1966 PONIN OHJAUSKULMAT

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

jaro55 kirjoitti:Eli suositteletteko tuon shelby-muutoksen tekemistä vaikka mustilla ei rataa tultaisikaan kurvailemaan.Tradepartsin JJ ei pitänyt sen tekemistä aiheellisena jos auto vaan "normaali" kesäajossa.
Missään nimessä tuo Shelby-muutos ei ainakaan tee autoasi huonommaksi ajaa.
Jos viitsii nähdä vaivaa,purkaa ylätukivarret irti ja porata niille uudet reiät niin suosittelen.
Itse tein aikanaan tuon operaation vaikken radalla ajanutkaan muuta kuin Fomoco Dayssa rajoitetulla nopeudella.
Mulla saattaa olla tallilla vielä sapluuna millä saa porattua uudet reiät.
Saatan jopa lainatakin sitä jos jollain on tarvetta.
-Jukka-
jaro55
Addikti
Viestit: 299
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 09:22
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja jaro55 »

Nyt on sitten porailtua uudet reiät ja tukivarret vaihtoi paikkaa.Tuli ostettua ensimmäinen Ford,aiemmin ollu pelkkiä Chevyjä tai on vieläkin -55 toisessa tallissa palasina.Tottakai Mustikin tuli ostettua keskeneräisenä ettei pääsis liian helpolla,joten tässä sitä nyt opetellaan foordismia.Tieto lisää tuskaa...
Mosse

Viesti Kirjoittaja Mosse »

No ei muuta kuin kyselemään. Eikös se ollut niin ettei tyhmiä kysymyksiä ollu tolemassa? Itellä kun kesti purkamisesta katsatuksen mustin kanssa 7 vuotta, niin joutu välillä vähän miettimään, että mitenkäs tämä nyt olikaan... Eli voin kuvitella, jos ei ole itse purkanut. Ei kai se ihan pahvilaatikoissa sentään ollut?
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Tässä on aloitettu poniharrastusta kovennetun kautta, ostetun pelin alusta oli lievästi sanoen huonossa kunnossa. No, olihan se jo tiedossa kun etsin halpaa aihiota 8 koneella. Otin ryhtiä, lompakko seljälleen ja talli on täynnä uusia osia ( eipä jää korin ja pyörien väliin paljon vanhaa ).

Samaan aikaan vaimokin osti "ponin": Suomenhevosen. Tallinrakennushommat ovat "lievästi" jarruttaneet autohommia.
( karua hommaa kerrostalossa elämänsä aloittanelle kundille )

Tilasin JJ:ltä ( joka on jeesannut kiitettävästi ) 1" madaltavat HD etujouset. Jos tekee SHELBY muutoksen matalilla jousilla tulee kuulemma tosi matala. Yritän vaihtaa jouset normaalikorkuisiin HD jousiin, toivottavasti se onnistuu. Jos sapluunan saisi lainata tai kopioida olisin erittäin kiitollinen
1966 HT 347 Stroker
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

MONTTU kirjoitti:Tässä on aloitettu poniharrastusta kovennetun kautta, ostetun pelin alusta oli lievästi sanoen huonossa kunnossa. No, olihan se jo tiedossa kun etsin halpaa aihiota 8 koneella. Otin ryhtiä, lompakko seljälleen ja talli on täynnä uusia osia ( eipä jää korin ja pyörien väliin paljon vanhaa ).

Samaan aikaan vaimokin osti "ponin": Suomenhevosen. Tallinrakennushommat ovat "lievästi" jarruttaneet autohommia.
( karua hommaa kerrostalossa elämänsä aloittanelle kundille )

Tilasin JJ:ltä ( joka on jeesannut kiitettävästi ) 1" madaltavat HD etujouset. Jos tekee SHELBY muutoksen matalilla jousilla tulee kuulemma tosi matala. Yritän vaihtaa jouset normaalikorkuisiin HD jousiin, toivottavasti se onnistuu. Jos sapluunan saisi lainata tai kopioida olisin erittäin kiitollinen
Vastattu YV:llä.
-Jukka-
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Ei se selpimuutos hirveesti madalla, noin puol tuumaa. Tää kans riippuu tietysti hyvin vaffasti lähtökohdista.

