Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Modified Mustangs lehteä selatessa tuli vastaan juttu MAF hot wire eli sensorista ja tyhjäkäynnistä.
Jutussa kerrottiin että hyvin usein tyhjäkäynti ongelmat ao. autoissa johtuu likaisesta sensorista -- jonka siis voi puhdistaa aatttelin pääsiäisenä tarkastaa molemmista autoista ton sensorin likaisuuden ... olisko kellään kokemusta ???? tyhjäkäynti kun helposti vaeltelee noissa kaseissa,,,,,
niin ja missä se sensori on ...????
MAF eli mass air flow on sielä lähellä ilmanputsaria. Ruuvaat ne kaksi lukkotorxia siitä päältä pois ja varovasti nostat kuumalanka paketin kohtisuorassa ylös, niin ettet kosketa mihinkään niillä kuumalangoilla. Ne on wolfram-lankoja ja herkkiä irtoamaan. Niitä on siinä kahden tapin päässä kaksi kpl. Sumutat runsaalla määrällä elektroniikka sprayllä ne puhtaaksi. Älä käytä paineilmaa, äläkä mitään mekaanista. Likaiset ovat yleensä tummia tai mustia, puhdas on vaaleen harmaa. Anna kuivua ja varovasti paat MAF:in runkoon reijästä takaisin. Muista O-rengas. Perus huoltohommia, varsinkin jos käyttää öljyttävää sukkahoususuodatinta.
Toiminta ideahana noissa on että ne sähköllä ne lämmitettään kuumaksi ja moottorin imuilma jäähdyttää niitä ja ecu aistii lämmitykseen tarvittavan virran ja näin päätteleen ohi virtaavan ilma määrän.
Juuri CRSC:n puolella yksi BOA moottori saatiin tajuihinsa ja bensan kulutus alas tolla puhdistuksella.
Liitämpä tähän ketjuun, kun sattuu niin kohdalle.
95 GT:n tyhjäkäynti starttauksen jälkeen nätti 850 kierr. koskeppa kaasupolkimeen niin heti 1500-1800 kierr. eikä laske.Uusin kaikki kansista ylöspäin olevat tiivisteet, katsoin letkut, liitokset, puhdistin anturit.
Koneessa alukannet, nokka vaihdettu, mutta eihän noilla pitäisi vielä moista ongelmaa tulla.
Edellinen omistaja oli poistanut EGR:toiminnasta, miksi, en tiedä, nyt sekin pelissä mukana.
Siis kone käy tasaista tyhjäkäyntiä, mutta korkeella, ei vaella.
stang-95 kirjoitti:Liitämpä tähän ketjuun, kun sattuu niin kohdalle.
95 GT:n tyhjäkäynti starttauksen jälkeen nätti 850 kierr. koskeppa kaasupolkimeen niin heti 1500-1800 kierr. eikä laske.Uusin kaikki kansista ylöspäin olevat tiivisteet, katsoin letkut, liitokset, puhdistin anturit.
Koneessa alukannet, nokka vaihdettu, mutta eihän noilla pitäisi vielä moista ongelmaa tulla.
Edellinen omistaja oli poistanut EGR:toiminnasta, miksi, en tiedä, nyt sekin pelissä mukana.
Siis kone käy tasaista tyhjäkäyntiä, mutta korkeella, ei vaella.
Oletko tarkistanut ja puhdistanut tyhjäkäynninsäätimen? Jos se on likainen, voi jumittaa.
-oireet samat lämpimänä
-toimii muuten hyvin, käynnistyy hyvin, ei sammuile
-mieto nokka, Ford racing M-6250-E303
puhdistelin tyhjäkäyntimoottoria elektroniikkasprayllä, olikohan sopiva aine?
stang-95 kirjoitti:-oireet samat lämpimänä
-toimii muuten hyvin, käynnistyy hyvin, ei sammuile
-mieto nokka, Ford racing M-6250-E303
puhdistelin tyhjäkäyntimoottoria elektroniikkasprayllä, olikohan sopiva aine?
Sen voit pestä vaikka liuotinpesuaineella (anna vaikuttaa jonkun aikaa) ja sen jälkeen "ruikit" sinne WD40:stä tai vastaavaa.
Toiminnan voit tarkistaa antamalla sille sähköiskuja, siis 12 volttisia, näet ja kuulet liikkuuko,napsukko solenoidi siellä sisällä.