Automaatista

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Automaatista

Viesti Kirjoittaja Jone »

Tossa on jo jonkin aikaa vaivannu sellanen asia, että mitens toi C4 lootan tulis pitää auto paikallan seistessä? Mulla ainaki pitää turvautua käsijarruun jo mitättömässäki ylämäessä, ku rupee muuten nytkähtelee taaksepäin, vaikka olis P asennossa vaihtaja.
Onko normia, vai jotain sökönä? :QQ:
Mustang HT 64½ 289 aut.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: Automaatista

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Kuulostaa kyllä siltä että vivuston säätö on pielessä. Kun keppi on P-asennossa, laatikko lukittuu mekaanisesti ja auto ei liiku mihinkään. Auto ylös ja säätämään shifteriltä laatikolle menevää tankoa. Tangossa on toisessa päässä hahlo, josta säätö tapahtuu. Eli kun shifteri on P:llä, laatikon vaihteen siirrin on täysin taka-asennossa.
Avatar
Jone
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 20 Elo 2005, 18:33
Auto: Ford Mustang HT 1964½
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Automaatista

Viesti Kirjoittaja Jone »

Oukei. Pitää tutkia asiaa kunhan lumet sulaa pukilta. Vaihteet muuten pelaa hyvin. Tosin alipaineletkua ei mee imusarjalta laatikkon, muttei oo menoa haitannu :roll: Ja tuosta paikallan pysymisestä vielä...ei oo eroa sillä onko pykälässä se "P" tai "D", sama efekti.
Onpa käyny jokin luistamis ongelmakin mielessä, mutta eipä oo vielä oikein kokemusta näistä automaateista.
Tattista.
Mustang HT 64½ 289 aut.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Automaatista

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Laatikossasi on Parkki hammasratas johon lukittuu mekaanisesti liukutanko VAIN parkkiasennossa, tai ainakin pitäisi.
jos shifterin säädöistä huolimatta EI PYSY parkilla syy kulunut tanko tai muuten joku joskus runnonut väkisin tms .
PELKKÄÄ PARKKIASENTOA EI PIDÄ KÄYTTÄÄ MÄKI YMS PAIKOISSA!!!
KÄYTTÄKÄÄ KÄYTTÄKÄÄ KÄSIJARRUA LISÄNÄ.
eli ENSIN KÄSSÄRI , SITTEN PARKILLE JA SITTEN KÄÄNTEISESTI- PARKKI POIS JARRULLA
PAINAEN SITTEN KÄSSÄRI POIS. EI PAUKU YMS JA AUTOHALLINNASSA...
se säästää parkkilukkoa,ristikoita ja ei rusahda vapaalle vaihdoissa.
muutama tapaus ollut että parkki on pettänyt ja kärry liukunut omia aikojaan..
onneks ei mitään silloin isompaa sattunut!!
toinen asia, jos parkkilukko on kulunut pahasti se voi jäädä
jumiin painon alla... sitä on kiva sitten repii,vivustot vääntyilee yms.
Olen ollut mukana työntämässä ylämäkeen kun kaveri ei saanut muuten vapaalle...
Vastaa Viestiin