On olemassa sellaisia uretaanisia 1½" spacer-kiekkoja, jotka on tarkoitettu jousen yläpäähän tätä madallusta kompensoimaan.
Itse laitoin sellaisen, ja lopputulos oli, että auto on suurin piirtein samalla korkeudella kuin ennen alustan totaalista läpikäyntiä.
Huomattavaa on, että mulla muuttui siis miljoona muutakin asiaa kuin vain tuo YTV:den kiinnityskohta.
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Mosse

Viesti Kirjoittaja Mosse »

Itellä on kiilojen kanssa pudotettu 1 3/4" ylätukivarsien päitä, ja jousina 620 lbs/inch 1 tuuman madaltavat, jotka ovat suhteellisen jäykät katu ajoon. Takapää on vakiojousilla ja tuuman madalluspaloilla, jolloin auto lievässä etunojassa. Mielestäni maavaraa on vielä riittävästi, eli reilu 120 mm... Kokeilemalla sen tietää vasta tietää mikä toimii ja näyttää hyvältä.

Itellä oli tolla madalluksella tiukaa saada 225 kumit mahtuun alle, joutu vaihtaan 50 profiilin kumiin, ja korjaamaan offsetin vanteesta 4 mm sisään päin, mutta nyt ei ota kiinni.

Jukka tähän varmaan lisää että ei oo varmaan niin kuukauteen ottanut kiinni... :lol:
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Mosse kirjoitti: Jukka tähän varmaan lisää että ei oo varmaan niin kuukauteen ottanut kiinni... :lol:
:lol:
Eikä vähään aikaan otakaan... :lol:
-Jukka-
Mosse

Viesti Kirjoittaja Mosse »

Niinpä, näillä näkymin Suomessa 25.8, joten varmaan menee ainakin viikko siitä... :roll:
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Mosse kirjoitti:Itellä on kiilojen kanssa pudotettu 1 3/4" ylätukivarsien päitä, ja jousina 620 lbs/inch 1 tuuman madaltavat, jotka ovat suhteellisen jäykät katu ajoon. Takapää on vakiojousilla ja tuuman madalluspaloilla, jolloin auto lievässä etunojassa.

Itellä oli tolla madalluksella tiukaa saada 225 kumit mahtuun alle, joutu vaihtaan 50 profiilin kumiin, ja korjaamaan offsetin vanteesta 4 mm sisään päin, mutta nyt ei ota kiinni.
Minulla 1" YTV pudotus ja -1" 620 jouset. Minulla oli 225/60/15 kumit 15*7 ja 3.75" back-spacing vanteet. Ihan pikkaisen otti oikealta puolelta joskus edestä lokariin vasemmalle käännettäessä.

Eivät muuten nuo 620 jouset olleet soralla mitenkään pahat. Mukulakivet ja paikka-asvaltti on paljon ikävämpää.
Avatar
Sami95GT
Aktiivi
Viestit: 94
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Snadin Läntinen Provinssi

Viesti Kirjoittaja Sami95GT »

Arto65FB kirjoitti:Eivät muuten nuo 620 jouset olleet soralla mitenkään pahat. Mukulakivet ja paikka-asvaltti on paljon ikävämpää.
Olen samaa mieltä, mutta minulla on tähän teoria. Luulen ettei sora ja nimismiehenkiharat ehtineet huomata minua kun ajoin yli noin 130km/h. Ne mukulakiven pahaset aina ehtii huomata kun köröttää 30km/h niiden yli ja täristävät ihan kiusallaan! Mitä tästä voimme päätellä? Nopeusrajoitukset uusiksi mukulakiville!
Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee - 17 tuuman vanteella.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Jos normaali ajoa älä tee selbyjä kulmat saa mieleisekseen kokeilemalla eri aste määriä omastani säätelin 6 kertaa eri arvoilla ja löytyi hyvä ajettavuus.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Hoo! ootteko kukaan laittaneet shelby quick steering kittiä? olipa yllättävän edullista shelby muutos palikkaa http://www.shelbyparts.com
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Jukka!

Jos sulla on jo tehtynä Shelby-muutos sapluunat, niin lainaisitko ko kapistuksia? Itselläni on menossa koko alustan uudelleen "rustaus" ja laiska kun olen, en viitsisi alkaa sapluunoita itse vääntämään. Auto on Tampereella, joten etäisyys tuottane ongelmia!
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

JYK-90 kirjoitti:Jukka!

Jos sulla on jo tehtynä Shelby-muutos sapluunat, niin lainaisitko ko kapistuksia? Itselläni on menossa koko alustan uudelleen "rustaus" ja laiska kun olen, en viitsisi alkaa sapluunoita itse vääntämään. Auto on Tampereella, joten etäisyys tuottane ongelmia!
Ilman muuta lainaan.
Täytyy vain etsiä sapluuna jostain ensin.
Palaan asiaan heti kun sapluunan löydän.
-Jukka-
Vastaa Viestiin