Syylärin koko?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

FBFIN65 kirjoitti:Tohon kysymykseen kuinka ison syylarin saa 65 erlyyn ilman akun siirtoa ei tainnut tulla vastausta ? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia/suosituksia
Mulla oli joskus jonkun -72 Mussen 2-rivinen ja pelas suunnilleen yhtä hyvin kuin nykyinen 3-rivinen 65-66 mallinen. Eli ei piisaa montaa ratakierrosta.

Se oli oikealta kiinni normikohdasta ja vasemmalla oli peltilätkät välikappaleina kiinnitykseen.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Moottorin jäähdytystä voi tehokkaasti parantaa myös öljynjäähdyttimellä, joka samalla lisää jonkin verran myös öljykapasiteettia, jota voi lisätä myös isommalla öljypohjalla esim. Cantonilta.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

FBFIN65 kirjoitti:Tohon kysymykseen kuinka ison syylarin saa 65 erlyyn ilman akun siirtoa ei tainnut tulla vastausta ? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia/suosituksia
Siirrä sovinnolla se akku takakonttiin!! Eihän sulla kuitenkaan, mikään pussihousumalli, ole.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

En siirrä. Pidetään keula painot kohillaan :)
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Syylärin koko?

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Ite hommasin 19x22 kokoisen Griffinin alumiinisyylärin. Syyläri istuu kokonsa puolesta todella hyvin konehuoneeseen. Jopa akku mahtuisi olemaan alkuperäisellä paikalla, mutta omassani se on siirretty jo aikapäiviä sitten takakonttiin.
Ongelma on kuitenkin syylärin kiinnitys! Tässä mallissa ei ole minkäänlaisia korvakkeita tai ylipäätänsä muita kiinnikkeitä. Miten olette kiinnittäneen tuollaiset syylärit omiin autoihinne? Itse olen kallistunut siihen, että käyn hitsauttamassa päätyihin alumiiniset korvakkeet, joiden läpi laitetaan esim kierretangot jotka kiristellään muttereiden avulla koriin. Ylä- ja alareunan "kanttaukset" on niin matalat, ettei Musse67:n aikaisemmin esittämät poratut reiät onnistu.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Syylärin koko?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mulla siinä oli justjajust sen verran huulta, että sen jotenkin sai siitä kiinni.TÄSSÄ huonohko kuva. Päälle laitoin alumiinisen "kannen".
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Syylärin koko?

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Nyt se allstaari sitten hajosi! :evil: Eipä pitkään kestänyt, vuoden.
Jostain tihmii nestettä pihalle, ihan vähän, mutta kuitenkin tulee. Tarkemmin en ole vielä vuotoa paikallistanut, kun on sähköflekti siinä vuotopaikan edessä. Pitää se napata vielä irti että tarkemmin löytyy paikka. Ajattelin että voisiko laatikkoöljyn jäähdytin olla syyllinen kun se on siinä syylärissä kiinni niillä "läpikiinnitysjutuilla" kiinni, että olisiko se hangannut putken rikki? Vai onko yksinkertaisesti vain pettänyt jostain.
Korjuutus ei varmaan kannata kun alle 200 € saa uuden (yhtä hyvän :D )
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re:

Viesti Kirjoittaja MouTine »

veekoo kirjoitti:Laittakaapa kokemuksia noista julmetun isoista syylareista kesan jalkeen tanne boardille.. Meinaan olis kiva tietaa, kuinka iso on liian iso. Takalaisen kerhon aijat osasi kertoa, etta jos laittaa liian virtaavan ritilan keulille, niin vesi ei ehdi jaahtya, vaikka kapasiteettia olisi muille jakaa. Menee lapi liian pikasesti ja tulee lamposena ulos... Kokemuksia kehiin!
Tulipa näin työajalla lueskeltua topickia alusta asti läpi. Eli eli... Hyvin on toiminut tuo oma kokonnpanoni. Koskaan missään rataajotilanteessa ei ole lämmöt nousseet yli 95*C. Normi pikatie takaa-ajossa tms kohelluksessa missä ajoviimaa vaan on niin kenno on kyllä jäähdyttänyt ja lämmöt pysyneet 85*C nurkilla tai alle. Jotenkin tuntuu että nuo tupla-flektit vetää sen verta paremmin kuin orkkis että ilmastointikin puskee kylmempää. Voi olla että käy vähän liian kylmän. Tarvii dynopäiville ajaa kuumaksi.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Syylärin koko?

