Vai unohdanko koko jutun...
TCI Cast Aluminum Pan
- Anagonda67
- Aktiivi
- Viestit: 109
- Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
- Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
- Paikkakunta: Karkkila
TCI Cast Aluminum Pan
Mitenkä on, pienentääkö liikaa maavaraa katuajoon?? (tarttuko "hyppyreihin") SN95 ja vakioalusta. Tois meinaa lisää öljytilavuutta ja poistopropun AODE:n pohjaan
.
Vai unohdanko koko jutun...
Vai unohdanko koko jutun...
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10
"Six Power Forever"
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10
"Six Power Forever"
Re: TCI Cast Aluminum Pan
Ei kokemuksia eikä tietoa mitoista.
Mutta varmaankin hyvä ratkaisu jos laatikkoa on viritetty ja turbiini vaihdettu korkeampaan stall seediin. Lisäksi autoa käytetään radalla tai varttimaililla.
Muuten normaali käytössä en näe mitään muuta hyötyä kuin hyvän ulkonäön (sekin on joskus hyvä perustelu hankinnalle). Harmi, että sekin jää pahasti piiloon auton alle.
One of the best investments you can make to assure longevity of your automatic transmission is a cast aluminum deep pan. Designed with cooling fins to dissipate heat faster, these pans also provide additional strength and rigidity to the transmission case. No modifications are necessary to the stock dipstick and the pan includes magnetic drain plug, filter, pan gasket and new rail bolts and washers.
4 extra quarts
AOD/AODE/4R70W Cast Aluminum Pan
Code: 438000
Price: $168.09
Shipping Weight: 10.70 pounds

Mutta varmaankin hyvä ratkaisu jos laatikkoa on viritetty ja turbiini vaihdettu korkeampaan stall seediin. Lisäksi autoa käytetään radalla tai varttimaililla.
Muuten normaali käytössä en näe mitään muuta hyötyä kuin hyvän ulkonäön (sekin on joskus hyvä perustelu hankinnalle). Harmi, että sekin jää pahasti piiloon auton alle.
One of the best investments you can make to assure longevity of your automatic transmission is a cast aluminum deep pan. Designed with cooling fins to dissipate heat faster, these pans also provide additional strength and rigidity to the transmission case. No modifications are necessary to the stock dipstick and the pan includes magnetic drain plug, filter, pan gasket and new rail bolts and washers.
4 extra quarts
AOD/AODE/4R70W Cast Aluminum Pan
Code: 438000
Price: $168.09
Shipping Weight: 10.70 pounds

65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: TCI Cast Aluminum Pan
Tuohon hintaan saa jo aika juhlavan jäähdyttimen asennustarvikkeineen ja letkuineen, joka on mielestäni oikea sijoitus ensisijaisesti haluttaessa parempaa kestävyyttä vaihteistolle/vaihteistoöljylle. Toki suurempi öljytilavuus auttaa, mutta ei samalla tavalla kuin kunnon jäähdytin. Mikäli öljy pieksetään turbiinissa henkihieveriin ja sitten työnnetään voitelemaan kriittisiä laakerointeja ja jäähdyttämään kytkinpakkoja ja pantoja, ei suuresta öljytilavuudesta ole paljoa iloa.Mexico65 kirjoitti: Code: 438000
Price: $168.09

B&M 70274 11"x11"x1.5"
$95.95
Ja asennetaan se sitten siten, että tulee ilma pois, muuten käytössä on huonoimmassa tapauksessa vain pieni osa kapasiteetista.
-
Make67
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: TCI Cast Aluminum Pan
Kyselen tyhmiä, eli siis miten/mitenpäin se asennetaan että ilma tulee pois:?:SamiM kirjoitti:
Ja asennetaan se sitten siten, että tulee ilma pois, muuten käytössä on huonoimmassa tapauksessa vain pieni osa kapasiteetista.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Anagonda67
- Aktiivi
- Viestit: 109
- Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
- Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
- Paikkakunta: Karkkila
Re: TCI Cast Aluminum Pan
Juu varmaan saa, mutta mutta, ois vaan niin helppo pultata paikalleen kun öljyt vaihtaa
Ja samaan hintaan tulee filsu, tiiviste ja uudet pultit/mutterit. Sekä seuraavaa huoltoo helpottava proppuki vielä.
Ja autohan on ihan normi ajossa EI riivata joten jäähdytykseen riittävä ratkasu varmaan.
Jos vaa jollai ois tietoo tosta paljonko maavara pienenee... Koskapa silloha ei hommas oo mieltä jos se joka "hyppyriin" kolahtaa
Ja katsastus herraha sitä voi vielä kerran vuodessa ihailla
[ quote="SamiM"]

B&M 70274 11"x11"x1.5"
$95.95
Ja asennetaan se sitten siten, että tulee ilma pois, muuten käytössä on huonoimmassa tapauksessa vain pieni osa kapasiteetista.[/quote]
Ja autohan on ihan normi ajossa EI riivata joten jäähdytykseen riittävä ratkasu varmaan.
Jos vaa jollai ois tietoo tosta paljonko maavara pienenee... Koskapa silloha ei hommas oo mieltä jos se joka "hyppyriin" kolahtaa
Ja katsastus herraha sitä voi vielä kerran vuodessa ihailla
Tuohon hintaan saa jo aika juhlavan jäähdyttimen asennustarvikkeineen ja letkuineen, joka on mielestäni oikea sijoitus ensisijaisesti haluttaessa parempaa kestävyyttä vaihteistolle/vaihteistoöljylle. Toki suurempi öljytilavuus auttaa, mutta ei samalla tavalla kuin kunnon jäähdytin. Mikäli öljy pieksetään turbiinissa henkihieveriin ja sitten työnnetään voitelemaan kriittisiä laakerointeja ja jäähdyttämään kytkinpakkoja ja pantoja, ei suuresta öljytilavuudesta ole paljoa iloa.Mexico65 kirjoitti: Code: 438000
Price: $168.09

