt ensimmäisenä tuli mieleen:
- Voikohan tuo lambdojen puuttuminen sotkea (rikastaa seosta) niin paljon, ettei edes käynnisty? Pitänee hitsata antureiden paikat downpipen tumppeihin.
- Suuttimet on olleet ajamatta todennäköisesti muutaman vuoden, mutta silti mielestäni on aika epätodennäköistä, että kaikki suuttimet olisi jumissa tai "kusee"
No ei tuota ole kuin vähän aikaa vasta sahattu käyntiin, mutta jos jollain tulee jotain mieleen, niin vinkit on tervetulleita. Tai sitten vaan vaatii pitempää pyörittelyä. Hinaamalla ei vielä pääse kokeilemaan, kun ei ole kardaania eikä jarruja.
Lähtökohta on tämä:
- rempattu -87 5.0HO, jossa uutta mm. johtosarja, ecu, maf, anturit, puola, tulpanjohdot, tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä, bensapumppu jne.
- saastelaitteet karsittu, tosin johtosarjassa on kiinni egr:n anturi, ei tuota edellisessä viestissä mainittua systeemiä
- lambda-anturit ei ole paikoillaan, vaan pakosarjojen päässä on ahtimet ilman downpipeja
- sytytysjärjestys on tarkistettu "sata kertaa", ihan kaiken varalta kokeiltu myös kääntää jakajaa 180 astetta, jolloin ei edes hörähtänyt sen vertaa. Ja jos vaikka olisikin ei-HO nokka, niin kyllähän siellä vielä neljä pyttyä sytyttää oikeaan aikaan, eli luulisi niilläkin jollain tapaa pyörivän?
- akku ladattu täyteen
- kaikki liittimet käyty läpi, samoin maadoitukset. Kone maadoitettu runkoon kahdella tupakan paksuisella kaapelilla
- tulppien kärkivälit tarkistettu
- manuaalilaatikon "vapaa"-kytkimen (vai mikä se nyt on) menevät johdot on pyöritelty keskenään yhteen, jolloin pitäisi mielestäni toimia, kuten ko. kytkin vaihteen ollessa vapaalla
Mitä nyt ensimmäisenä tuli mieleen:
- Voikohan tuo lambdojen puuttuminen sotkea (rikastaa seosta) niin paljon, ettei edes käynnisty? Pitänee hitsata antureiden paikat downpipen tumppeihin.
- Suuttimet on olleet ajamatta todennäköisesti muutaman vuoden, mutta silti mielestäni on aika epätodennäköistä, että kaikki suuttimet olisi jumissa tai "kusee"
No ei tuota ole kuin vähän aikaa vasta sahattu käyntiin, mutta jos jollain tulee jotain mieleen, niin vinkit on tervetulleita. Tai sitten vaan vaatii pitempää pyörittelyä. Hinaamalla ei vielä pääse kokeilemaan, kun ei ole kardaania eikä jarruja.
Mach1 -71
Re: 5.0HO ja saastelaitteiden karsinta (edit. 20.5.08)
Jatketaan vielä sen verran, että check engine-valoa ei ole kytketty, kun ei sellaista autossa alunperinkään ole.
Mach1 -71
Re: 5.0HO ja saastelaitteiden karsinta (edit. 20.5.08)
Eikö semmonen olis pirun siisti extra-feature? Muistatko, mullakin oli ns. öljyääni omassani aikoinaan. Liekö Brendakin tykästynyt siihen.302TT kirjoitti:Jatketaan vielä sen verran, että check engine-valoa ei ole kytketty, kun ei sellaista autossa alunperinkään ole.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Re: 5.0HO ja saastelaitteiden karsinta (edit. 20.5.08)
No johtasarjan mukana tulleessa manuskassa kyllä sanotaan check engine piuhojen kohdalla "this must be used", mutta silti eikö tuo ole vähän niitä amerikkalaisten "älä kuivaa kissaa mikroaaltouunissa" tyyppisiä juttuja, jolla valmistaja pesee kädet konerikon varalta?
Onkos tuolle valolle mussessa vielä joku oma moduulinsa vai onko siellä vaan pelkkä lamppu välissä?
Onkos tuolle valolle mussessa vielä joku oma moduulinsa vai onko siellä vaan pelkkä lamppu välissä?
Mach1 -71
Re: 5.0HO ja saastelaitteiden karsinta (edit. 20.5.08)
Lampun voit vaikka tinata suoraan johtojen nokkaan. kannattaahan se koittaa, mutta epäilen ettei se lampun puuttumisesta johdu.302TT kirjoitti:Onkos tuolle valolle mussessa vielä joku oma moduulinsa vai onko siellä vaan pelkkä lamppu välissä?
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Re: 5.0HO ja saastelaitteiden karsinta (edit. 20.5.08)
Lambdat toimivat vasta lämmettyään ja niitä käytetään säätöön vain tasaisessa ajotilanteessa (esim. tasakaasulla).302TT kirjoitti: - Voikohan tuo lambdojen puuttuminen sotkea (rikastaa seosta) niin paljon, ettei edes käynnisty? Pitänee hitsata antureiden paikat downpipen tumppeihin.
Re: 5.0HO ja saastelaitteiden karsinta (edit. 20.5.08)
Taitaa olla suuttimet käyttämättömyyttään jumissa. Työnsin pullollisen suuttimienpuhdistusainetta tankkiin ja nyt käynnistyminen on todella lähellä. Ei vaan raaski tolkuttomasti pyörittää ja uutta starttia tappaa
Pitänee viedä suuttimet tutulle ultraäänipesuun tai hankkia/lainata uusi setti suuttimia. Tosin koneen mukana tuli toinenkin sarja käytettyjä vakiosuuttimia, mutta mistäpä taas niidenkään kuntoa tietää.
Kenelläkään Kuopiossa lainata 19lb suuttimia, jotta voisi kokeilla pyörähtäisikö niillä käyntiin?
Pitänee viedä suuttimet tutulle ultraäänipesuun tai hankkia/lainata uusi setti suuttimia. Tosin koneen mukana tuli toinenkin sarja käytettyjä vakiosuuttimia, mutta mistäpä taas niidenkään kuntoa tietää.
Kenelläkään Kuopiossa lainata 19lb suuttimia, jotta voisi kokeilla pyörähtäisikö niillä käyntiin?
Mach1 -71
Re: 5.0HO ja saastelaitteiden karsinta (edit. 20.5.08)
No sytkämoduli olikin paskana eli savut viimein otettu. Koneessa ei ole vielä vesiä, kun muutama letku on ollut toimituksessa jo aika pitkään, joten en käyttänyt hyvin pitkää. Tyhjäkäyntiä ei käy itsekseen, mutta paneudutaan siihen enemmän, kun on vedet koneessa ja putket tehty.
Mach1 -71