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

joo.. Alsasyylari jo painon takia.. ALLSTAR ja GRIFFIN myös vaihtoehdot...
koot Allstar 19x26,28"x2" - Griffin 26-27.5"x19x3" myös korkki paine vaikuttaa
lämmön ylläpitoon liian löysä korkki päästää ilmaa ja kohottaa veden lämpötilaa.
Rallia kun ajetaan niin tiukempi korkki ei puhalla niin helposti ulos...
mutta kaikki rattori yms viritykset on myös toimivia .
automaatti-laatikon jäähdytys kannattaa myös huomioida kun vaihtaa
orkkis lämmönvaihdintyyppisestä johonkin muuhun.
erillinen kuuleri lootalle.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Syylärin koko?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Eikös tuo tiukka korkki aseta paisuntasäiliölle pieniä vaateita, eli sitten kun korkki aukeaa niin paisuntasäiliön tulee ottaa lasti vastaan kohtuu nopeasti? Mulla on nyt Howe:n valmistama alusyyläri, 31,75" x 20" ja Fordin lähdöillä, tuntuu toimivan vielä ihan mukavasti ja oli halapa 205 usd.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Syylärin koko?

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Ainiin... AFCO ja HOWE on myös hyvä. kokoja myös löytyy,
Paisarina ei sillon kannata pitää kertakäyttö mehupulloa
ainakaan kovimilla korkeilla ...
Alumiisia/muovisia /malleja paisunta löytyy monelta valmistajilta joissa
tyhjennys mahdollisuus- ei tarvitse irroitella välillä.

Rallikorkkien paine alkaa rajat 19- loppuu 32 psi
aloitus korkiksi jos on tarvetta 19-21PSI joko vivulla tai ilman.
omassa käytössä muistaakseni 21-25 psi korkki .
ei oo keitelly,vaikka on kuumana käynyt..

ps. Natikoihin sitten AJAMAAN tuleville,jokaisessa autossa pitää olla
jäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliö tai sen tilalla
vähintään 1-1/2litran kova limpparipullo kiinnitetynä on minimi,niin pysyy pahimmat
mehut pois radalta. niin ei tartte siellä haeskella puteleita... :wink:
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: Syylärin koko?

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Tapsa kirjoitti: ps. Natikoihin sitten AJAMAAN tuleville,jokaisessa autossa pitää olla
jäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliö tai sen tilalla
vähintään 1-1/2litran kova limpparipullo kiinnitetynä on minimi,niin pysyy pahimmat
mehut pois radalta. niin ei tartte siellä haeskella puteleita... :wink:
Puolen litran lonkerotölkissä on kyl mehut pysyny :lol:
Go tell Alice....
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Syylärin koko?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Testasin paisuvan nesteen määrän 1 1/2 litran fantapullolla. Lämpimäksi käytettynä ilman rasitusta paisu n. 3 dl. Hommasin Moroson n. litran vetoisen alumiinipöntön joka toimii kahteen suuntaan eli se imee jäähtyessään nesteet takaisin syyläriin. Kyllä tommoinen limppapullokin toimii kun laittaa tarpeeksi pitkän letkun joka ylettyy pullon pohjalle asti.

Mun korkki taitaa olla 22-24 psi.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Syylärin koko?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Fastback kirjoitti:Testasin paisuvan nesteen määrän 1 1/2 litran fantapullolla. Lämpimäksi käytettynä ilman rasitusta paisu n. 3 dl. Hommasin Moroson n. litran vetoisen alumiinipöntön joka toimii kahteen suuntaan eli se imee jäähtyessään nesteet takaisin syyläriin. Kyllä tommoinen limppapullokin toimii kun laittaa tarpeeksi pitkän letkun joka ylettyy pullon pohjalle asti.

Mun korkki taitaa olla 22-24 psi.
Vaihtoehto on myös tuoda letku alakautta! Ei tarvi täyttää säiliötä letkulla.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Syylärin koko?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Tai muuttaa järjestelmän nykyautojen mukaisesti paineistetuksi. Tinaa syylärin korkin umpeen ja hommaa tarkoitukseen kuuluvan paisuntasäiliön. Näin veden haihtuminenkin pienenee.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Vastaa Viestiin