B&M 70274 11"x11"x1.5"
$95.95
Ja asennetaan se sitten siten, että tulee ilma pois, muuten käytössä on huonoimmassa tapauksessa vain pieni osa kapasiteetista.[/quote]
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10
"Six Power Forever"
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10
"Six Power Forever"
Re: TCI Cast Aluminum Pan
Joko liittimet ylöspäin, jolloin ilma pakenee oli virtaussuunta miten vain. Tai sitten liittimet sivulle ja tuloliitäntä alempaan, jolloin ilma pakenee yläliitännästä. Molemmissa tauauksissa kenno pystyssä. Täysin vaakatasoon ei pidä asentaa, sillä silloin vaarana on myös ilman jääminen aika isoon osaan kennoa. Lähtöliitäntä tällöin ylemmäs.Make67 kirjoitti:Kyselen tyhmiä, eli siis miten/mitenpäin se asennetaan että ilma tulee pois:?:SamiM kirjoitti:
Ja asennetaan se sitten siten, että tulee ilma pois, muuten käytössä on huonoimmassa tapauksessa vain pieni osa kapasiteetista.
No eipä siinä sitten mitään kun ajo on sunnuntaiajelua.Anagonda67 kirjoitti:Juu varmaan saa, mutta mutta, ois vaan niin helppo pultata paikalleen kun öljyt vaihtaaJa samaan hintaan tulee filsu, tiiviste ja uudet pultit/mutterit. Sekä seuraavaa huoltoo helpottava proppuki vielä.
Ja autohan on ihan normi ajossa EI riivata joten jäähdytykseen riittävä ratkasu varmaan.
Jos vaa jollai ois tietoo tosta paljonko maavara pienenee... Koskapa silloha ei hommas oo mieltä jos se joka "hyppyriin" kolahtaa![]()
Ja katsastus herraha sitä voi vielä kerran vuodessa ihailla![]()
![]()
Re: TCI Cast Aluminum Pan
Ei tietoa, mutta pikainen päässälasku tuotti, että pohja tulisi noin 5cm matalemmalle.Anagonda67 kirjoitti:Jos vaa jollai ois tietoo tosta paljonko maavara pienenee... Koskapa silloha ei hommas oo mieltä jos se joka "hyppyriin" kolahtaa![]()
- Anagonda67
- Aktiivi
- Viestit: 109
- Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
- Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
- Paikkakunta: Karkkila
Re: TCI Cast Aluminum Pan
Hmmm, aika paljolta kuullostaafoxi-82 kirjoitti:Ei tietoa, mutta pikainen päässälasku tuotti, että pohja tulisi noin 5cm matalemmalle.Anagonda67 kirjoitti:Jos vaa jollai ois tietoo tosta paljonko maavara pienenee... Koskapa silloha ei hommas oo mieltä jos se joka "hyppyriin" kolahtaa![]()
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10
"Six Power Forever"
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10
"Six Power Forever"
Re: TCI Cast Aluminum Pan
Hei, älä vielä luovuta! Laskuni saattoi mennä ihan persiilleen. AOD:hen menee ilmeisesti sama öölipohja, ja AOD:n venttiilikoneistoa katsomalla yritin miettiä mittoja tuosta alkuperäisestä pohjasta, jonka perusteella laskin mitä tuo 4 quartsin lisätilavuus tekisi korkeudessaAnagonda67 kirjoitti:Hmmm, aika paljolta kuullostaafoxi-82 kirjoitti:Ei tietoa, mutta pikainen päässälasku tuotti, että pohja tulisi noin 5cm matalemmalle.Anagonda67 kirjoitti:Jos vaa jollai ois tietoo tosta paljonko maavara pienenee... Koskapa silloha ei hommas oo mieltä jos se joka "hyppyriin" kolahtaa![]()
. Pitänee vielä mittailla tuota maavaraa... Koskapa nykysellään jo etupalkki karahtelee "esteisiin" välillä
Edit. Tuo 4 extra quarts=1 gallona 3,785 litraa on oltava väärin. Tuo Mehikon linkittämä teksti TCI:n sivuilla on ainoa paikka jossa tuo olisi 4 extra quarts.
Muualla heidänkin sivuillaan lukee, että '' 438000 holds 2 extra quarts''. Ja esim Summit ilmoittaa : ''Capacity Increase: 2 qt.''.
Uusi laskutoimitus näillä muillakin arvotuilla arvoilla tekisi vajaa 2,5 cm lisäkorkeutta, eli noin tuumaan voi ainakin varautua.
Huom. En ota vastuuta laskujen oikeellisuudesta
- Anagonda67
- Aktiivi
- Viestit: 109
- Liittynyt: 23 Heinä 2007, 11:04
- Auto: Mustang Convertible -95 3.8+AODE (joka tällä hetkellä sähköisesti ohjattu C4)
- Paikkakunta: Karkkila
Re: TCI Cast Aluminum Pan
Juu, menee AOD:hn sama pannu. Ja tuo tilavuus on ilmeisesti 2qts extraa tosiaan, käy ilmi jo TCI:n sivuilta ku tarkemmin kahteloo...
Tuuma saattas onnistuakki
. Pitänee pyhinä käydä kurkkimas Mustin alle... Kui syväl se vakio olikaan. Jäikö vielä reilusti putkien yläpuolelle.
Ja KIITOKSET laskutoimituksista.
Tuuma saattas onnistuakki
Ja KIITOKSET laskutoimituksista.
Mustang Covertible 3.8 -95
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10
"Six Power Forever"
Tempo 2.3 GL -91 "rotisko"
Duster 1.5 dCi -10
"Six Power Forever"