Kaksikalvoisen alipainesäätimen kytkentä

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1329
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Kaksikalvoisen alipainesäätimen kytkentä

Viesti Kirjoittaja Late »

Kuinka alipaineletkujen oikea reititys kulkee tuollaiseen kaksikalvoiseen (moottorin lämpötilan mukaan reagoivaan) virranjakajan alipainesäätimeen? Edellisen omistajan jäljiltä menee vain yksi letku suoraan imusarjalta säätimen uloimpaan porttiin. Lämpötilatunnistin termostaattikotelossa on paikallaan, mutta kaikki lähdöt tulpattu.

Kone tuntuu näilläkin toimivan ihan hyvin, mutta olisi kiva testailla järjestelmän toimivuutta. Mahtaako systeemillä olla käytännön merkitystä?

Kone on 351C -72 Edelbrockin kaasarilla, ja vaihteistona automaatti.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Anagonda67
Aktiivi
Viestit: 109
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
Paikkakunta: Karkkila

Re: Kaksikalvoisen alipainesäätimen kytkentä

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 »

Dodii, -74 Mawes meni näin, imusarjasta tunnistimeen tunnistimesta alip.kellon taaempaan(sivuun). Kaasarin jalasta/rungosta alip.kellon ulompaan(pääty) liittimeen.

Eli vaikuttas olevan väärin? Letku imusarjasta eikä kaasarin lähdöstä tällä hetkellä. Täysi vacuumi kokoajan.

Ton ideahan on se että kone lämpimänä myöhästyttää ajoitusta moottorijarrutuksen aikana... Päästöt pienenee. Ja käsittääkseeni jos toinen letku puuttuu, ei säädä ajoitusta oikein.

Korjatkoon joku jos muistin väärin, Mawe ajoista on jo n.10v :D .
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10

"Six Power Forever"
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Re: Kaksikalvoisen alipainesäätimen kytkentä

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

yks vaihtoehto, vaihda saastehärpäle single versioon , sulla nyt varmaan punaraita versio
vaihda keltaraita versio single ja push-in tyyppiä. sopii vm 72-84 C-4 laatikoihin.
osanumerot : TRANSTAR 26830C tai FORD D2AZ-7A377A sillä pääset siitä letku
ongelmasta .
Vastaa Viestiin