Manuaali vai automaatti ?
DSG Doppel Schalt Getriebe Kaksoiskytkentävaihteisto, ts. automatisoitu käsivaihteisto ilman kytkinpoljinta (automaattinen kaksoiskytkin). Tai DSG-suorakytkentävaihteisto (direct shift gearbox). Molemmat ovat sama asia.
Mainittakoon vielä, että kaksoiskytkintä kehittävät ainakin saksalaiset ZF, Sachs ja LuK. Lähes vastaavaa ratkaisua on käytetty jo 1980-luvulla Porschen kilpa-autoissa.
Tutustumisen arvoinen vaihteisto.
Mainittakoon vielä, että kaksoiskytkintä kehittävät ainakin saksalaiset ZF, Sachs ja LuK. Lähes vastaavaa ratkaisua on käytetty jo 1980-luvulla Porschen kilpa-autoissa.
Tutustumisen arvoinen vaihteisto.
Uudessa Suomen autobildissä on juttua tästä volkkarin lootasta.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Tossa mun hankinnassa on nyt T10 manuaali, mun mielestä toi tekee autosta fordson majorin
koneessa on hyvin pauhua, mut eihän tolla saa nopeaa kiihdytystä millään! taitaa C4 tulla tilalle.. saa mukavuutta muutenkin lisää. onhan tehokas kone ja manual jotenki härskin rutaali, mutta .. emmie tykkää. (65 fb)

Minä olen juurikin haaveilemassa päinvastaisesta vaihdosta. Tuo C4 ei vaan oikein toimi jos perä ei ole aavikko. Kyllä autolla pitäis voida kruisaillakin myös moottoritietä pitkin ilman että jatkuvasti on kierrokset yli 3000. Tietenkin jos sinne tiputtais AODn vois homma olla erilainen.Anonymous kirjoitti:Tossa mun hankinnassa on nyt T10 manuaali, mun mielestä toi tekee autosta fordson majorinkoneessa on hyvin pauhua, mut eihän tolla saa nopeaa kiihdytystä millään! taitaa C4 tulla tilalle.. saa mukavuutta muutenkin lisää. onhan tehokas kone ja manual jotenki härskin rutaali, mutta .. emmie tykkää. (65 fb)
Eikun vaihtokauppaa tekemään??MarkkuJ kirjoitti:Minä olen juurikin haaveilemassa päinvastaisesta vaihdosta. Tuo C4 ei vaan oikein toimi jos perä ei ole aavikko. Kyllä autolla pitäis voida kruisaillakin myös moottoritietä pitkin ilman että jatkuvasti on kierrokset yli 3000. Tietenkin jos sinne tiputtais AODn vois homma olla erilainen.Anonymous kirjoitti:Tossa mun hankinnassa on nyt T10 manuaali, mun mielestä toi tekee autosta fordson majorinkoneessa on hyvin pauhua, mut eihän tolla saa nopeaa kiihdytystä millään! taitaa C4 tulla tilalle.. saa mukavuutta muutenkin lisää. onhan tehokas kone ja manual jotenki härskin rutaali, mutta .. emmie tykkää. (65 fb)

-Jukka-
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Jos manuaali tekee autosta Fordson Majorin, niin mitä tekee automaatti - big lizzie?Anonymous kirjoitti:Tossa mun hankinnassa on nyt T10 manuaali, mun mielestä toi tekee autosta fordson majorinkoneessa on hyvin pauhua, mut eihän tolla saa nopeaa kiihdytystä millään! taitaa C4 tulla tilalle.. saa mukavuutta muutenkin lisää. onhan tehokas kone ja manual jotenki härskin rutaali, mutta .. emmie tykkää. (65 fb)




"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Eääääh! tossahan sitä aikaa menee ku polokimia eestaas vatkaa, ja jotain karahkaa siirtelee. eihän toi osaamisesta uo kiinni, vaan mukavuudesta/näpäkästa vaihtamisesta! kyllä ku tempastaan prepattu C4 loota niin ei tarvi ihimetellä,vaan keskittyä ratin veivaamiseen. mulla on kaikki aikasemmat jenkit ollu tomaatteja, pelkkää plussaa urhelullisemmassakin kurvailussa.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Kaverin Fordissa 429 + 4v nascar toploader kyydissä istuneena olen entistäkin kovempi manuaalin kannattaja. Kyyti oli kovaa ja siinä sai hyvän kuvan manuaalin raakuudesta. Karu laite, palautti motivaatiota kummasti auton kimppuun käymiselle. Voima tuntuu olevan enemmän kun ei turbiini luista -> tästä seuraa toisille tärkeä pienempi gason kulutus, pienemmät matkakierrokset, ei tarvita vaihteistoöljyn lauhdutinta jne.
Yksi vika manuaalissa on... Leukaperät kipeytyivät koeajosta johtuneesta kestohymystä
Kyllä automaatillakin pärjää, mukava ruisingilla, ruuhkassa ja mäkitarteissa. Kummallakin laatikolla pärjää tilanteessa kuin tilanteessa. Makuasioitahan nämä ovat.
Yksi vika manuaalissa on... Leukaperät kipeytyivät koeajosta johtuneesta kestohymystä

Kyllä automaatillakin pärjää, mukava ruisingilla, ruuhkassa ja mäkitarteissa. Kummallakin laatikolla pärjää tilanteessa kuin tilanteessa. Makuasioitahan nämä ovat.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Fastback kirjoitti:Kaverin Fordissa 429 + 4v nascar toploader kyydissä istuneena olen entistäkin kovempi manuaalin kannattaja. Kyyti oli kovaa ja siinä sai hyvän kuvan manuaalin raakuudesta. Karu laite, palautti motivaatiota kummasti auton kimppuun käymiselle. Voima tuntuu olevan enemmän kun ei turbiini luista -> tästä seuraa toisille tärkeä pienempi gason kulutus, pienemmät matkakierrokset, ei tarvita vaihteistoöljyn lauhdutinta jne.
Yksi vika manuaalissa on... Leukaperät kipeytyivät koeajosta johtuneesta kestohymystä![]()
Kyllä automaatillakin pärjää, mukava ruisingilla, ruuhkassa ja mäkitarteissa. Kummallakin laatikolla pärjää tilanteessa kuin tilanteessa. Makuasioitahan nämä ovat.
Nyt olis sisään ajo tehty ja koneen säädöt paikallaan,otetaan uusinta kun
tulet käymään