veekoo kirjoitti:Kumpaan suuntaan jousia pitaa vaihtaa, kun saa liikaa ilmaa? Kireenpaan vai lo-ysempaan? Nyt kun tirvasee lusikan pohjaan, niin ensin puutuu ja sitten ampuu... Ihan ok kumin polt-toon, mutta ruiskuvehkeen jalkeen tarttee aina muistaa "kutitella" ensin, etta lahtee niinkun pitaa..

Pikavaihtosetti on jo kiinni, sen verran aikanaan tuli mietittya edelta...

Nyt kyllä kuulostaa selvästi siltä, että vika ei ole toisiokurkkujen vakuumi säädössä vaan ihan jossain muualla.
Veikkaan, että sytkän ennakon nousukäyrä on liian hidas.
Kone tuntuu ensin tukehtuvan bensaan ja sitten selviää jotenkin henkiin. Toisioläpät aukeaa vasta hetken päästä kun imusarjan vakuumi alkaa pikkuhiljaa nousemaan. Eli kun survaiset kaasun poh-jaan, niin imusarjan vakuumi putoaa lähes nollaan eikä se mitenkään voi vaikuttaa vakuumitoimiseen toisiopuoleen.
Mahdollista on myös, että ensiöpuoli on liian laihalla ja kone hyytyy hetkeksi eikä kiihdytysrikastus kiihdytyspumpun kautta aivan riitä eikä tehoventtiili myöskään kerkiä mukaan. Tässäkään tapaukses-sa ei vakuumitoiminen toisiopuoli tee mitään vain odottelee imusarjan alipaineen kasvamista.
Jos kuitenkin haluat säätää toisiopuolen vakuumin vastajousta niin kireämpi jousi viivästyttää toision aukeamista ja löysempi jousi aikaistaa. Eli jos kone kuitenkin saa liikaa ilmaa toision kautta niin laita jäykempi jousi.