Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Kevät kun tulee niin alkaa aina tekemään mieli autoa . Olen ajatellut kääntyä Mustangiin, kertokaahaan viisaammat vähän mitä kannattaa ottaa huomioon. Periaatteessa ihan museorekkareissakin oleva kävis. Pitäis tosin olla sellainen mitä ei tarvii koko ajan olla korjailemassa, diggaan ajella autoilla enkä niinkään korjata niitä. Kiitos infosta jo etukäteen.
Vähän tarkennusta, ehkä, voisi olla. Suuntaa antava vuosi- mallihaarukka, hinta ( lähinnä kait yläraja ), tekniikka jos väliä. Näyttää olevan myyntiosastolla ihan tuoreitakin ilmoja, HHPlla on kanssa ollut kalustoa myynnissä.
Hyviä vinkkejä olet jo saanut. Joko se mieleinen mustangmalli on löytynyt? V8 konella olevaako etsiskelet? Pistä vähän lisää infoa niin
kyllä vinkkejä rupeaa varmasti tihkumaan...
Nettiautosta pikkaisen katselin tuota 74 vm. V6 Mustangia ajoneuvo Id: 1642112. Hinta ei ainakaan ole kovin paha. Onko kommentteja?
Kyseisestä yksilöstä en osaa sanoa mitään, mutta juuri meinasin sanoa, että on niitä muitakin kuin ne alkupaan earlyt. ''2-koppaisia'' näkee harvemmin liikenteessä.
Kannattaa käydä ehdottomasti katsomassa, varsinkin jos itseä miellyttää.
Allekirjoittanutkaan ei ollut niin kauheasti innostunut näistä Fox-mustangeista(79-93), kunnes kävi katsomassa livenä.
Mitenkä nuo automaattilaatikot kestävät, mitä remppoja niihin on odotettavissa ja saako tuohon malliin sitten varaosia kun laatikko levahtaa? Onko kannattavaa siirtää museorekkari autoa takaisin normaaliin ajoon? Kun olishan tolla ihan kiva sitten ajellakkin jos investoinnin tekee.
Laatikko, voimansiirto, moottori niinkuin muutkin auton osat kunnostettuina/korjattuna/uudella osalla korvattuna varmasti kestävät lähes maailman ääriin jos kyseessä ns. normikäyttö vakiolla/vähän piristetyllä koneella. Jos konetta piristetään reilusti ja auto on jokapäiväisessä rallikäytössä korjaustarve varmasti suurempi. Kokonaisuutena auto on mahdollista muuttaa kestämään suuriakin tehoreservejä ja raskasta kaasujalkaa. Pitää vaan rakentaa oikeanlainen kombo käyttötarkoitustaan vastaavaksi ja käyttää sitä sen mukaan.
Se mitä remontteja on tiedossa, pitää muistaa että kyseessä on kymmeniä vuosia vanha peltilehmä, että odotettavissa voi olla ihan mitä tahansa. Periaatteena jos ei itse ole mikään virtuoosi autonlaittaja kannattaa ostaa mahdollisimman valmis auto ja ottaa vaikka vähän lainaa lisää että saa vielä parempikuntoisen, koska pienenkin remontin teettäminen maksaa korjaamolla huimasti.
Osiahan tehdä koko ajan lisää ja käsitykseni mukaan autonhan voi rakentaa vaikka tyhjästä. Kotimaasta löytyy useita osatoimittajia joilta saa myös asiantuntevia neuvoja. Tässä muutama:
Tuumacid
Tradeparts
Peter Nyman
Racers Place
Aulis Hämeenkorpi
jne...
Toki ulkomailta voi tilata itsekin, mutta mahdolliset riskit kärsit itse:
Mustangsunlimited.com
Mustangplus.com
Summitracing.com
jne...
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Riskit kärsitään ite ulkomailta tilattaessa, mutta säästöä myös kertyy. Summitin kuin Mustangsunlimitedinkin tilausprosessi toimii kuin junanvessa ja osat tulevat kotiovelle asti. Pitää tietää mitä haluaa, eikä jättää sitä jenkkien päätettäväksi. Toimittaa osanumerot mitä haluaa ja montako kappaletta, niin vielä ei ole pettänyt kertaakaan. Kerta se tosin ensimmäinen. Kotimaisista Mustangtaitajista jäi puuttumaan Tmi Seppo Niemensivu Porista, pystyy toimittamaan vaikka Ford aluskalsarit ja osaamista löytyy. Osatoimittajista homma ei jää kiinni.
Nyt dansteelin pitää vaan löytää se malli mikä omaa silmää miellyttää eniten suhteessa hintalappuun. Kova hintalappu monissa tapauksissa tarkoittaa myös hyvää autoa. Ostotilannetta silmälläpitäen kannattanee ottaa joku Mustangeihin perehtynyt heppu mukaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
dansteel kirjoitti:Mitenkä nuo automaattilaatikot kestävät, mitä remppoja niihin on odotettavissa ja saako tuohon malliin sitten varaosia kun laatikko levahtaa? Onko kannattavaa siirtää museorekkari autoa takaisin normaaliin ajoon? Kun olishan tolla ihan kiva sitten ajellakkin jos investoinnin tekee.
Tuohon museorekkari kysymykseen... On jokaisen oman harkinnan varassa, mitä autolleen tekee, mutta esim. itse en lähtisi museorekisteröityä autoa muuttelemaan. Normaaliin ajoon sen kyllä voi mielestäni ottaa aivan hyvin, saapahan ajella laillisesti paljon enemmän. Kyllä sen takaisin museorekisteriin vielä saa, jos se on sellaisenaan jo kerran museoitu.
Velipoijjalla on museorekisteröity KE10 1969 Corolla, ja ei sillä kyllä 30 päivää enempää vuodessa ajelisikaan. Mustangit on eri juttu, ne on tehty ajettavaksi
dansteel kirjoitti:Onko kannattavaa siirtää museorekkari autoa takaisin normaaliin ajoon? Kun olishan tolla ihan kiva sitten ajellakkin jos investoinnin tekee.
Kyllä museorekisteröidyllä autolla voi laskettaa menemään vaikka ympäri vuoden, kun ei ota siihen museo vakuutusta vaan tavallisen liikennevakuutuksen. Näin ainakin vielä muutama vuosi sitten... Museo autoa saa "tuunata" aikakauden osilla. Onhan moni Suomen Historic ralliautoistakin museorekisterissä !
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Fastback kirjoitti:Nyt dansteelin pitää vaan löytää se malli mikä omaa silmää miellyttää eniten suhteessa hintalappuun.
Jos pikkukakkonen miellyttää, niin siinä on useinkin halvimmasta päästä hinta/laatusuhde, koska ei ole korimallina suosittu. Samalla hinnalla, millä saisi jonkun early-rytökasan, pitäisi saada jo hyvä Mustang II. Jos ostat sen, niin pidä ihmeessä museona, koska sellaisena se on myös helpompi halutessa myydä.
Fastback kirjoitti:Ostotilannetta silmälläpitäen kannattanee ottaa joku Mustangeihin perehtynyt heppu mukaan.
Jos Mustang on melko varma ostos joku päivä, niin kannattaa heti liittyä klubiin. Sitä kautta tietotaito lisääntyy ja ostaminen ja oston jälkeinen aikakin on helpompaa. Kummasti jäsenet saavat enemmän vinkkejä ja neuvoja.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS