
Auto tuli Californiasta, mutta on valmistenumeron mukaan toimitettu uutena Memphisiin (varmaan Elvikselle), tuossa muita VIN-dekooderilla löytämiäni tietoja:
Warranty Number: 8F01Cxxxxxx
Year: 8 1968
Plant: F Dearborn, MI
Body Series: 01 2 Door Hardtop
Engine: C 289 2v V8
Unit: xxxxxx
Miscellaneous Vehicle Data
Body: 65A 2 Door Hardtop, Standard Interior
Color: N Diamond Blue
Trim: 2B Lt. Blue Crinkle Vinyl and Dk. Blue Kiwi Vinyl, Standard Interior
Date: 18U July 18, 1968
D.S.O: 63 Memphis
Axle: 2 2.79:1, Conventional
Trans: W C4 Automatic
Eli aika perustekniikkaa, sisustan ja ulkokuoren väri on ehtinyt vaihtua ainakin kertaalleen tehtaalta lähdön jälkeen, ulkokuori on tällä hetkellä keltainen, American Joen tekemä "myntimaalaus", tuskin tuo on tosin kaupankäyntiä parantanut.

Noniin, asiaan, Hevonen ei suostunut starttaamaan, joten lykättiin se suurempia miettimättä traileriin:

Seuraavaksi auto sitten työnnettiinkin talliin kuivamaan, ja alettiin tutkailemaan että mitäs sitä tulikaan ostettua...


Onhan se ainakin keltainen, niinkun pitikin, maalipinta ei ole paremmassa kunnossa kun oli olettamuskaan, maalipinnassa on enemmän appelssiinia kun Prisman hedelmäosastolla. Mutta maalissa ei American Joe ollut säästellyt, oli maalattu mm. ovien lukot ja takapaksin tiivisteetkin. Samaten konehuone oli keltaisen maalipölyn peitossa. Toisaalta hyvinä puolina suht suora kori, ei suuremmin lommoja. Tosin autosta on hävinneet Mustang-tekstit takakannesta ja kyljestä oven etupuolelta, hevonen ja maskin kehys keulasta, samaten kun takalasin listatkin ja sivuvalot takakulmista, vai onko alkuvuoden '68:ja ollut ilman/erilaisilla takasivuvaloilla? Vasen etulokasuoja istuu varsin huonosti takapäästään, oven yläreunassa on rakoa vaikka muille jakaa, mutta alhaalla on taas suht normaali rako. Syy tälle löytyi, kun lokasuojassa luki Made in Taiwan. Joten saa tarjota esim. suht hyväkuntoista orggislokasuojaa, jos jollain on jäänyt lojumaan. Tai sitten pitää käydä tilailemaan meren takaa.
Sisällä kojelauta ja ratti näyttivät suht priimakuntoiselta, mittarien toimivuutta ei vielä päästy tarkastamaan. Harmi kun ei ollut keskikonsoolia. (huomaa hieno pääkallolukkonuppi


Penkitkin ja lattiamatto näyttivät ensisilmäykseltä suht tuoreilta ja hyväkuntoisilta, lattiamatto vaan oli märkä...joten ruostehommiin alettiin varautua...

Kiinalainen konepelti oli varsin huonosti istuva, se oli tiedossa tosin jo ostettaessakin, ja uusi vilkkusyvennyksillä oleva onkin jo tilattu Jenkeistä, joten siitä ei sen enempää. Koneessa näytti olevan peltisarjat, kromatut venakopat ja 'ampiaisverkkosuodatin'. Amerikan Joe oli reiluna laitanut orggisputsarit ja kopat konttiin mukaan. Tuo ilmansuodatin on tarkoitus vaihtaa alkuperäisenoloiseen pyöreään kromisuodatimeen. Jakajana näemmä jonkunlainen HEI-jakaja. Ja vähän pintaruostetta ja ajan patinaa. Moottori on tarkoitus fiksata alkuperäiseen asuunsa, ja tehdä perushuolto. Kannattaako nesteiden, tulppien, tulpanjohtojen, apulaitehihnojen lisäksi uusia muuta? Onko esim. vesipumppu kuin kulutustavaraa näissä?

Alapuolella oli taasen keltaista väriä, ja normaalinnäköistä vanhan auton alustaa. Joe näemmä vaihtanut öljypohjan kromattuun, joka tosin vähän hapettunut, mutta maalattaneen orggisteeman mukaisesti siniseksi. Vaihdelaatikko näemmä vuotaa verta, en ehtinyt vielä tarkemmin tutkia mistä. Toivottavasti ei räjähdä, kun C4 kuitenkin on.


Takapäässäkään ei mitään yllättävää, perä vaikuttaa kuivalta. Pakoputket on vähän racing-henkiset...


...jatkuu...