Toimituskulut Summitista tilattaessa?

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Aku_81
Aina äänessä
Viesti:

Re: Toimituskulut Summitista tilattaessa?

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Homer65 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:
Tapsa kirjoitti:joo... kun taalan kurssista höyrytään, NYT olis korkea aika jokaisen
tilata ITSE osansa tai kimpassa muutaman kaverin kanssa
niin ei tartte sitten kärvistellä näitä hintoja täällä.
sittehän näkee miten kätevää/halpaa se on....
Tunnen monta kaveria ketkä ostavat kaikki osansa kotimaisilta firmoilta. En näe siinä mitään väärää, onhan se helppoa ja jos tulee riitatilanteita niin on helppo sopia asioista suomen kielellä ja jos ei ala sujumaan niin aina voi käydä paikanpäällä. Tilanteissa jolloin on sikakiire, kuten että osa pitää saada nyt, niin mikään ei voita kotimaista putkaa, kun osan voi vaikka hakea paikanpäältä jotta homma jatkuu.
Aina kannattaa muistaa: Jos kaikki tilaisi osat itse, ei suomessa olisi yhtään osatoimittajaa, mistä silloin ostetaan HETI osat. Selvää on, että "välikäsi" ottaa omansa, ..so. Tähänasti kaikki kotimaasta, usealta eri toimittajalta.
Niinpä, mutta kotimaisia osatoimittajia on varsinkin siitä syystä että moni ei halua tilata ulkomailta ja päälle vielä se että jos jotain paketista uupuu mutta on veloitettu voi
kotimainen toimittaja helpommin saada sen, kuin että joku P.A.-suomesta lähettää jenkkilään s-postia että puuuttuu jotain jne. Helpommin toisessa päässä noteerataan sellainen joka kymmenillä tuhansilla tilailee vuodessa kuin P.A. joka tilaa pari hassua puslaa ja jonkun muun kulutusosan muutamalla kympillä.
Go tell Alice....
Sulkava
Mega-addikti
Auto: 1995 Mustang

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

Lähes kaikki meidän autojen osat on hankittu suomalaisilta toimittajilta 8) Kyllähän tässä nettimaailmassa on erilaista kuin ennen :).

toi mun Edelbrock sarja; meni tilaukseen viime keväänä 2007... :shock: :shock: :shock: ja useiden useiden useiden ihmeellisten sattumien seurauksena USA heppu sai sen perille vasta nyyyyt :roll: :roll: :roll: noo eihän tässä kiire ollutkaan....... :krooh: :krooh: :krooh:

kerkes vaan suunnitelmat muuttua kokonaan :roll-roll: :roll-roll: :roll-roll:
ja nyt siis myynnissä.

Olen ruåtsailasen Musse clubin jäsen...klpilehdessä ilmoittaa aika monta Musse osamyyjää ... kummaa tai ei näistä veden takaisista myyjistä ei juuri Suomessa edes puhuta :idea: :idea: :idea:
ei oo kaukana hurauttaa paukku kädessä viikinmaailmassa Tukholmaan ja samalla vaikka jutustella selvää suomee Sergels torin pitkätukkien kanssa :roll-roll: :roll-roll: :roll-roll: :roll-roll:
osien kysely onnistuu ruåtsiksi ja englanniksi ku sieltä jenkkilästä ne on ruottiinkin päätynyt....
tossa mun linkissä on ruåtsin klupin sivulinkki--siellä on osto-myynti myös jäsenten osille ja kamppeille....
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Juu, minullakin on ostokokemusta Niemensivusta, Tradepartsista, Racers Placesta, US-Partsista ja Tuumacidistä. Osalta ostan edelleen tavaraa ja tarjouksia se minäkin katselen. Pahoittelen sulkava kun tulin huutelemaan sun myynti-ilmoitukseen, se on itse kunkin asia millä hintaa tavaransa myy ja itse kunkin asia millä hintaa tavaransa ostaa. Pieni osa harrastajista ketkä ostavat osansa itse suoraan jenkeistä, joka tuskin ihan hirveästi vaikuttaa kenekään myyntiin. Tässäkin on kaksi eri asiaa toimia yksityisen myyjän tai Summitin tai Jegsin kaltaisen ison toimittajan kanssa. Yksityinen pystyy kusettamaan kyllä. Työtä korjaavat toimenpiteet tosin vaativat, kukaan ei tule sinulle palauttamaan rahaa jos ei itse toimi asian eteen. Ison firman kanssa toimiminen on vaan niin paljon helpompaa, KUN tietää mitä tarvitsee. Esim. Summitracingin nettisivut ovat todella yksinkertaiset, rekisteröityminen helppoa ja tilaaminen vielä helpompaa. Luottokortti on tietysti välttämätön. Mitä enemmän olen jenkeistä tilannut niin sitä matalammaksi on ostokynnys laskeutunut. Mustangin entisöinti osat ostan vielä suomesta mutta muut viritys tms. osat tulevat kyllä suoraan jenkkilän tukkureilta tai kavereilta ketkä ostavat summitilta suoraan. Säästö se pienikin säästö, kyllä minä olen sen verran perseaukinen että mielelläni säästän sen +10%. Jos olisin pystynyt säästämään koko projektissani 10 % niin se olisi muuten uusi alakerta ostettuna kotitallissa.

Hyvin se taas toimi, kaikki tuli kuten tilattu ja aikaa otti viikon, kunnes dhl kiikutti paketin kotio. Kyllä mä luulen, että amerikan auton osien Ellosta eli Summittia kiinnostaa melko lailla asiakaspalaute. Internet on vaan aika vahva väline nykypäivänä, jos homma ei toimi niin kyllä sitä voi rummuttaa jenkkiforumeilla. Jos on osannut tilata ulkomailta, niin varmasti osaa myös rummuttaa asiasta ulkomaisilla nettiforumeilla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
2065
Mega-addikti

Viesti Kirjoittaja 2065 »

Ihan vain kuriositeettina. Osatilauksista ulkomailta on täällä palstalla keskusteltu paljon aikaisemminkin tässä esim. linkkejä niin saadaan aiheesta lisää tämän saman otsikon alle... :D Hakua vain kehiin...

http://www.mustangclub.fi/board/viewtopic.php?t=1100

http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... &sk=t&sd=a

http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... ght=#14360
Sulkava
Mega-addikti
Auto: 1995 Mustang

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

Fastbaakille tiedoksi HYVÄ että otit asian esille !!!!!!!!

tästä aiheesta on niin paljon "mutu" - juttuja ja kylläpäs on Suomessa kallista ku kataloogissa on vaan 100 taalaa ja muunnin antaa alle satasen euroissa......

kyllä meidänkin autoissa on osaa melekein jokaiselta suomalaiselta myyjältä joka osia Fordiin myy....JA KERTAAKAAN EN OO KATUNU NÄITÄ OSTOKSII !!!!!!!!!!!!!!!!

JA HYVÄ ETTÄ MAINOS LEVIÄÄ JOKA TOPIIKKIIN..... :D :D :D :shock: :shock: :shock:
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

En ole myöskään katunut mitään ostostani, en kotimaisilta tai ulkomaisilta tukkureilta. Aina on toiminut.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin